• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3128 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر

اخبار كوتاه

مهدوي‌كيا حضور در كميته فني پرسپوليس را تكذيب كرد

بازيكن سابق تيم ملي فوتبال ايران حضورش در كميته فني باشگاه پرسپوليس را تكذيب كرد. طي روزهاي گذشته اخباري مبني بر تشكيل كميته فني پرسپوليس منتشر شده بود. بر همين اساس اعلام شده بود مهدي مهدوي كيا به عضويت كميته فني باشگاه پرسپوليس درآمده است. اين در حالي است كه مهدوي‌كيا با رد عضويتش در اين كميته اعلام كرده هيچ سمتي در كميته فني پرسپوليس ندارد.

 

نتايج دوپينگ فوتبال منفي اعلام شد

نتايج 44 نمونه كنترل دوپينگ در ليگ‌هاي فوتبال منفي اعلام شد. دكتر احمد هاشميان در رابطه با منفي اعلام شدن نتايج 44 نمونه مربوط به رقابت‌هاي فوتبال در بخش مردان و زنان گفت: بر اساس اعلام آزمايشگاه كنترل دوپينگ، 44 نمونه مربوط به ليگ برتر فوتبال، جام حذفي، ليگ برتر فوتسال و ليگ برتر فوتبال بانوان، منفي اعلام شد. همچنين بيش از 100 نمونه دوپينگ ديگر تحت آزمايش قرار دارد كه طي روزهاي آينده پاسخ آنها مشخص مي‌شود.

 

علي رعدي جانشين شمسايي شد

هيات‌مديره تيم فوتسال ماهان تنديس قم تشكيل جلسه داد و در نهايت علي رعدي مدرس فوتسال AFC  را به عنوان سرمربي جديد اين تيم معرفي كرد. ناصر شريفي با تاييد اين خبر گفته: ما در مجموع چهار گزينه را براي سرمربيگري تيم فوتسال ماهان تنديس قم به هيات مديره اعلام كرديم كه در نهايت علي رعدي با توجه به رزومه خوبي كه داشت مورد موافقت قرار گرفت و قرار است در ادامه كار هدايت اين تيم را در دست گيرد. پيش از اين امير شمسايي هدايت تيم فوتسال ماهان تنديس قم را بر عهده داشت كه از سمت خود استعفا داد. اين تيم اكنون با 26 امتياز در رده دوم جدول رده‌بندي ليگ برتر فوتسال قرار دارد.

 

حمله هواداران آرسنال به ونگر

هواداران خشمگين آرسنال كه از نتايج ضعيف تيم‌شان راضي نيستند در يك ايستگاه مترو به آرسن ونگر حمله كردند. آرسنال در رقابت‌هاي اين فصل نتايج خوبي كسب نكرده است و يكي از ضعيف‌ترين سال‌هاي فوتبالي خود را پشت سر مي‌گذارد. اين تيم در حال حاضر با 23 امتياز در رده ششم قرار دارد و در هفته پانزدهم ليگ برتر برابر استوك‌سيتي شكست خورد. در حالي كه كاروان آرسنال براي برگزاري آخرين ديدار مرحله گروهي ليگ قهرمانان راهي تركيه بودند، هواداران خشمگين آرسنال به آرسن ونگر حمله كردند و خواستار كناره‌گيري او از آرسنال شدند. هواداران آرسنال در بازي با استوك‌سيتي نيز بنري بزرگ تهيه كرده بودند كه روز آن نوشته شده بود: «ونگر بس است. ما باشگاهمان را دوست داريم. لطفا برو!» آرسنال كه صعودش را به مرحله بعدي ليگ قهرمانان اروپا قطعي كرده است، امشب در آخرين ديدار مرحله گروهي بايد در تركيه برابر گالاتاسراي به ميدان برود. آرسن ونگر 9 سال در آرسنال نتوانست به قهرماني برسد ولي در نهايت موفق شد فصل گذشته آرسنال را به قهرماني در جام حذفي و خيريه برساند.

 

افشاي دليل نيامدن مارادونا به تهران

ديه‌گو مارادونا دو سال قبل به ايران دعوت شده بود تا مهمان بازي پرسپوليس و سپاهان باشد اما او اين دعوت رويانيان را رد كرد. مدير پيشين پرسپوليس كه در دوران مديريتش، ميلان را با ستاره‌هايي چون مالديني و بوبان به تهران آورد و قصد داشت رئال مادريد را به تهران بياورد، براي آوردن مارادونا هم برنامه داشته است. او براي فينال جام حذفي با سپاهان، مسابقه خداحافظي مهدي مهدوي‌كيا كه با شكست تيم يحيي برابر سپاهان، تراژدي شد، مي‌خواسته مارادونا را به تهران بياورد. ابتدا مارادونا براي اين سفر رقم بالايي نمي‌خواسته اما بعد از مدتي از رويانيان طلب 500 هزار دلار مي‌كند. اين ستاره مشهور فوتبال دنيا بهانه طلب 500 هزار دلاري براي سفر سه روزه به تهران را برنامه پرسپوليسي‌ها براي بردن او به دفتر احمدي‌نژاد اعلام كرده بود. مارادونا در طول دوران رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد بارها از او تمجيد كرد و سياست‌هاي استكبارستيزانه‌اش را ستود و برايش پيراهن امضا شده فرستاد و در ازايش رييس‌جمهور براي او نامه ستايش‌آميز نوشت. اين همه مهر و علاقه اما وقتي هر بار قرار بود به ملاقات بدل شود، طرف آرژانتيني برايش طلب مالي بالايي داشت؛ يك بار براي سفر به تهران در دوران رياست علي‌آبادي در سازمان ورزش و بار بعد هم در سال‌هاي پاياني رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد.

 

پرونده مد يريت   رويانيان  مانع خصوصي‌سازي  پرسپوليس

بازپرس شعبه 15 دادسراي عمومي و انقلاب در نامه‌يي به وزارت ورزش و جوانان خواستار توقف روند واگذاري باشگاه پرسپوليس به علت پرونده‌هاي مفتوح در سال‌هاي 1390 الي 1392 شد. قاضي جعفري در نامه‌يي نوشته: «احتراما با عنايت به اينكه پرونده‌يي در اين شعبه بازپرسي عليه مديران اسبق باشگاه پرسپوليس در سنوات 1390 الي 1392 مفتوح و مطرح رسيدگي است و از آنجايي كه حسب بررسي‌هاي به عمل آمده، درآمدها و دارايي‌هاي متعلق به دوره موصوف افشا نگرديده است لذا متقاضي است تا اطلاع ثانوي از هرگونه قيمت‌گذاري يا واگذاري باشگاه پرسپوليس، قبل از نتيجه رسيدگي اين شعبه و حصول اطمينان از واقعي بودن عملكرد و نيز شناسايي دارايي‌ها متوقف گردد. » محمدرضا رويانيان در 29 شهريورماه سال 1390، مديرعامل پرسپوليس شد و در 2 بهمن 1392 از مديرعاملي پرسپوليس استعفا كرد. نكته جالب واكنش محمد رويانيان است.  او بدون توجه به نامه دادسراي مي‌گويد: «كاري كه آقايان مي‌كنند شفاف‌سازي نيست بلكه فرافكني است. اين مسائلي كه مطرح مي‌شود ربطي به هم ندارد. آقايان به جاي اينكه بگويند حميد رضا سياسي به خاطر بدهي كدام مدير بازداشت شده است ماجراي ديگري را به اين موضوع ربط مي‌دهند. بازپرس همان شعبه در حال بررسي اين پرونده است، ما هم به همان شعبه از آقايان شكايت كرده‌ايم تا ببينيم چه مي‌شود. من فوتبال را رها كرده‌ام اما فوتبال من را رها نمي‌كند!»

 

گزارش سايت AFC : حقيقي، كاسياس آسيا

سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا به تمجيد از دروازه‌بان ۲۶ ساله تيم ملي فوتبال كشورمان پرداخت. سايت AFC نوشته‌: ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و نيجريه از گروه F جام جهاني 2014 برزيل به گفته روزنامه «گاردين» انگليس خسته‌كننده‌ترين بازي‌ اين تورنمنت بود. هرچند مدل موهاي قابل‌توجه عليرضا حقيقي نظر همين روزنامه را به خود جلب كرد. حقيقي نه‌ تنها چهره جذابي دارد بلكه با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در بازي مقابل نيجريه نخستين سنگربان ايراني شد كه در جام جهاني دروازه‌اش را بسته نگه داشت و هواداران را در بازي با آرژانتين متعجب ساخت، ديداري كه تا دقيقه 91 دروازه خودش را در مقابل حريف محفوظ نگه داشت. اين بازيكن 26 ساله در تمامي رده‌هاي سني براي ايران بازي كرده است و پيش از اينكه در سال 2010 توسط افشين قطبي به تيم ملي فوتبال ايران دعوت شود در چندين تورنمنت آسيايي در پايه‌هاي جوانان براي كشورش به ميدان رفته است. حقيقي نخستين بازي‌اش براي تيم پرسپوليس را هم در سن 18 سالگي انجام داد و بطور باورنكردني ضربه پنالتي علي دايي، اسطوره فوتبال ايران را مهار كرد. همين كافي بود تا استعداد اين دروازه‌بان جوان شناخته شود و در كمتر از يك دهه همه‌چيز آن طور كه او مي‌خواست پيش رفت. از بسياري جنبه‌ها به نظر مي‌رسد كه حقيقي مي‌تواند ايكر كاسياس ايران باشد، دروازه‌باني كه از سن جواني در باشگاه بزرگي كارش را آغاز كرد و خيلي زود به تيم ملي ايران هم راه پيدا كرد. اين دروازه‌بان ايراني در سال 2012 به عضويت تيم روبين كازان روسيه درآمد و پس از مدتي حضور در اين تيم به طور قرضي به پرسپوليس بازگشت. حضور دروازه‌بانان ايراني در فوتبال اروپا خيلي متداول نيست ولي حقيقي خيلي زود به تيم اسپورتينگ كوويليا پرتغال پيوست و در سال 2014 به فرار اين تيم از سقوط به دسته پايين‌تر كمك شاياني كرد. او كه همچنان با تيم روبين‌ كازان قرارداد دارد پس از جام جهاني 2014 به تيم پنافيل پرتغال ملحق شد. اين دروازه‌بان جوان اميد دارد تا به تيم ملي ايران كه در جام ملت‌هاي 2015 آسيا در بالاترين سيد قرار دارد در رسيدن به چهارمين عنوان قهرماني‌اش در اين رقابت‌ها كمك كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون