• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3361 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۵ مهر

خبر كوتاه

يك خبر بد؛ احتمال پخش نشدن ديدار ايران- عمان

دبير شوراي سياستگذاري ورزش صداوسيما با اشاره ديدار روز پنجشنبه هفته جاري تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و عمان در چارچوب مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 و جام ملت‌هاي 2019 آسيا گفت: فدراسيون فوتبال بدون اطلاع صداوسيما حق پخش چهار مسابقه خانگي ايران در اين مسابقات را به يك شركت خارجي فروخته است. اگر اين اتفاق نمي‌افتاد ما مي‌توانستيم در ازاي دادن حق پخش بازي‌هاي خانگي‌مان، حق پخش ديدارهاي خارج از خانه را بگيريم. در واقع مي‌شد به صورت تعاملي و تبادلي كار را پيش برد. ذكايي با بيان اينكه حق پخش اين مسابقات را بازي به بازي خريداري مي‌كنيم، اظهار كرد: براي پخش ديدار خارج از خانه ايران با هند و تركمنستان هم مشكل داشتيم اما به طريقي كه شده اين دو بازي را پخش كرديم. با اين حال در آستانه ديدار با عمان دچار مشكل هستيم و احتمال پخش نشدن اين مسابقه وجود دارد. وي تصريح كرد: تمام تلاش‌مان را انجام مي‌دهيم تا حق پخش اين مسابقه را خريداري كنيم و مردم مطمئن باشند ذره‌اي كوتاهي نخواهيم كرد اما مشكلات مالي صداوسيما آنقدر زياد است كه احتمال عدم پخش ديدار ايران و عمان وجود دارد. با اين شرايط براي پخش بازي گوام و ايران هم دچار مشكل خواهيم شد.

 

چهره ويژه مراسم ختم نوروزي

رد‌پاي سياست در فوتبال، هر چقدر براي سياسيون خوشايند باشد حال فوتبالي‌ها را خراب مي‌كند. مخصوصا پرسپوليسي‌ها و استقلالي‌هايي كه خوب مي‌دانند اين سياسيون، چه حال و روزي براي تيم‌شان درست كرده‌اند. تاريخچه پرسپوليس را مي‌توان به دو بخش قبل و بعد از ورود مديران سياسي به اين باشگاه تقسيم كرد. پرسپوليس از شروع انقلاب تا سال 82 زيرنظر عابديني، انصاري‌فرد و پروين اداره مي‌شد. دوراني كه پرسپوليس را تبديل به پرافتخارترين تيم ايران در جام‌هاي داخلي كرد. همزمان، استقلال هم پرافتخارترين تيم آسيا بود. از 82، مسوولان سياسي كشور تصميم گرفتند از محبوبيت پرسپوليس به نفع خودشان استفاده كنند و پاي غمخوار، كاشاني، رويانيان و نژادفلاح به اين باشگاه باز شد. دوران سياه 12 ساله كه حاصل آن، تبديل شدن پرسپوليس به يك تيم ميانه جدولي است. مراسم امروز هادي نوروزي، يك مهمان ويژه داشت. مهماني كه از حالا براي انتخابات رياست‌جمهوري آماده مي‌شود و از مراسم يادبود يك بازيكن فوتبال هم براي مطرح شدن دوباره در رسانه‌ها نمي‌گذرد. سال 88، احمدي‌نژاد براي جلب آراي هواداران پرسپوليس كاشاني را به مدت 24ساعت مديرعامل اين باشگاه كرد. كاشاني مدير پرسپوليس شد، از هواداران خواست به احمدي‌نژاد راي بدهند و بلافاصله پست مديريت را تحويل داد!سكوهاي ورزشگاه، جاي راي جمع كردن نيست. تماشاگران فوتبال هم مثل مردم عادي در انتخابات شركت مي‌كنند و راي مي‌دهند اما زمان فوتبال ديدن، ديدن سياستمدارها حال‌شان را خراب مي‌كند. لطفا براي تبليغات، بنرتان را جاي ديگري نصب كنيد.

 

همسر نوروزي: فكر كردم هادي دارد خواب مي‌بيند

خانم معصومه ابراهيم‌پور، همسر هادي نوروزي روزهاي سختي را سپري مي‌كند. مرگ كاپيتان فقيد پرسپوليس، براي او به قدري تلخ است كه نمي‌داند چگونه با اين اتفاق كنار بيايد. ديروز هم در مراسم ختم اين بازيكن در كپورچال، خانم ابراهيم‌پور شرايط مساعدي نداشت و فقط گريه مي‌كرد. از سويي هاني پسر هادي هم كه فهميده پدرش از‌دست‌رفته و ديگر بازنمي‌گردد، در طول مراسم فقط به اشك‌هاي مادرش نگاه مي‌كرد و بهت‌زده بود. هر كدام از بازيكنان و مسوولاني كه براي حضور در اين مراسم به كپورچال رفته بودند، دقايقي با همسر هادي نوروزي حرف زدند و او از اتفاقات آن شب گفت. خانم ابراهيم‌پور درباره اتفاقات آن شب و لحظه مرگ همسرش گفت: «هادي تا نزديك ساعت سه بيدار بود و بعد خوابيد. من بيدارم بودم كه متوجه شدم هادي دارد خيلي بد نفس مي‌كشد. فكر كنم فقط نيم‌ساعت خوابيده بود. فكر كردم دارد خواب بد مي‌بيند، او را تكان دادم اما ديدم نه اصلا خواب نيست و حالش بد شده. هر‌چقدر تلاش كردم بلندش كنم نتوانستم. پايش تكان مي‌خورد. اصلا نمي‌دانستم چه‌كار كنم. بدو بدو بيرون رفتم كه يكي را پيدا كنم تا هادي را به بيمارستان ببريم اما آسانسور خانه هم خراب شده بود. تا بروم و برگردم، ديدم هادي دخترم بغلش است و او ديگر نفس نمي‌كشد. دخترم بغل هادي بود كه از دنيا رفت... » اين گفته‌هاي همسر هادي نوروزي باعث گريه حاضرين شد. او گفت كه شوهرش را در يك چشم به هم زدن از دست داده و باور اين مساله برايش ممكن نيست.

 

شكايت به سبك برانكو

درگذشت هادي نوروزي و مشكلات روحي، رواني همبازي‌هاي او، تنها مشكلات تيم پرسپوليس نيستند. اين تيم در آستانه بازي هفته هشتم خود مقابل صباي قم نيمي از بازيكنانش را در اختيار ندارد و برانكو ايوانكوويچ از اين بابت شاكي است: «از دست دادن هادي تنها مشكل ما براي بازي با صبا نيست ما براي اين بازي 12بازيكن خود را در اختيار نداريم. پنج بازيكن ما در اردوي تيم ملي هستند، دو محروم داريم با چهار مصدوم. خالقي‌فر هم ديروز مصدوم شد و به خاطر اتفاقات ناگوار چند روز اخير هم هادي ديگر با ما نيست. پس ما براي بازي با صبا 12 بازيكن خود را نداريم.» سرمربي تيمي كه تا اين مقطع چهار بار شكست خورده و ديگر فرصتي براي از دست دادن امتياز ندارد، حالا كنايه‌هاي زيادي نصيب برنامه‌ريزان فوتبال مي‌كند: «واقعا با اين برنامه عالي همه‌چيز خوب پيش مي‌رود. برنامه بازي‌ها عالي طراحي شده است و ما بايد دو روز بعد از بازي تيم ملي بازي كنيم. اين طراحي خيلي خوب است كه بازيكن فقط دو روز وقت دارد خودش را آماده كند. مگر مي‌شود يك بازيكن را در دو روز آماده كرد. من خبر ندارم باشگاه براي تعويق بازي درخواستي داده يا نه، اما واقعيت را بيان كردم كه چطور مي‌شود با اين برنامه خوب پيش رفت.» برانكو در پايان با يك جمله تقاضايش را رسمي‌تر مي‌كند: «طبق قانون بايد بازي تيم ملي 72ساعت قبل از ليگ برگزار شود. اما در ايران اين‌طور نيست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون