• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3358 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر

محمد رضا عارف:

مجلسي مي‌خواهيم كه نماد ادب و متانت باشد

هويت اصلاح‌طلبي‌ام را به حراج نگذاشته‌ام

دكتر محمدرضا عارف، در ديدار اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات استان مازندران با تبريك عيد سعيد غدير و گراميداشت ياد و خاطره درگذشتگان فاجعه منا گفت: جمهوري اسلامي ايران مطمئنا از تمامي ظرفيت‌هاي ديپلماتيك خود براي پي بردن به علت فاجعه منا استفاده خواهد كرد و برخي كارشكني‌هايي كه از سوي مقامات عربستان صورت مي‌گيرد نمي‌تواند مانعي براي كشف حقيقت باشد. به گزارش اميد، وي ادامه داد: از دست دادن تعدادي از هموطنان عزيزمان در مناسك حج غم بسيار سنگيني است كه شايد تا مدت‌ها از يادها نرود ولي بايد به مسوولان دستگاه ديپلماسي و ديگر نهادها فرصت داد كه با جديت و ملاحظه همه جوانب و با همكاري ديگر كشورهاي اسلامي درباره فاجعه منا گزارشي جامع تهيه كنند. رييس بنياد اميد ايرانيان در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه استان مازندران در همه بخش‌ها داراي پتانسيل‌هاي فرواني است، خاطرنشان كرد: ظرفيت‌هاي بالقوه‌اي كه در بخش‌هاي مختلف از جمله كشاورزي، گردشگري و آموزش عالي در استان مازندران وجود دارد مي‌تواند در توسعه و پيشرفت كشور موثر باشد اما متاسفانه تاكنون نتوانسته‌ايم از پتانسيل‌هاي عظيم مازندران به نحو مطلوب استفاده كنيم. وي با اشاره به راي 60 درصدي استان مازندران به دكتر روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري گفت: استان مازندران پيشتاز تفكر اصلاح‌طلبي در كشور است، مردم اين استان هم مومن و متعهد به ارزش‌هاي اسلامي و هم طرفدار تفكر اصلاح‌طلبي هستند، هر چند عده‌اي مي‌خواهند بگويند مردم مازندران علاقه‌اي به تحولخواهان ندارند ولي ميزان آراي دكتر روحاني در استان مازندران نشان مي‌دهد نمي‌توان با زور خلاف آنچه را مردم طرفدار آن هستند به جامعه القا كرد. عارف تاكيد كرد: مردم مي‌خواهند روندي كه در خرداد 92 در كشور شروع شد ادامه پيدا كند و براي استمرار اين روند بايد تلاش كرد. وي با اشاره به همگرايي اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات مجلس گفت: اصلاح‌طلبان در راهبردها هيچ‌گونه اختلافي ندارند، راهبرد اصلي اصلاح‌طلبان مشاركت حداكثري مردم و كسب اكثريت مجلس است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: ما مجلسي مي‌خواهيم كه نماد ادب و متانت باشد، مجلسي مي‌خواهيم كه در آن به مسوولي توهين و فحاشي نشود، مجلسي مي‌خواهيم كه رقيب دولت نباشد، مجلسي مي‎خواهيم كه نمايندگان آن در تراز ملت بزرگوار ايران باشند و مجلسي مي‌خواهيم كه در راس امور باشد.

وي با بيان اينكه انتخابات بايد در يك فضاي رقابتي و عادلانه و با حضور حداكثري مردم برگزار شود، تصريح كرد: اصلاح‌طلبان در مقايسه با رقيب خود از تفاهم و وحدت خوبي برخوردارند. در برخي مواقع براي رسيدن به وحدت حداكثري لازم است از حق خود بگذريم. شخصا تا آنجا كه توانسته‌ام كوتاه آمده‌ام، البته كوتاه آمدن به اين معنا نيست كه هويت اصلاح‌طلبي خود را به حراج بگذارم و مطمئنا هيچگاه اين كار را نخواهم كرد. عارف در واكنش به اظهارنظر برخي حاضران در جلسه درباره ضرورت نقد عملكرد دولت تدبير و اميد گفت: بايد در نقد عملكرد دولت جانب انصاف را رعايت كنيم و در نظر داشته باشيم كه دولت تدبير و اميد در چه شرايطي روي كار آمد، البته بعد از برگزاري انتخابات مجلس فرصت خوبي است كارنامه عملكردي دولت در حوزه‌هاي مختلف در بوته نقد منصفانه قرار بگيرد. رييس بنياد اميد ايرانيان در پايان از شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات مازندران خواست با هماهنگي با شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب استان در شناسايي نيروهاي توانمند و متخصص براي كانديداتوري در انتخابات مجلس تلاش كنند. در ابتداي اين ديدار برخي اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات مازندران گزارشي از روند شكل‌گيري شوراي هماهنگي در استان و برنامه‌هاي راهبردي اين شورا براي انتخابات مجلس ارايه كردند. اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات مازندران ضمن تقدير از رويكرد اخلاقي دكتر عارف از وي خواستند در انتخابات مجلس حضور پيدا كند.

 

برش

ما مجلسي مي‌خواهيم كه نماد ادب و متانت باشد، مجلسي مي‌خواهيم كه در آن به مسوولي توهين و فحاشي نشود، مجلسي مي‌خواهيم كه رقيب دولت نباشد، مجلسي مي‎خواهيم كه نمايندگان آن در تراز ملت بزرگوار ايران باشند و مجلسي مي‌خواهيم كه در راس امور باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون