• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3127 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر

خبركوتاه

واكنش‌ها به بودجه 94:

وزير اقتصاد درباره تاثير كاهش درآمدهاي نفتي بر بودجه 94، گفت: بودجه سال آينده به صورت واقع‌بينانه و بدون كسري تدوين شده است. علي طيب نيا با بيان اينكه، هزينه‌هاي عمراني به صورت كامل و مطلوب پرداخت مي‌شود، اظهار داشت: با توجه به اينكه كشور نياز به خروج از ركود و هزينه‌هاي عمراني نقش مهمي در اين امر دارد، بودجه اين بخش براي سال آينده با دقت تنظيم شده است. وي افزود: درآمد نفت در بودجه 94 به صورت كاملا واقع‌بينانه پيش‌بيني شده است.

مصباحي‌مقدم: نفت 72 دلاري خلاف احتياط

غلامرضا مصباحي‌مقدم، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه تعيين نرخ ۷۲ دلاري براي قيمت نفت در بودجه سال ۹۴ مناسب است اما از طرفي آن را خلاف احتياط مي‌دانم، گفت: در اين شرايط امكان كاهش بيشتر قيمت نفت وجود دارد.
وي افزود: شايد اگر كمتر از اين پيش‌بيني مي‌كردند اطمينان‌بخش‌تر بود چرا كه احتمال اينكه هنوز هم قيمت نفت بيشتر كاهش يابد وجود دارد و سال گذشته هم تاكيد ما اين بود كه مبنا 90 دلار قرار گيرد و هرچه اضافه‌ آمد مي‌توانيم براي روز مبادا ذخيره كنيم اما وقتي كم در نظر گرفته شود با مشكل روبه‌رو خواهيم شد.

آسوشيتدپرس: وابستگي بودجه ايران به نفت كاهش يافت

آسوشيتدپرس با اشاره به وابستگي ۳۳ درصدي بودجه پيشنهادي دولت ايران به درآمدهاي نفتي براي سال ۹۴ نوشت: حسن روحاني لايحه بودجه‌يي را به مجلس فرستاده است كه وابستگي دولت ايران به درآمدهاي نفتي را كاهش مي‌دهد. آسوشيتدپرس در ادامه نوشت: در حالي دولت ايران بودجه سال آينده را پيشنهاد مي‌كند كه تحريم‌ها عليه اين كشور در پي مذاكرات هسته‌يي كاهش يافته است.

حسيني هاشمي: نرخ ارز شناور شود

يك كارشناس پولي و بانكي با اشاره به اينكه طي يك‌سال آينده قيمت نفت به زير ۷۰ دلار نخواهد رسيد تعيين قيمت نفت ۷۲ دلار در بودجه را منطقي دانست اما پيشنهاد كرد نرخ ارز شناور شود و دلار به رقم واقعي ۳۲۰۰ تومان برسد. سيد بهاءالدين حسيني هاشمي به تسنيم گفت: در يك سال آينده دورنماي خوبي از قيمت نفت وجود ندارد. با اين حال از برآيند عوامل مختلف و آثار آنها مي‌توان گفت كه قيمت نفت در اين مدت، به زير 70 دلار نخواهد رسيد.

كرباسيان: 130 هزار ميليارد ريال درآمد داريم

رييس كل گمرك از پيشنهاد درآمدهاي ۱۳۰ هزار ميليارد ريالي گمرك در بودجه ۹۴ خبر داد. مسعود كرباسيان در خصوص پيش بيني درآمدهاي گمركي در بودجه سال 94، اظهار داشت: اين رقم نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدي داشته است. رييس كل گمرك ايران با بيان اينكه درآمد گمركي پيش بيني شده در بودجه امسال 86 هزار ميليارد ريال بود، افزود: گمرك در سال جاري اقدامات زيادي را براي تحقق بودجه سال 93 انجام داده است.

افزایش عوارض واردات خودرو

بر اساس لایحه بودجه سال 94 کل کشور، عوارض واردات خودروهاي سواري به ميزان پنج درصد قيمت تحويل روي كشتي (فوب) افزايش مي‌يابد. مقرر است درآمد حاصله پس از واريز به حساب خزانه‌داري كل كشور تا سقف يك هزار و پانصد ميليارد ريال به منظور تامين آمبولانس مورد نياز اورژانس كشور در اختيار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قرار مي گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون