• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3378 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

سردار سلامي در گفت‌وگوي ويژه خبري:

هنوز مانده تا انبارهاي موشكي پيشرفته خود را به نمايش بگذاريم

 

گروه سياسي|دوشنبه شب، جانشين فرمانده كل سپاه با حضور در برنامه ويژه خبري به مسائل تازه‌اي پرداخت. سردار سلامي روشن و صريح مي‌گويد: نيروهاي ايراني در صحنه نبرد سوريه حضور دارند.

سردار سلامي همچنين در مورد نمايش انبارهاي موشكي هم مي‌گويد كه پايگاهي كه به نمايش گذاشته شد يكي از قديمي‌ترين پايگاه‌هاي موشكي ايران بوده است و هنوز مانده تا انبارهاي مدرن موشكي را به نمايش بگذارند. جانشين فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از صحبت‌هايش به پايگاه‌هاي ثابت و متحرك ايران اشاره مي‌كند و مي‌گويد: همه پايگاه‌هاي ثابت و حتي متحرك در شعاع دو هزار كيلومتري در برد موشك‌هاي ايراني با دقت صددرصد است. مهم‌ترين بخش‌هاي گفت‌وگوي سردار سلامي را در ادامه به نقل از فارس بخوانيد:

‌ ايده اوليه سياسي امريكا اين بود كه در رمضان چهار سال قبل نظام سياسي سوريه را ساقط كند و بعد به سراغ لبنان بروند و اين حركت را به سمت عراق و بعد مابقي جاها ادامه دهند اما هيچ يك از آرزوها و اهداف آنها محقق نشد.

‌ نظام سوريه در حال بازيابي موقعيت سياسي خود است.

‌ راهبرد امريكا در سوريه، پاتكي بود به انقلاب‌هاي ناشي از بيداري اسلامي.

‌ عربستان در يمن درگير است، اين درگيري و تهاجم كور و نفرت‌انگيز او عليه ملت يمن بخشي از جغرافياي گسترده نبرد سياسي آنها با نظام اسلامي است.

‌ عربستان در يمن با يك جنگ فرسايشي بي‌نتيجه مواجه مي‌شود و به‌تدريج با فرسايش قدرت روبه‌رو خواهد شد كه آنها را از تمركز بر جبهه‌هاي ديگر مثل حمايت از تروريست‌ها در عراق و سوريه و فتنه در لبنان و... دور مي‌كند.

‌ كار ما در سوريه اين است كه استحكام سياسي، رواني، اقتصادي و نظامي نظام سوريه را كه خط مقدم مبارزه با استكبار است، تضمين مي‌كنيم. از ابتداي تحولات در سوريه حمايت‌هاي سياسي نيرومندي داشتيم.

‌ ما در سطح راهبردي يعني حمايت سياسي و معنوي از ملت و ارتش سوريه هستيم و تجربيات جنگي خود را به آنها منتقل مي‌كنيم.

‌ ارتش سوريه نيازمند مكمل نظامي است مثل بسيج مردمي، كه ما اين مفهوم را به شكل عملياتي در سيستم دفاعي سوريه وارد كرديم.

‌ ما به فرماندهان لشكر و تيپ‌هاي سوريه در ميدان به عنوان مستشاري عملياتي كمك مي‌كنيم.

‌ ما براي سوريه يك ارزش استراتژيك قايليم.

‌ عمليات وسيع زميني ارتش سوريه در كنار حضور هوايي ارتش روسيه موجب تحولات تاكتيكي ارزشمندي شده كه در روزهاي آينده تبديل به يك نتيجه راهبردي خواهد شد.

‌ روند پيشروي‌ها در اختيار ارتش سوريه است و آنها جنگ را به شايستگي اداره مي‌كنند.

‌ محور عملياتي در صحنه امروز سوريه ارتش اين كشور است. وقتي دو ارتش در يك صحنه مشترك عليه يك دشمن مي‌جنگند، جبهه زميني بايد با هوايي هماهنگ باشد. اين مركز در سوريه است.

‌ در عراق، روند مبارزه به دست ارتش و گروه‌هاي مقاومت عراق، مثبت است.

‌ بعد از خاتمه دفاع مقدس، ما فرض اساسي توسعه قدرت دفاعي و تهاجمي‌مان براساس جنگ با ائتلافي از قدرت‌هاي جهاني و منطقه‌اي بوده است. ما همواره با اين واقعيت زندگي كرديم كه بايد يك تضمين عميق و مطمئن در قدرت دفاعي‌مان در برابر دشمنان در مقياس جهاني وجود داشته باشد.

‌ همه پايگاه‌هاي ثابت و حتي متحرك در شعاع دو هزار كيلومتري در برد موشك‌هاي ايراني با دقت صددرصد است. هنوز مانده تا انبارهاي موشكي مدرن و پيشرفته خود را به نمايش بگذاريم. پايگاهي كه نشان داده شد، يكي از قديمي‌ترين پايگاه‌هاي ما بود.

‌ ما قطعنامه‌ها را مطالعه نمي‌كنيم. وظيفه ما توسعه قدرت است. كسي نمي‌تواند به ملت ايران موضوعي را ديكته كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون