• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3351 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر

پاپ: توافق هسته‌اي ايران نمود حسن‌نيت است

رهبر كاتوليك‌هاي جهان در مجمع عمومي سازمان ملل
پاپ: توافق هسته‌اي  ايران  نمود حسن‌نيت است
پاپ فرانسيس، رهبر كاتوليك‌هاي جهان كه براي سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل به نيويورك سفر كرده است، در بدو ورود به ساختمان مقر سازمان ملل، مورد استقبال رسمي
 بان كي مون قرار گرفت و با او به ديدار و گفت‌وگو پرداخت. وي كه پنجمين پاپي است كه در مجمع عمومي سازمان سخنراني مي‌كند، پيش از سخنراني خود دفتر ميهمانان اين سازمان را امضا كرد. پاپ فرانسيس در ابتداي سخنان خود به موضوع محيط زيست اشاره كرد و گفت كه انسان حق ندارد از قدرت خود سوءاستفاده كند. او همچنين گفت كه در تمامي اديان به موضوع محيط زيست اشاره شده است و همه مردم در اين كره خاكي حق يكسان در استفاده از آن را دارند. او همچنين به بحث حق مسكن، كار و آموزش به عنوان پيش‌فرض براي تمامي انسان‌ها اشاره كرد. پاپ همچنين با اشاره به مساله سقط جنين گفت حق حيات بايد به صورت مطلق در تمامي ابعاد مورد احترام قرار گيرد. رهبر كاتوليك‌هاي جهان در بخشي از سخنان خود نيز توافق هسته‌اي ايران با قدرت‌هاي جهاني را نمود حسن‌نيت  سياسي دانست و گفت اميدواريم اين توافق ماندگار و موثر باشد.


سخنراني پاپ در كنگره

پاپ فرانسيس، رهبر كاتوليك‌هاي جهان كه سفر 9روزه خود به قاره امريكا را از هفته گذشته به كوبا آغاز كرد، از روز چهارشنبه وارد امريكا شد و مورد استقبال گرم مقامات امريكايي قرار گرفت تا جايي كه باراك اوباما، رييس‌جمهوري امريكا در اقدامي بي‌سابقه و خارج از پروتكل‌هاي مرسوم تشريفات كاخ سفيد، به پاي پلكان هواپيماي رهبر كاتوليك‌هاي جهان رفت و به او خوشامد گفت. پاپ پس از ديدار با باراك اوباما با خودروي معروف خود به ميان مردم شهر واشنگتن رفت و مورد استقبال مردم امريكا قرار گرفت. بعد از آن پاپ فرانسيس روز پنجشنبه به عنوان نخستين پاپ در تاريخ به كنگره امريكا رفت؛ جايي كه پيش‌تر تعدادي از نمايندگان محافظه‌كار كنگره، پاپ فرانسيس را متهم به ليبرال بودن كرده بودند . با اين وجود پاپ بي‌توجه به تمامي حواشي موجود كه پيش از حضورش در كنگره شنيده مي‌شد، پشت تريبون رفت و سخنان خود را بي‌پروا بيان كرد. او در بخش اول سخنان خود به ارزش‌هاي انساني پرداخت. وي همچنين در بخش مهمي از سخنان خود به موضوع مهاجران پرداخت و خواستار واكنشي از سر انسانيت، عدالت و برادري با آنها شد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون