• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3351 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر

اختصاص 10 درصد تسهيلات براي خريد غيرنقدي

اختصاص 10 درصد تسهيلات براي خريد غيرنقدي
بعد از اينكه بانك‌ها بيش از 60 درصد تسهيلات خود را براي تامين سرمايه در گردش اختصاص داده و در سويي ديگر فروش اقساطي 10 ميليون توماني كالا در قالب وام ازدواج را در دستور كار قرار دادند، اين‌بار موظف به كنار گذاشتن 10‌درصد از تسهيلات خود براي خريد دين محصولات توليدي بنگاه‌هاي اقتصادي كه كمتر تقاضايي براي آن وجود دارد، شدند. 
به گزارش ايسنا، در حالي با در پيش گرفتن سياست خروج از ركود حاكم بر اقتصاد كشور نقش بانك‌ها بيش از گذشته در تامين مالي اقتصاد خودنمايي مي‌كند كه از سال قبل، تامين سرمايه در گردش به هدف اصلي تسهيلات دهي بانك‌ها تبديل شد و در انتهاي سال با وجود پيش‌بيني 280 هزار ميلياردي بانك مركزي براي تسهيلات دهي بالغ بر 340 هزار ميليارد تومان وام بانكي پرداخت شد كه بيش از 60 درصد آن به تامين نقدينگي بخش‌هاي توليدي اختصاص يافت. به دنبال اين موضوع و با توجه به اينكه افزايش توليد بدون تقاضا نمي‌تواند نقش موثري در رشد اقتصادي و خروج از ركود داشته باشد، سياست ورود بانك‌ها به فروش اقساطي كالاهاي بادوام داخلي در دستور كار بانك‌ها قرار گرفت. از اين رو در بودجه امسال طرح تسهيلات غيرنقدي ازدواج جوانان با واسطه‌گري بانك‌ها تصويب شد. 


پول دادم چاه نفت را ببندند |سيد مهدي طباطبايي، استاد اخلاق و از چهره‌هاي شناخته‌شده مبارزات انقلاب اسلامي ايران در برنامه تلويزيوني روزآمد درباره فعاليت‌هاي اقتصادي‌اش گفت: سال‌هاي قبل كار كشاورزي داشتم. نزديك قم دو تا چاه عميق داشتم. 
 اين صادركننده فرش ادامه داد: كشاورزي را سنتي و علمي ياد گرفتم. البته همه را فروختم و چك آنجا را به خاطر دارم به آقاي بازرگان دادم كه به شركت نفت بدهد تا در چاه‌هاي نفت را براي انقلاب ببندند. وي با اشاره به اينكه فقر افتخار ندارد، ادامه داد: پول فراوان است اما مرد مي‌خواهد جمع كند. به طور مثال مي‌توان در خاك نشست اما از آن پول به دست آورد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون