• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3351 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر

عدد نوشت

باقيمانده سهميه بنزين 700 توماني

در حالي مصرف بنزين در آخرين روزهاي شهريور به 80 ميليون ليتر رسيده است كه براساس آخرين اطلاعات ارايه شده، موجودي بنزين ٧٠٠ توماني باقيمانده در كارت‌هاي هوشمند سوخت تا پايان شهريور ماه امسال به ٥٨٠ ميليون ليتر كاهش يافته است. به گزارش فارس، در حالي مصرف بنزين در آخرين روزهاي شهريورماه به حدود 80 ميليون ليتر رسيده است كه براساس آخرين اخبار و اطلاعات ارايه شده از سوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران موجودي بنزين ٧٠٠ توماني باقيمانده در كارت‌هاي هوشمند سوخت تا پايان شهريور ماه امسال به ٥٨٠ ميليون ليتر كاهش يافته است. ٢٧ درصد از باقيمانده بنزين ٧٠٠ توماني به موتوسيكلت‌ها و ٧٣ درصد بقيه نيز به خودروهاي سواري مربوط مي‌شود. 

متوسط آب بدون درآمد در كشور

معاون برنامه‌ريزي وتوسعه شركت مهندسي آب‌ و فاضلاب كشور گفت: در حال حاضر مجموع آب بدون درآمدي كه در حوزه بهره‌برداري اعلام شده حدود 24 تا 25 درصد در متوسط كشور است كه البته بر اساس برنامه‌ريزي‌هايي و فعاليت‌هاي انجام شده طي چند سال گذشته كاهش مناسبي داشته است. علي‌اصغر قانع ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود بر اساس برنامه‌هاي در دست اقدام است بتوانيم در چند سال آينده به عدد منطقي در مجموع آب بدون درآمد برسيم معاون برنامه‌ريزي و توسعه شركت مهندسي آب‌ و فاضلاب كشور لازمه اين امر را وجود منابع لازم براي بازسازي تاسيسات آب و فاضلاب دانست و افزود: بسياري از اقدامات در قالب رديف‌هايي است كه بتواند نوسازي و به‌روزرساني كند و از اين طريق نيز مي‌توان ميزان هدررفت را كاهش دهد. 

سرمايه‌گذاري مشروط هند در ايران

وزير كشتيراني هند گفت كه كشور آماده سرمايه‌گذاري بيش از 2/15 ميليارد دلاري براي ساخت پروژه‌هايي در ايران است به شرطي كه تهران شرايط بهتري از جمله گاز ارزان‌تر پيشنهاد دهد. به گزارش تسنيم و به نقل از رويترز، نيتين گادكاري، وزير كشتيراني هند گفت، هند آماده سرمايه‌گذاري بيش از 2/15 ميليارد دلاري براي ساخت پروژه‌هايي در ايران است كه از جمله مي‌توان به توسعه كامل بندر چابهار اشاره كرد، به شرطي كه تهران شرايط بهتري از جمله گاز ارزان‌تر پيشنهاد دهد. هند يكي از معدود كشورهايي است كه در طول تحريم‌هاي غرب، روابط تجاري خود با ايران را ادامه داده است. دهلي‌نو دومين مشتري بزرگ نفت ايران پس از پكن است. گادكاري در يك كنفرانس مطبوعاتي گفت: «ما آماده سرمايه‌گذاري عظيم در ايران هستيم و اين عمدتا بستگي به قيمت پيشنهادي گاز از سوي ايران دارد... قيمت گاز يك مساله مهم است.»

افزايش سرعت رايانه‌ها

تحقيقات نشان مي‌دهد روش جديد طراحي و ساخت تراشه‌هاي رايانه‌اي مي‌تواند به پردازش دست‌كم 1000 برابر سريع‌تر از بهترين تراشه‌هاي موجود در بازار بينجامد. به گزارش پايگاه خبري لايو ساينس، اين روش جديد كه روي مواد به نام لوله‌هاي كربني نانو متكي است به دانشمندان اين امكان را مي‌دهد كه تراشه را سه‌بعدي بسازند. ماكس شولاكر يكي از طراحان اين تراشه و دانشجوي دكتراي مهندسي الكترونيك در دانشگاه استنفورد كاليفرنيا گفت: طراحي سه‌بعدي اين تراشه دانشمندان را قادر مي‌سازد كه حافظه (مموري) را كه داده‌ها را ذخيره مي‌كند در يك فضاي كوچك در كنار پردازنده‌هاي قدرتمند تعبيه كنند. شولاكر افزود: كاهش فاصله بين اين دو قطعه مي‌تواند زمان پردازش را به شكل قابل توجهي پايين بياورد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون