• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3381 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ آبان

كي‌روش دعوا را در تازه‌ترين مصاحبه‌اش به اوج خود رساند

انتخاب دبيركل جديد، اتفاقي فوق‌العاده خواهد بود!

مثل اينكه قرار نيست آرامش در فوتبال ايران حكمفرما شود. درگيري سرمربي تيم ملي با دبيركل فدراسيون فوتبال به اوج خود رسيده است. صحبت‌هاي جديد كارلوس كي‌روش با خبرگزاري فارس در رابطه با اختلافاتش با اسدي به خوبي نشان مي‌دهد كه دعوا تا چه حد بالا گرفته است. سرمربي تيم ملي پيرامون صحبت‌هاي اخير عليرضا اسدي كه او را به حضور در مناظره تلويزيوني دعوت كرده بود، مي‌گويد: «اسدي دوست دارد اين گونه بازي‌هاي رسانه‌اي را انجام دهد و دليل اينكه ايشان علاقه دارد در تلويزيون اين صحبت‌ها را انجام دهد اين است كه عادت به اين گونه بازي‌هاي رسانه‌اي پيدا كرده است. اما اين‌بار زمان آن است كه در مكان مناسب و با حضور داوران مصلح كه اعضاي هيات رييسه فدراسيون فوتبال هستند در حضور رييس فدراسيون فوتبال اين صحبت‌ها مطرح شود.»

كي‌روش با تشريح مشكلات تيم ملي در زمان حضور اسدي در پست دبيركلي فدراسيون فوتبال مي‌گويد: «متاسفانه از زماني كه آقاي كفاشيان رييس فدراسيون فوتبال اجبار به جابه‌جايي آقاي نبي پيدا كرد، تنها دستاوردي كه دبيركل جديد براي فوتبال داشته ايجاد تفرقه و شك و شبهه و از بين بردن روحيه خوب حاكم بر تيم ملي بوده است. حمايت‌هاي مالي كه قرار بود ايشان براي فوتبال و تيم ملي انجام دهند، چه شد؟ حمايت‌هاي لازمي كه قرار بود براي به اتمام رساندن مركز تمريني تيم ملي انجام شود به كجا رسيد؟ وضعيت زمين تمرين تيم ملي هم هيچ گاه بهبود پيدا نكرد. واقعيت مطلب اين است كه مشاركت ايشان در راستاي حمايت از تيم ملي در واقعيت «صفر» بوده است. همان‌گونه كه اشاره كردم ايشان تنها باعث تفرقه و دودستگي در فضاي فوتبال شده‌اند.»

زماني كه از كي‌روش سوال شد «زماني كه اسدي از سوي وزارت ورزش براي دبيركلي فدراسيون فوتبال انتخاب شد به نظر مي‌رسيد شايد وزارت قصد حمايت از شما را دارد» هم با حالتي شگفت‌زده اين گونه جواب مي‌دهد: «دكتر اسدي از طرف وزارت ورزش منصوب شده است؟! آيا داريد سعي مي‌كنيد بگوييد كه آقاي اسدي از طرف وزير منصوب شده است؟! آيا اين موضوع صحت دارد؟! من كه واقعا شگفت‌زده شده‌ام كه دبيركل فدراسيون از طرف وزارت ورزش انتخاب شده است البته اين مساله به بنده هيچ ارتباطي ندارد و مسووليت اين سوال نيز با خود شماست.»

سرمربي تيم ملي ايران كه اين روزها بزرگ‌ترين مشكل فوتبال ايران را عليرضا اسدي مي‌داند، در ادامه صحبت‌هايش پيرامون پرونده بازيكنان سرباز تاييد مي‌كند: « در خصوص سوال شما و شرايط بازيكنان سرباز بايد بگويم كه اين نيز يكي ديگر از دستاوردهاي جناب آقاي دكتر اسدي است... «صفر». اين يكي از استانداردهاي رايج آقاي اسدي در راستاي كمك به فوتبال
است. صفر!»

زماني كه صحبت از جدايي كي‌روش از تيم ملي مطرح شده بود، رضا حسني‌خو، مديركل حراست وزارت ورزش از طرف اين وزارتخانه مامور شد تا هر طور شده است كي روش را در تيم ملي نگه دارد. مرد پرتغالي درباره اين اتفاق هم مي‌گويد: «دقيقاً اين يك تضاد است. از يك طرف آنها با يك دست از جلو دسته گلي را نشان مي‌دهند و از طرف ديگر با دستي كه در پشت‌شان است، چاقو دارند. يك روز آقاي حسني‌خو با من جلسه برگزار كردند و به نمايندگي از مقامات بالاتر حامل پيغام‌هاي حمايتي بودند در روز بعد از طرف حراست وزارت ورزش براي من پرونده تحقيقي در رابطه با فساد مالي تشكيل مي‌شود. واقعا اينجا چه اتفاقي مي‌افتد؟! آيا فكر نمي‌كنيد كه طبق اعتقادات و ارزش‌هاي اسلامي مي‌توانيد بسيار صادقانه‌تر و شفاف‌تر رو در روي من به من بگوييد كه آقاي كي‌روش الان وقت رفتن است. بعد از آ‌ن شما مي‌توانيد در صلح به كارتان ادامه دهيد و من هم مي‌توانم در صلح بروم. اما الان زمان اين است كه ديگر ماسك‌هاي‌تان را‌برداريد و اين بازي پنهاني را تمام كرده و اين جنگ زيردريايي را متوقف كنيد؛ ديگر بازي بس است.»

جمله پاياني كارلوس كي‌روش در مصاحبه روز گذشته‌اش با خبرگزاري فارس اما حاوي نكات بسيار مهمي است كه مي‌تواند فضاي حاكم در فدراسيون فوتبال و اتفاقات آينده را تا حدود بسيار روشني به همه نشان بدهد. كي‌روش با تاكيد مي‌گويد: «مطمئنا انتصاب دبيركل جديد در فدراسيون براي فوتبال انتصاب فوق‌العاده‌اي بود!»

به نظر مي‌رسد با توجه به اين فضاي به وجود آمده، سناريويي براي حذف دبيركل كنوني از فدراسيون فوتبال طراحي كرده‌اند و درصدد به نتيجه رساندن آن هستند. بايد ديد واكنش‌ها به اين صحبت‌هاي جنجالي جديد كي‌روش چه خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون