• ۱۴۰۳ يکشنبه ۶ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3128 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر

خبر كوتاه

موگريني در مذاكرات ايران و 1+5 شركت مي‌كند

معاون وزير خارجه روسيه مي‌گويد مذاكرات ايران و گروه 1+5 قبل از ۲۰ دسامبر سال جاري برگزار خواهد شد اما نه در وين. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ايتارتاس، سرگئي ريابكوف، معاون وزير خارجه روسيه مي‌گويد كه مذاكرات ايران و گروه 1+5 قبل از پايان سال جاري ميلادي برگزار خواهد شد. وي تاكيد كرد كه دور تازه مذاكرات در وين برگزار نخواهد شد و تاريخ دقيق برگزاري مذاكرات طي روزهاي آينده مشخص خواهد شد. وي افزود: در قرار است در مذاكرات آتي ايران و قدرت‌هاي جهاني فدريكا موگريني، مسوول جديد سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز شخصا شركت كند. اين درحالي است كه كاترين اشتون، مسوول سابق سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز به عنوان نماينده موگريني و هماهنگ‌كننده گروه 1+5 همچنان در مذاكرات حضور خواهد داشت.

 

«ايران و مصر» در صدر موضوعات كنفرانس دوحه

منابع آگاه در منطقه خليج فارس اعلام كردند در كنفرانس فرداي دوحه چندين موضوع مهم از جمله «ايران و موضوع هسته‌يي» مورد بحث قرار خواهد گرفت. سي و پنجمين كنفرانس كشورهاي حاشيه خليج فارس سه‌شنبه و در ميان شرايط منطقه‌يي ناآرام فعلي برگزار مي‌شود و منابع آگاه اعلام كردند كه مساله ايران و موضع اين كشورها در قبال آن از موضوعات اصلي آن خواهد بود. روزنامه «الشرق الاوسط» نوشت: از بارزترين مسائلي كه در كنفرانس دوحه مورد بررسي قرار خواهد گرفت ائتلاف بين‌المللي عليه تروريسم، سقوط قيمت نفت و اختلاف‌هاي منطقه‌يي است. موضوع ايران مجددا در صدر جدول كار كنفرانس دوحه قرار خواهد گرفت و به ويژه در مورد افزايش نفوذ اين كشور در منطقه عربي و تهديدات برنامه هسته‌يي آن به تعبير روزنامه مذكور، بحث خواهد شد. موضوع اصلي ديگر كنفرانس دوحه مصر است. دولت‌هايي مانند عربستان و امارات خواهند كوشيد تعداد هر چه بيشتري را به سمت حمايت از «عبدالفتاح السيسي» و مقابله با جماعت «اخوان المسلمين» بكشانند. يك منبع آگاه خليج فارس به روزنامه الشرق الاوسط گفت: در كنفرانس فردا در مورد راه‌هاي كمك به مصر براي برقراري امنيت در شبه جزيره سينا صحبت خواهد شد و افزود كه مصر حلقه اساسي و مهمي است كه «توافق تكميلي رياض» آن را فراموش نكرده است.

 

امضاي برنامه همكاري سه ساله براي مبارزه با مواد مخدر ميان ايران و روسيه

مهدي سنايي، در صفحه فيسبوك خود با اشاره به سفر وزير كشور ايران به مسكو نوشت: همزمان با حضور وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، جمهوري اسلامي ايران موافقت خود براي پيوستن به اجلاس چهارجانبه را اعلام كرد و بنا شد نشست آتي اين اجلاس كه پس از اين به‌طور پنج‌جانبه برگزار خواهد شد، پس از مشورت با ساير اعضا در ايران برگزار شود. در اجلاس چهار‌جانبه كشورهاي روسيه، پاكستان، افغانستان و تاجيكستان حضور دارند. همچنين در نشست روز دوشنبه برنامه همكاري سه ساله ايران و روسيه توسط رحماني فضلي و ايوانف، رييس آژانس مبارزه با مواد مخدر روسيه امضا شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون