• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3381 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ آبان

خبر كوتاه

داعش چهار پيشمرگه را سر بريد

گروه تروريستي داعش ويديويي را در اينترنت منتشر كرده كه ظاهرا سربريدن چهار پيشمرگه كرد در عراق را نشان مي‌دهد. در اين ويديو يكي از اعدام‌كنندگان كه نقاب بر چهره دارد و با لهجه امريكايي صحبت مي‌كند به زبان انگليسي باراك اوباما، رييس‌جمهور امريكا را خطاب قرار مي‌دهد و مي‌گويد، اين افراد به انتقام حمله اخير امريكا به زندان اين گروه در شمال عراق اعدام مي‌شوند. اعدام‌كننده و يكي از گروگان‌ها كه ابتدا سر بريده مي‌شود جلوتر از سايرين قرار دارند و سه گروگان ديگر مجبور به تماشاي اعدام نخستين گروگانند. سپس سه گروگان ديگر گردن زده مي‌شوند. با اين وجود معلوم نيست كه اعدام اين افراد چه زماني اتفاق افتاده است. امريكا به‌تازگي اعلام كرد در عملياتي كه شامگاه ۲۱ اكتبر به صورت مشترك با نيروهاي عراقي انجام داد با حمله به زندان داعش ۷۰ گروگان كرد عراقي را آزاد كرده است. اين عمليات در حويجه، در غرب كركوك انجام گرفت. امريكا مي‌گويد، در عمليات خود در ماه اكتبر شماري از نيروهاي داعش را كشته و پنج تن از آنان را دستگير كرده است. در اين عمليات يك سرباز امريكايي نيز كشته شد.

 

انفجار در صحراي سينا

بر اثر انفجار در مسير خودروي پليس در شهر عريش واقع در استان سيناي شمالي، هفت تن از جمله سه نيروي پليس زخمي شدند. منابع امنيتي مصر تكفيري‌ها را عامل اين انفجار دانسته و اعلام كردند، اين تكفيري‌ها يك بمب را در مسير عبوري نيروهاي پليس قرار داده و اين بمب هنگام عبور خودروي پليس از خياباني در شهر عريش منفجر شد. منابع مذكور افزودند كه اين انفجار منجر به زخمي شدن جزيي سه نيروي پليس و نيز چهار شهروندي شد كه همزمان با انفجار در مسير مذكور حضور داشتند. اين منابع اعلام كردند: پس از انتقال مصدومان حادثه به بيمارستان، پليس پاكسازي منطقه را با هدف شناسايي عاملان آغاز كرد. تاكنون هيچ‌يك از گروه‌هاي تروريستي فعال در شبه‌جزيره سينا از جمله گروه تروريستي انصار بيت‌المقدس كه با داعش بيعت كرده، مسووليت اين انفجار را برعهده نگرفته‌اند. از سپتامبر 2013 نيروهاي مشترك ارتش و پليس مصر عمليات نظامي گسترده‌اي با هدف شناسايي تكفيري‌ها، تروريست‌ها و گروه‌هاي خرابكار در تعدادي از استان‌ها به ويژه استان سينا آغاز كرده‌اند اما تاكنون نتوانسته‌اند جلوي ناامني را در مصر بگيرند.

 

آلمان ورود مهاجران از اتريش را محدود مي‌كند

دولت آلمان رسما اعلام كرد از اين پس تنها از پنج نقطه مرز اين كشور با اتريش اجازه ورود به مهاجران و پناهجويان به خاكش را خواهد داد. آلمان مي‌گويد هدف از اعمال اين محدوديت نظم‌بخشي و مديريت بهتر هزاران مهاجري است كه با عبور از اتريش خواهان پناهندگي در اين كشور هستند. برلين از وين اگر نه به تندي اما انتقاد و گله مي‌كند و مي‌گويد هدايت هماهنگ نشده هزاران مهاجر به خاك اين كشور توسط اتريش باعث مي‌شود تا مقامات و مسوولان آلماني خصوصا در ايالت بايرن با مشكل روبه‌رو شوند. يك سخنگوي پليس اتريش اين گله و انتقاد آلمان را يك جوك و تلويحا يك بهانه خوانده و گفته است روزانه فقط از گذرگاه مرزي اشپيلفيد در مرز با اسلووني ۱۱ هزار مهاجر وارد اتريش مي‌شوند.

 

لغو ممنوعيت حضور مسلمانان در انتخابات

يانگ لي، مخبر ويژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ميانمار از دولت اين كشور خواست ممنوعيت مشاركت اقليت‌ها و مهاجران در انتخابات آينده را لغو كند. يانگ لي در آستانه انتخابات ماه نوامبر ميانمار با ملزم كردن دولت ميانمار به شركت دادن مسلمانان در انتخابات، دولت اين كشور را به تبعيض عليه مسلمانان متهم كرد. وي هشدار داد در صورت عدم مشاركت همه گروه‌هاي ميانماري در انتخابات و برگزاري يك انتخابات معتبر، اين كشور مستعد درگيري‌ خواهد شد. لي گفت: ده‌ها كانديدا تاكنون رد صلاحيت شده‌اند، صدها هزار نفر از مردم ميانمار كه در انتخابات گذشته شركت داشته‌اند، از شركت در انتخابات آينده منع شده‌اند. وي به لغو حق تابعيت 760 هزار نفر از مردم ميانمار به ويژه مسلمانان روهينجا در ايالت راخين اشاره كرد. لي گفت: چنانچه اعتبار و قانوني بودن انتخابات از سوي عموم پذيرفته نباشد، دوران بعد از انتخابات ممكن است دوران تنش و بي‌ثباتي باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون