• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3339 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

توصيه‌هاي رييس‌جمهور به استانداران:

فضاي استان‌ها را براي برگزاري انتخاباتي پر شور آماده كنيد

ستاد اقتصاد مقاومتي به زودي تشكيل مي‌شود

گروه سياسي |جلسه ديروز هيات دولت دو خروجي مهم داشت؛ اقتصاد مقاومتي و انتخابات از مواردي بودند كه حسن روحاني باز هم بر آنها تاكيد و توصيه دارد. تاكيدي كه روحاني در آن خبر از تشكيل ستاد اقتصاد مقاومتي مي‌دهد كه به زودي به رياست معاون اول رييس‌جمهور آغاز به كار خواهد كرد و توصيه‌اي كه وي همچنان سعي دارد عزم استانداران را براي برگزاري هرچه باشكوه‌تر انتخابات در اسفندماه امسال، جزم كند. اقتصاد مقاومتي كه با توجه به دستيابي به توافق هسته‌اي و به تبع آن پايان يافتن تحريم‌ها، همچنان مورد تاكيدات مقام معظم رهبري قرار دارد، دولتمردان را نيز به تلاش واداشته تا ستادي را براي اجرايي شدن اين امر مهم تشكيل دهند تا تحركات در اجراي اين سياست‌ها بيش از پيش انجام شود. انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نيز همچون قبل مورد توجه حسن روحاني قرار دارد. آنجا كه وي در سفارشي به استانداران سراسر كشور تاكيد دارد: «استانداران بايد فضاي استان‌ها را براي برگزاري انتخاباتي بزرگ و پرشور در اسفندماه آماده كنند تا موجب دلگرمي و افتخار ملت ايران و دوستان ما در داخل و خارج كشور شود.»

ديروز اما جلسه هيات دولت بي‌تاثير از سفر هيات‌هاي اروپايي نبود. هيات‌هاي تجاري و اقتصادي كه براي ورود به ايران لحظه شماري مي‌كنند، روحاني را مجاب كرد كه استانداران را نيز براي جذب سرمايه‌گذاري‌ها به صف كند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در جلسه صبح چهارشنبه هيات دولت، سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را محور اصلي برنامه‌هاي اقتصادي دولت يازدهم ذكر كرد و گفت: ستاد اقتصاد مقاومتي به زودي به رياست معاون اول رييس‌جمهوري تشكيل مي‌شود. وي افزود: شرايط كشور از لحاظ اقتصادي پس از برجام تغيير مي‌كند و زمينه حضور سرمايه‌گذاران و كارآفرينان خارجي مهيا شده است.

وي اظهار داشت: امروز شاهد حضور روساي جمهوري، وزراي خارجه و اقتصادي كشورهاي مختلف با تيم‌هاي بزرگ اقتصادي و سرمايه‌گذاري در ايران هستيم و در اين راستا تمامي استانداران بايد به طور كامل فعال و در صحنه بوده و استعدادها و شاخصه‌هاي استان خود را براي جذب سرمايه‌گذاري‌ها به سرمايه‌گذاران خارجي معرفي كنند تا بتوانيم از شرايط به وجود آمده به خوبي بهره‌برداري كنيم. رييس قوه مجريه تصريح كرد: تصميم دولت تقويت اقتصاد مقاومتي است و به زودي ستاد اقتصاد مقاومتي به رياست معاون اول رييس‌جمهور تشكيل و چارچوب‌هاي آن در دولت تصويب خواهد شد، همه بايد مشاركت كنيم تا اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تحرك بيشتري داشته باشد. روحاني، پيگيري مطالبات و معوقات بانكي در استان‌ها از سوي استانداران را مورد تاكيد قرار داد و گفت: پروژه‌هاي عمراني نيمه‌تمامي كه قابليت واگذاري به مردم را دارد بايد با تلاش استانداران هرچه سريع‌تر به اتمام برسد، چرا كه اين اقدام به نفع دولت و مردم بوده و موجب تحرك مي‌شود. وي همچنين به گزارش استاندار گلستان درمورد اقدامات صورت گرفته در اين استان پس از سفر استاني كاروان تدبير و اميد اشاره كرد و يادآور شد: اقداماتي كه در اين مدت، از سفر سال گذشته تا به امروز انجام شده اقدامات خوبي است و بايد تلاش شود تا موارد باقيمانده به سرعت عملياتي شود. رييس‌جمهور با بيان اينكه استعدادهاي فراواني به ويژه در زمينه كشاورزي در استان گلستان وجود دارد، خاطرنشان كرد: يكي از كارهاي اصلي كه در بخش كشاورزي در اين استان بايد انجام شود زهكشي زمين‌ها براي حل مشكل شوري زمين است كه بايد اين كار با تلاش دولت و مشاركت مردم انجام شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون