• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3351 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر

اردوغان: دوره گذار در سوريه مي‌تواند با اسد باشد

رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهور تركيه در تغيير موضعي محسوس درباره بشار اسد و درخواست بركناري او اعلام كرد: دوره گذار در سوريه، با اسد هم قابل تصور است. اين اظهارات اردوغان به فاصله كمي از تعديل موضع امريكا و متحدان اروپايي او درباره بشار اسد انجام مي‌شود. 
 اردوغان پيش‌تر حتي پيوستن به ائتلاف ضدداعش را به اولويت براندازي اسد مشروط كرده بود و تا همين اواخر بر ايجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوريه پا مي‌فشرد. از اين رو تغيير محسوس در مواضع تركيه در قبال بركناري فوري اسد بيش از ساير كشورهاي مخالف رييس‌جمهور سوريه بحث‌انگيز شده است. رييس‌جمهور تركيه با اين همه تاكيد كرد كه كمتر كسي مي‌تواند تصور كند در درازمدت اسد بر سوريه حاكم باشد. در هفته‌هاي اخير مقام‌هاي دولت امريكا، بريتانيا و فرانسه اظهارات و مواضعي در اين راستا داشته‌اند. جان كري، وزير خارجه امريكا، روز شنبه گذشته اعلام كرد كه بشار اسد رييس‌جمهوري سوريه بايد از قدرت برود، اما زمان رفتنش در جريان مذاكرات مشخص مي‌شود. همچنين وزراي خارجه بريتانيا و فرانسه نيز، اظهارات مشابهي را بيان داشتند. آنجلا مركل، صدراعظم آلمان نيز در اظهاراتي مذاكره با همه طرف‌هاي درگير در سوريه و از جمله اسد را ضرورت حل بحران اين كشور دانسته است. 
گفتني است بر اساس گزارش‌ها روز دوشنبه پيش‌رو ولاديمير پوتين و باراك اوباما، روساي جمهور روسيه و امريكا در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك با هم ديدار و مذاكره خواهند كرد. يكي از موضوع‌هاي اصلي مذاكرات بحران سوريه است. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون