• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3390 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ آبان

حكمراني سكوت بر بازار طلا و سكه

گروه اقتصادي |روز گذشته در بازار طلا، قيمت سكه تمام بهار طرح جديد و قديم ثابت باقي ماند اما قيمت ربع و نيم سكه افزايش داشت. اين در حالي است كه در روز دوشنبه قيمت جهاني اونس طلا هم هيچ تغييري نداشت و بعد از تعطيلي يكشنبه بازارهاي جهاني، قيمت اونس جهاني تغييري نشان نداد.

در همين رابطه، در بازار طلاي تهران، قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، بدون هيچ‌گونه تغييري نسبت به روز يكشنبه، 915 هزار و 500 تومان معامله شد. هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم تغيير قيمتي نداشت و مانند روز يكشنبه 915 هزار تومان مبادله شد. نيم سكه بهار آزادي دو هزار تومان گران‌تر شد و درنتيجه با قيمت 464 هزار تومان به دست مشتريان رسيد. ربع سكه هم چهار هزار تومان گران‌تر شد و با نرخ 251 هزار تومان مبادله شد.

همچنين هر قطعه سكه يك گرمي هم 167 هزار تومان شد كه نشان‌دهنده رشد هزار توماني قيمت آن در بازارهاي كشور است. مظنه مثقال طلا هم با دو هزار تومان كاهش 405 هزار و 100 تومان و هر گرم طلاي 18 عيار هم با كاهش 500 توماني، 93 هزار و 430 تومان مبادله شد. علاوه بر اين قيمت اونس جهاني طلا هم بدون تغيير نسبت به روز شنبه هزار و 92 دلار مبادله شد. در بازار ارز هم روند يك ماه اخير ادامه داشت. در طول روز دلار تا سه هزار و 500 تومان هم افزايش داشت اما در اواخر روز به قيمت كمتر از سه هزار و 400 تومان بازگشت. اين روند در حدود يك ماه اخير ادامه داشت و گويا ديگر نمي‌توان آن را عدم ثبات ارزيابي كرد و اين مساله ديگر تبديل به واقعيت بازار ارز كشور شده است. روز گذشته هر دلار امريكا در بازار به قيمت سه هزار و 395 تومان فروخته شد كه نسبت به روز يكشنبه، يك تومان هم ارزان شد. هر يورو هم سه هزار و 850 تومان مبادله شد. پوند انگليس هم پنج هزار و 360 تومان، هر درهم امارات 968 تومان و هر لير تركيه هم هزار و 240 تومان به دست متقاضيان رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون