• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3381 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ آبان

خبر كوتاه

كاپلو، سرمربي لمپارد و پيرلو مي‌شود

سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال روسيه ممكن است به زودي هدايت تيم امريكايي نيويورك‌سيتي را به دست بگيرد. فابيو كاپلو كه پيشتر هدايت تيم‌هاي يوونتوس، رم، تيم ملي فوتبال انگليس، رئال مادريد و تيم ملي فوتبال روسيه را به دست داشته است، صحبت‌هايي را با تيم امريكايي نيويورك سيتي انجام داده و ممكن است به زودي روي نيمكت اين تيم بنشيند. بازيكناني مانند آندرا پيرلو و فرانك لمپارد در تيم نيويورك‌سيتي بازي مي‌كنند و حضور كاپلو در اين تيم مي‌تواند به آوازه بيشتر اين تيم كمك زيادي كند. كاپلو هيچگاه سرمربي تيمي نبوده كه پيرلو در آن بازي كند. زماني كه او مربي رئال مادريد بود، تلاش كرد پيرلو را براي تيمش بخرد اما در اين كار موفق نبود. البته او در دوراني كه هدايت تيم ملي انگليس را به دست داشت، با لمپارد كار كرده است.

 

نصيرزاده هم تاييد كرد: 30 ثانيه ديگر هم مانده بود

هوشنگ نصيرزاده هم مثل ديگر كارشناسان داوري كشور، زمان در نظر گرفته شده از سوي محسن تركي براي وقت تلف‌شده داربي را تاييد مي‌كند. اين كارشناس داوري با بيان اينكه گل پرسپوليس به استقلال بدون شبهه بوده است، گفت: «حتي بعد از گل تساوي، ۳۰ ثانيه ديگر از زمان بازي باقي مانده بود.» هوشنگ نصيرزاده درباره اعتراض استقلالي‌ها به قضاوت محسن تركي و گرفتن زمان‌هاي زياد تلف شده اظهار كرد: « نيمه دوم ۴ دقيقه زمان اضافه داشت ولي مهدي رحمتي يك دقيقه و ۳۰ ثانيه روي زمين افتاد كه اين زمان به وقت‌هاي تلف‌شده اضافه مي‌شود. در واقع ما در زمان‌هاي اضافه، زمان تلف‌شده داريم. با اين حال پرسپوليس در ثانيه سوم دقيقه ۹۵ گل تساوي را به ثمر رساند و براي همين باز هم ۳۰ ثانيه تا پايان بازي زمان باقي مانده بود. هيچ شبهه‌اي در گل پرسپوليس وجود ندارد. اگرچه گل ميليمتري بود ولي كاملا سالم است.»

 

نبي: من پرونده كي‌روش را به كميته اخلاق نفرستادم

دبيركل پيشين فدراسيون فوتبال ارجاع‌نامه درباره كي‌روش به كميته اخلاق را تكذيب كرد. مهدي محمدنبي در خصوص صحبت‌هاي اسدي مبني بر اينكه ارجاع پرونده كي‌روش به كميته اخلاق با امضاي نبي بود، نه‌ من، گفت: «زماني كه در فدراسيون فوتبال به عنوان دبيركل فعاليت مي‌كردم، نامه‌اي از وزارت ورزش‌وجوانان خطاب به كفاشيان ارسال شد و طي آن توضيحاتي را درباره قرارداد بين فدراسيون فوتبال و آل‌اشپورت مي‌خواستند. اين نامه مربوط به شخص خاصي نبود و اشاره‌اي به نام فردي نكرده بود. اين نامه را جهت بررسي به كميته بازاريابي ارجاع دادم كه رسيدگي به آن مصادف با منفك شدن من از فدراسيون فوتبال شد. پس از آن هم اطلاعي از گردش كار بعدي اين نامه ندارم.» به اين ترتيب گره ديگري بر گره‌هاي اين ماجرا افزوده خواهد شد.

 

بهداد سليمي و ايليا ايلين، غايبان وزنه‌برداري

و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان ايران با اعلام فهرست نهايي نفرات حاضر در مسابقات جهاني امريكا حريفان خود را شناختند و بهداد سليمي و ايليا ايلين غايبان بزرگ اين رقابت‌ها هستند. در فاصله 18 روز تا آغاز مسابقات جهاني و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي فهرست نهايي و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان حاضر در اين ر‌قا‌بت‌ها اعلام شد. بر اساس ليست نهايي 745 و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ از 105 كشور در مسابقات هيوستون شركت مي‌كنند. قبلا مسابقات جهاني 1999 آتن با 626 و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ بيشترين شركت‌كننده را داشت. همچنين بيشترين كشوري كه در مسابقات جهاني شركت كرده مربوط به سال 2011 و مسابقات جهاني پاريس بوده است. در اين ر‌قا‌بت‌ها بعضي از چهره‌هاي شاخص و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي جهان نيز غايب هستند كه از مهم‌تر‌ين آنها مي‌توان به بهداد سليمي (قهرمان المپيك لندن) و ايليا ايلين (قهرمان دو دوره المپيك) اشاره كرد. نام سهراب مرادي نيز در اين فهرست وجود دارد و در صورتي كه كار او براي حضور در مسابقات جهاني درست نشود تيم ايران با تركيب ناقص در مسابقات جهاني شركت مي‌كند.

 

تصميم‌گيري درباره استعفاي شجاعي
بعد از مشورت با گودرزي

نشست هيات اجرايي كميته المپيك بدون تصميم‌گيري خاصي درخصوص شجاعي به پايان رسيد. در اين نشست قرار بود در خصوص استعفاي محمدعلي شجاعي از خزانه‌داري كميته ملي المپيك نيز صحبت شود اما به دليل غيبت شجاعي و سفر وي به تايلند بررسي اين موضوع در دستور هفته آينده جلسه هيات اجرايي قرار گرفت. كميته ملي المپيك در صورت قبول استعفاي شجاعي يا بايد تا زمان برگزاري مجمع كميته ملي المپيك فردي موقتا به عنوان خزانه‌دار انتخاب شود يا اينكه شجاعي موقتا فعاليت خود را ادامه دهد. شاهرخ شهنازي، دبيركل كميته ملي المپيك در خصوص حواشي به وجود آمده درباره استعفاي شجاعي هم تاكيد كرد: «با توجه به استعفاي ناگهاني آقاي شجاعي، خزانه‌دار كميته و از آنجايي كه اين امر در دستور كار هيات اجرايي نبود لذا با توجه به اهميت موضوع، در نشست ديروز در دستور كار قرار گرفت و مقرر شد با اخذ نظر مشورتي وزير محترم ورزش و جوانان در نشست بعدي هيات اجرايي موضوع با نظر مساعد، تصميم نهايي اتخاذ شود.»

 

لغو سهميه‌هاي المپيك تيراندازي آسيا
به خاطر ويزا ندادن به يك اسراييلي!

سايت فدراسيون جهاني تيراندازي در گزارشي به لغو سهميه‌هاي المپيك مسابقات آسيايي كويت اشاره كرد. سايت فدراسيون جهاني در‌اين‌باره نوشت: هيات اجرايي كميته‌ بين‌المللي المپيك به فدراسيون جهاني تيراندازي اعلام كرد سهميه‌هاي المپيك از مسابقات قهرماني آسيا در كويت گرفته شده است. اين رقابت‌ها قرار بود بين يكم تا دوازدهم نوامبر 2015 در كويت برگزار شود. اين تصميم بعد از آن گرفته شد كه «يايير داويدوويچ» از رژيم صهيونيستي كه قرار بود به عنوان ناظر در اين مسابقات حضور داشته باشد توسط دپارتمان مهاجرت كويت موفق به اخذ ويزا نشد. دليل ديگري كه موجب شد اين اتفاق رخ دهد اين بود كه كميته‌ ملي المپيك كويت در حال‌ حاضر به خاطر دخالت‌هاي دولت توسط كميته‌ بين‌المللي المپيك در حالت تعليق قرار گرفته است. اين تصميم بدان معناست كه در جريان برگزاري ر‌قا‌بت‌هاي قهرماني آسيا كه قرار بود بين يك تا دوازدهم نوامبر 2015 در كويت برگزار شود، هيچ سهميه المپيكي تعلق نخواهد گرفت. ر‌قا‌بت‌هاي تيراندازي قهرماني آسيا همچنان مي‌تواند با حفظ شرايط پيشين برگزار شود، اما شرايطي براي اعلام تيراندازان راه‌يافته به المپيك نخواهد داشت. اولگاريو واسكز كه از اعضاي فدراسيون جهاني تيراندازي (ISSF) است، در اين زمينه گفت: نگراني‌هايي در اين زمينه وجود داشت و ما ناراحت وضعيت قهرمانان تيراندازي در آسيا هستيم. تلاش مي‌كنيم مكان جديدي براي برگزاري ر‌قا‌بت‌هاي راهيابي به المپيك بيابيم و تلاش خواهيم كرد راه‌حل مناسبي هم براي 35 سهميه‌اي كه قرار بود در اين ر‌قا‌بت‌ها داده شود، پيدا كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون