• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3339 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

معرفي امكانات مجازي موجود براي آسان‌تر شدن سفرها

آرين ريحانه/ شما زماني راحت به مسافرت مي‌رويد كه آرامش خاطر داشته باشيد و اين آرامش خاطر زماني ايجاد مي‌شود كه همه‌چيز در كنترل شما باشد. شما هميشه وقتي بيشترين لذت را از سفر خواهيد برد كه محل اقامت‌تان مشخص باشد و برنامه‌اي هرچند كوچك از مسافرت پيش روي خود داشته باشيد تا بدانيد بعد از خروج چه چيزي پيش روي شماست. در زمان برنامه‌ريزي سفر و در زمان استراحت‌تان، شما مي‌توانيد به نرم‌افزار‌ها، وب‌سايت‌ها و خدماتي كه در اين زمينه ارايه مي‌شوند اعتماد كنيد تا به آرامش خاطر درباره مسافرت خود دست پيدا كنيد. قبل از حركت، شما مي‌توانيد با كمي جست‌وجو و به كمك خدمات رزرو، مناسب‌ترين پرواز‌ها، هتل‌ها، خودرو‌هاي اجاره‌اي و غيره را پيدا كنيد. براي اين جست‌وجوها و رزرو‌ها برنامه‌هاي موبايل بسياري طراحي شده كه كار برنامه‌ريزي سفر را بسيار آسان مي‌كند و در شرايط اضطراري كه بايد برنامه سفرتان عوض شود بسيار كمك‌كننده است. دسته ديگري از نرم‌افزارها هستند كه كار‌هاي شما را در هر دو فاز برنامه‌ريزي و مسافرت ساماندهي مي‌كنند. دسته بعدي نرم‌افزارها در اغلب زمان سفر به كمك شما خواهند آمد. اين نرم‌افزارها در زمينه پيدا كردن مقصد، مسيريابي، فراهم‌سازي نقشه‌هاي آفلاين، نكات لازم براي گردش و پيشنهاداتي براي غذاي محلي شما را راهنمايي مي‌كنند.

در ادامه تعدادي از اين نرم‌افزارهاي كاربردي را به شما معرفي خواهيم كرد:

Sygic GPS Navigation : همراه دستيار صوتي

در ميان نرم‌افزار‌هاي متعدد مسيريابي اين نرم‌افزار با توجه به امكان ويژه صوتي خود و همچنين قابليت زوم بسيار بالا جزو بهترين مسيرياب‌هاي بازار محسوب مي‌شود. همان‌طور كه گفتيم مهم‌ترين ويژگي اين نرم‌افزار امكانات صوتي و سخنگو بودن آن است. به اين صورت كه شما مي‌توانيد مسير خود را وارد برنامه كنيد و با صداي فارسي شما را راهنمايي كند. اين ويژگي همچنين شما را قادر مي‌سازد تا با وارد كردن مسير، ديگر بدون نياز به ديدن نقشه و تنها با استفاده از راهنماي صوتي آن مقصد خود را به راحتي هر چه تمام‌تر پيدا كنيد. اين نرم‌افزار هم اكنون در سراسر جهان 30 ميليون كاربر دارد.

از ويژگي‌هاي اصلي اين برنامه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

- نمايش نقشه شهرهاي مختلف با كيفيت عالي

- نمايش نقشه شهرها و مكان‌ها به صورت سه بعدي

- نمايش نام خيابان‌ها و كوچه‌ها و هشدارهاي ترافيكي

- نمايش دوربين‌هاي سرعت و اخطار در مورد سرعت غيرمجاز

- هشداردهي در مورد تغيير حد سرعت مجاز در هر محدوده

- سه حالت نمايش مسير

- علامت گذاري مكان‌هاي مورد علاقه

- قابليت ذخيره‌سازي نقشه‌ها روي دستگاه

- قابليت آپديت رايگان و سريع نقشه‌ها

- قابليت افزودن دوستان به روي نقشه

- راهنماي مسير به طور صوتي و راهنماي گويا به زبان فارسي

- مسيريابي به صورت صوتي

- امكان جست‌وجو به صورت فارسي و فينگليش

- نمايش بسياري از رستوران‌ها، پمپ‌بنزين‌ها، پارك‌ها، بيمارستان‌ها و مدرسه‌ها

- قابليت اجرا برروي تبلت‌ها

Navitel : همراه دستيار صوتي

يكي از نرم‌افزار‌هاي خوب مسيريابي كه در مقايسه با Sygic از حجم كمتري نيز برخوردار است Navitel است. اين نرم‌افزار نقشه ايران را با جزييات خوبي در اختيار شما قرار مي‌دهد و همچنين داراي دستيار صوتي فارسي است. البته اين نقشه به صورت جدا از نرم‌افزار قابل دريافت است و به صورت پيش فرض روي آن نصب نيست. جزييات افزوده شده در اين نقشه عبارتند از چشمه‌ها و دره‌هاي جديد، ميدان‌ها و مكان‌هاي ديدني جديد و همچنين نقشه كامل 60 شهر.

لذت سفر – سامانه رزرواسيون مهر

اين نرم‌افزار موبايل يكي از بهترين نرم‌افزارهاي ايراني ساخته شده براي برنامه‌ريزي و اطلاعات سفر است. اين برنامه آخرين اطلاعات شهرها و جاذبه‌هاي گردشگري را در اختيار شما قرار خواهد داد. همچنين مي‌توانيد از آخرين اطلاعات هتل‌ها، اتاق‌ها و قيمت آنها با خبر شويد و در صورت تمايل به رزرو آنلاين آنها بپردازيد. از امكانات قابل توجه و بسيار كارآمد اين برنامه مي‌توان به امكان مقايسه هتل‌ها اشاره كرد كه به انتخاب مناسب‌ترين مكان براي اقامت‌تان كمك مي‌كند و در امكاني ديگر نرم‌افزار، مسير شما تا محل هتل انتخابي را رسم كرده كه به مشكل هميشگي يعني پيدا نكردن محل هتل پايان دهيد. ويژگي‌هاي زير در سايت معرفي خود نرم‌افزار ذكر شده است:

- معرفي شهر‌ها به همراه گالري عكس و موقعيت روي نقشه و مشاهده نظر مسافران قبلي (بيش از 340 شهر كشور)

- معرفي جاذبه‌هاي گردشگري كشور به همراه گالري عكس و موقعيت روي نقشه و مشاهده نظر مسافران قبلي (بيش از 1240 جاذبه گردشگري كشور)

- معرفي مراكز اقامتي كشور به همراه گالري عكس موقعيت روي نقشه و مشاهده نظر مسافران قبلي (بيش از 240 هتل كشور)

- امكان مقايسه چند هتل از نظر امكانات و موقعيت روي نقشه و امتياز مسافران

- مشاهده قيمت هتل‌ها، امكان رزرواسيون آنلاين با تخفيفات ويژه

- پيگيري مراحل رزرو به صورت آنلاين متصل به سامانه رزرواسيون مهر

- پرداخت آنلاين هزينه اقامت در هتل و دريافت واچر (تاييديه هتل) همچنين امكان پرداخت با استفاده از تكنولوژي USSD در نرم‌افزار براي افرادي كه ممكن است در جاده اينترنت سريع نداشته باشند.

- مسيريابي كامل (يافتن مسير حركت از محل خود تا محل مورد نظر براي بيش از 1800 مورد هتل، شهر و جاذبه گردشگري)

- معرفي آخرين تخفيفات ويژه در رزرواسيون هتل

- امكان عضويت سريع و آنلاين و قابليت ورود با شناسه و رمز عضويت در سايت سامانه رزرو هتل

- گرافيگ زيبا و متناسب با صنعت گردشگري

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون