• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3339 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند

واجب شرعی مراقبت از رای هر ایرانی

غيرهسته اي با آمريكا مذاكره نمي كنيم

ادامه از صفحه اول

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، اقدام تاريخي امام خميني در دادن لقب «شيطان بزرگ» به امريكا را، حركتي بسيار پرمغز برشمردند و افزودند: رييس همه شيطان‌هاي عالم، ابليس است، اما ابليس كارش فقط اغوا و فريب است در حالي كه امريكا هم اغوا مي‌كند، هم كشتار، هم تحريم و هم فريب و رياكاري. رهبر انقلاب با انتقاد شديد از كساني كه سعي مي‌كنند چهره بدتر از ابليسِ امريكا را فرشته نجات جلوه دهند، گفتند: دين و انقلابي‌گري به كنار، وفاداري به مصالح كشور و عقل چه مي‌شود؟ كدام عقل و وجدان اجازه مي‌دهد ما جنايتكاري مانند امريكا را بزك كنيم و دوست و مورد اعتماد جلوه دهيم؟ ايشان با هشدار درباره سياست‌ها و روش‌هاي نفوذ امريكا افزودند: شيطاني را كه ملت از در بيرون كردند درصدد است از پنجره برگردد و ما نبايد اجازه اين كار را بدهيم. رهبر انقلاب دشمني امريكايي‌ها را با ملت ايران، پايان‌ناپذير خواندند و به عنوان نمونه خاطرنشان كردند: در همين روزهاي بعد از برجام و توافقي كه هنوز سرنوشتش در ايران و امريكا درست معلوم نيست، امريكايي‌ها در كنگره مشغول توطئه و طراحي مصوبه‌اي براي مشكل‌تراشي عليه ايران هستند. ايشان تنها راه پايان يافتن توطئه‌هاي امريكايي‌ها را، اقتدار ملي ايرانيان خواندند و افزودند: بايد به‌گونه‌اي قوي شويم كه شيطان بزرگ از نتيجه‌بخشي دشمني‌هاي خود مايوس شود.

رهبر انقلاب در تبيين راه‌هاي دستيابي به اقتدار ملي بر سه نكته تاكيد كردند: «اقتصاد قوي و مقاوم»، «علم پيشرفته و روزافزون» و «حفظ و تقويت روحيه انقلابي‌گري به خصوص در جوانان». ايشان درباره نكته اول افزودند: اقتصاد قوي و مقاوم، از طريق اجراي عيني و بدون تاخير سياست‌هاي ابلاغ‌شده اقتصاد مقاومتي امكان‌پذير مي‌شود كه البته دولت كارهايي هم در دست اجرا دارد. رهبر انقلاب توسعه علمي و حفظ شتاب پيشرفت علمي را نيز مهم دانستند و افزودند: تقويت روحيه انقلابي و ايستادگي در مردم، از بهترين راه‌هاي تقويت دروني است و مسوولان بايد جوانان انقلابي را گرامي بدارند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تلاش دشمن براي لاابالي و بي‌تفاوت كردن جوانان افزودند: آنها مي‌خواهند روحيه حماسي و انقلابي را در جوانان بكشند و در داخل نيز عده‌اي مدام جوانان حزب‌اللهي را با تعابيري نظير افراطي مي‌كوبند كه اين كار بسيار غلط است. رهبر انقلاب پس از تبيين راه‌هاي دستيابي به اقتدار روزافزون و مايوس كردن دشمنان افزودند: امريكايي‌ها، اكنون با نوعي تقسيم وظايف، با ايران، دوگانه رفتار مي‌كنند برخي لبخند مي‌زنند و برخي در حال تهيه مصوبه عليه ايران هستند. ايشان تلاش امريكايي‌ها براي مذاكره با ايران را بهانه‌اي براي نفوذ و تحميل خواسته‌هاي كاخ سفيد خواندند و تاكيد كردند: ما فقط در قضيه هسته‌اي آن هم به دلايل مشخص و اعلام شده اجازه مذاكره داديم كه بحمدالله مذاكره‌كنندگان نيز در اين عرصه خوب ظاهر شدند اما در زمينه‌هاي ديگر با امريكا مذاكره‌اي نمي‌كنيم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: البته ما با همه كشورها به جز شيطان بزرگ در سطوح مختلف «دولتي، اقوام و اديان»، اهل مذاكره و تفاهم هستيم. ايشان همچنين با اشاره به جعلي بودن دولت صهيونيستي افزودند: برخي صهيونيست‌ها گفته‌اند با توجه به نتايج مذاكرات هسته‌اي، 25 سال از دغدغه ايران آسوده شده‌ايم اما ما به آنها مي‌گوييم شما 25 سال آينده را، اصولا نخواهيد ديد و به فضل الهي، چيزي به نام رژيم صهيونيستي در منطقه وجود نخواهد داشت. رهبر انقلاب تاكيد كردند: در همين مدت نيز روحيه اسلامي مبارز، حِماسي و جهادي، صهيونيست‌ها را راحت نخواهد گذاشت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش پاياني سخنان‌شان به بيان نكاتي مهم درباره انتخابات اسفند 94 پرداختند. ايشان با انتقاد از كساني كه از يك سال و نيم قبل درصدد انتخاباتي كردن فضاي كشور برآمده‌اند، گفتند: اين موضوع به مصلحت كشور نيست، زيرا وقتي فضاي رقابت و تعارضات انتخاباتي اصل مي‌شود، مسائل اصلي به حاشيه مي‌رود و اين به نفع مردم و كشور نيست اما اكنون زمان طرح برخي نكات انتخاباتي فرارسيده است.

رهبر انقلاب، مساله انتخابات را بسيار مهم و مظهر حضور و اعتماد مردم و نماد مردم‌‌سالاري ديني و واقعي در ايران خواندند. ايشان افزودند: به دليل همين اهميت بي‌بديل، برگزاري انتخابات در ايران در 37 سال گذشته، به هيچ علتي و در هر شرايط سخت و دشوار، حتي يك روز به تاخير نيفتاده است البته برخي سياست‌بازان در مقاطعي در اين زمينه تلاش كردند اما جلوي آنها گرفته شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تبليغات بي‌وقفه امريكا و عواملش ضد انتخابات در ايران خاطرنشان كردند: آنها در همه دوران رژيم طاغوت حتي يك بار به انتخابات فرمايشي و نمايشي، اعتراض نكردند و اكنون هم به رژيم‌هاي ديكتاتور و وراثتي منطقه، هيچ اعتراضي نمي‌كنند اما ايران را با وجود ده‌ها انتخابات كاملا مردمي و واقعي، مدام در معرض تبليغات منفي قرار مي‌دهند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر سالم بودن همه انتخابات 37 سال گذشته افزودند: انتخابات در ايران، با معيارهاي متعارف بين‌المللي نيز از سالم‌ترين و بهترين انتخابات است اما متاسفانه عده‌اي در داخل در اقدامي غلط در سلامت انتخابات خدشه مي‌كنند و حتي از قبل از انتخابات از تقلب و دغدغه ناسالم بودن انتخابات حرف مي‌زنند. رهبر انقلاب حضور پرشور ملت در همه انتخابات سه دهه اخير را نشانه اعتماد به نظام دانستند و افزودند: چرا عده‌اي با طرح دغدغه‌هاي دروغين و مباداگويي‌هاي بي‌مبنا، اين اعتماد را خدشه‌دار مي‌كنند؟ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: بديهي است كه در موضوع سلامت انتخابات مراقبت‌هاي شديدي به عمل مي‌آيد و به كسي اجازه چنين كارهايي داده نمي‌شود پس تكرار اين حرف‌ها با چه هدفي صورت مي‌گيرد؟ ايشان در بحث مراقبت از سلامت انتخابات، به نقش قانوني و موثر شوراي نگهبان اشاره كردند و افزودند: از بزرگ‌ترين بركات شوراي نگهبان اين است كه مراقب هرگونه خطا و اشتباه است كه البته دستگاه‌هاي ديگر هم در اين زمينه، فعال هستند.

رهبر انقلاب در تبيين سلامت انتخابات پس از انقلاب خاطرنشان كردند: البته در برخي انتخابات گزارش‌هايي در مورد اشكال در انتخابات وجود داشت كه دستور بررسي دقيق داده و معلوم شد آن‌گونه نبوده است، ضمن اينكه گاه در گوشه و كنار، مشكلات و تخلفاتي نيز وجود داشته اما هيچ‌كدام در نتيجه انتخابات موثر نبوده است. رهبر انقلاب، راي مردم را به معناي واقعي كلمه «حق‌الناس» خواندند و تاكيد كردند: مراقبت از راي هر ايراني، «واجب شرعي و اسلامي» است و هيچ كس حق ندارد در اين امانت خيانت كند ضمن اينكه «نتيجه آراي» مردم نيز مظهر كامل حق الناس است و همه بايد در مراقبت و دفاع از آن تلاش كنند.

رهبر انقلاب ايستادگي در مقابل اصرار عده‌اي براي باطل اعلام شدن نتيجه انتخابات 88 را نمونه‌اي از صيانت از نتايج آراي ملت و دفاع از حق الناس برشمردند و افزودند: 40 ميليون نفر با حضور پرشور، به ميدان آمدند، نتيجه انتخابات نيز هرچه بود ما به‌طور كامل از آن دفاع مي‌كرديم، همچنان‌كه در همه انتخابات ديگر نيز پشت نتايج آراي ملت هرچه باشد مي‌ايستم و اجازه خدشه در آن را نمي‌دهم. رهبر انقلاب با اشاره به حرف‌هاي بي‌منطقي كه در باب انتخابات درباره وزارت كشور و شوراي نگهبان زده مي‌شود، تاكيد كردند: شوراي نگهبان چشم بيناي نظام در انتخابات است و در همه دنيا، چنين نهادي با اسم‌ها و عناوين متفاوت وجود دارد. ايشان افزودند: نظارت شوراي نگهبان در انتخابات، استصوابي و موثر است و اين نظارت بخشي از همان حق‌الناس است و بايد آن را رعايت و حفظ كرد. رهبر انقلاب با تاكيد بر ضرورت احراز صلاحيت‌ها در انتخابات افزودند: شوراي نگهبان مراقبت مي‌كند كه اگر به علت برخي كوتاهي‌ها، افراد بي‌صلاحيت، به عنوان نامزد وارد عرصه انتخابات شدند، جلويش را بگيرد و اين حق قانوني، منطقي و عقلي شوراست. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حضور پرشور مردم در انتخابات را ضامن حفظ كشور خواندند و افزودند: جمهوري اسلامي به شرط وحدت و انسجام ملت و پرهيز از دودستگي، بدون ترديد شامل نصرت الهي شده و بر همه دشمنان پيروز خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون