• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3381 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ آبان

زنگنه: افزايش توليد نفت را رسما به اوپك اعلام مي‌كنيم

وزير نفت با بيان اينكه نتايج ركوردگيري از توليد نفت خام بالاتر از رقم‌هاي قبلي است، گفته است: «ايران در اجلاس آتي اوپك برنامه افزايش ٥٠٠ هزار بشكه‌اي توليد خود را به صورت رسمي به ديگر اعضاي اوپك اعلام خواهد كرد.» وي پس از بازديد فشرده و دو روزه از پايتخت نفت ايران، در گفت‌وگويي با شانا به تشريح آخرين برنامه‌هاي صنعت نفت ايران در روزهاي پساتحريم پرداخته است كه برخي اظهارات وي در ادامه مي‌آيد.

ركوردگيري توليد نفت نه‌تنها در مناطق نفتخيز جنوب بلكه در مناطق نفت فلات قاره، اروندان و مركزي نيز انجام شده كه خوشبختانه نتايج ركوردگيري از توليد نفت بيش از انتظار و بالاتر از رقم‌هاي قبلي است؛ در نتيجه، همان‌گونه كه گفته شد بلافاصله بعد از لغو تحريم‌ها ٥٠٠ هزار بشكه به توليد نفت ايران افزوده خواهد شد.

تا پايان امسال و حداكثر اوايل سال آينده توليد نفت ايران يك ميليون بشكه در روز افزايش پيدا خواهد كرد.

اولويت نخست ما براي فروش نفت به طور قطع بازار آسياست كه به اين معنا نيست كه اگر نفت ايران در بازار آسيا به فروش نرفت، به بازارهاي ديگر فروخته نخواهد شد، بازار اروپا و آفريقاي جنوبي نيز مي‌تواند مقصد نفت ايران باشد.

برنامه افزايش توليد خود را به صورت رسمي به ديگر اعضاي اوپك اعلام خواهيم كرد و از آنها خواهيم خواست به سقف توليد روزانه ٣٠ ميليون بشكه كه تصويب كرده‌اند احترام بگذارند، ضمن اينكه ما منتظر هيچ كشوري براي افزايش توليد نمي‌شويم.

در صورتي كه عراق و عربستان اقدام به كاهش توليد نفت خود نكنند سبب مازاد عرضه در بازار خواهد شد.

عرضه ٥٠٠ هزار بشكه‌اي نفت ايران تاثير تعيين‌كننده‌اي روي قيمت نفت خام در بازارهاي جهاني نخواهد داشت.

 

خبر

كشف خاك‌هاي نادر در پهنه سنگان|معاون سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني از كشف خاك‌هاي نادر در پهنه سنگان خبر داد و گفت: در مرحله شناسايي فلزات و مواد كشف‌شده در پهنه سنگان هستيم و بايد به صورت ويژه روي اين موضوع كار شود تا اكتشاف به اتمام برسد. بهروز برنا، در خصوص فلزات كشف‌شده در پهنه سنگان گفت: طلا، مس، سرب، روي، مس، طلاي آبرفتي و آهن از عمده ذخايري هستند كه در پهنه سنگان كشف شده‌اند.

 

توقف واردات كالاي مصرفي از امريكا «بخشنامه» مي‌شود|وزير صنعت با اشاره به نامه مقام معظم رهبري به رييس‌جمهور درخصوص برجام گفت: جلوگيري از واردات كالاهاي مصرفي امريكايي را در بخشنامه‌اي اجرايي مي‌كنيم. محمدرضا نعمت‌زاده گفت: الزاماتي كه مقام معظم رهبري در نامه به رياست‌جمهوري در خصوص برجام فرموده‌اند و مربوط به فعاليت وزارت صنعت، معدن و تجارت و در خصوص توليد ملي، توانمند سازي، اقتصاد مقاومتي و جلوگيري از واردات كالاهاي مصرفي امريكايي است را طي بخشنامه‌اي اجرايي مي‌كنيم. توجه به ارتقاي توانمندسازي و بهره‌مندي از توان داخلي از راهبردهاي مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

توافق با آلمان‌ها براي بازپرداخت فاينانس‌ها| مديرعامل شركت پتروشيمي بين‌الملل خبر داد: تاكنون در ديدار با مقام‌هاي مختلف خارجي طي ماه‌هاي اخير، بيش از همه بر سر مساله نحوه بازپرداخت فاينانس‌ها با كشور آلمان به نتيجه رسيده‌ايم. عيسي مشايخي گفت: افزون بر تغيير شرايط سياسي، تعديل شرايط اقتصادي نيز در محيط فعاليت سرمايه‌گذاري‌ها و تامين منابع مالي تاثيرگذار است و در اين مسير صنعت پتروشيمي ايران آماده جذب سرمايه‌گذاري‌هاي جديد است. وي همچنين با تاكيد بر اينكه پس از اعلام موارد بانكي، همه در خط سبقت براي حضور در صنعت پتروشيمي ايران قرار مي‌گيرند، گفت: در شرايط كنوني نمي‌توان پيش‌بيني مشخصي از فضاي تامين مالي داشت؛ هم اكنون در مذاكراتي كه انجام داديم، بيش از همه بر سر مساله مديريت بازپرداخت‌ها و نه فاينانس جديد، به ويژه با شركت‌هاي آلماني به توافق رسيده‌ايم.

 

استقبال بازار سرمايه از افزايش سرمايه فولاد مباركه

اميرحسين نادري، معاون اقتصادي و مالي شركت با اعلام اين خبر افزود: پس از اينكه افزايش سرمايه فولاد مباركه در مجمع فوق‌العاده شركت درتاريخ بيستم مهر ماه به ميزان50 درصد و به رقم 7500 ميليارد تومان به اتفاق آراي سهامداران تصويب و فولاد مباركه به بزرگ‌ترين شركت بورس اوراق بهادار به لحاظ سرمايه تبديل شد، گوي سبقت را از ديگر بزرگان بازار سرمايه همچون بانك صادرات، مخابرات، ملي مس و هلدينگ خليج فارس ربود. اين در حالي اتفاق افتاد كه بازار سرمايه نيز از اين افزايش سرمايه استقبال كرد. وي تاكيد كرد: با وجود افت شديد شاخص بورس طي سال 93 و نيمه اول سال94 و به دنبال آن افت ارزش بازار شركت‌هاي بورسي، ليكن فولاد مباركه با توجه به سه مرحله افزايش سرمايه متوالي همچنان جايگاه مناسبي در ميان شركت‌هاي بورسي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون