• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3395 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ آبان

فرهاد آييش دو «چمدان»اش را به تئاتر شهر مي‌برد

فرهاد آييش و همسرش مائده طهماسبي دو نمايش «چمدان» را با دو متن ايراني و خارجي به صحنه مي‌برند. آييش كه 24 سال پيش براي نخستين‌بار نمايش «چمدان» يكي از آثار خودش را اجرا كرده بود، قصد دارد بار ديگر اين نمايش را به صحنه ببرد.

او كه سال‌ها پيش همزمان با اقامتش در امريكا نمايش ديگري را با نام «چمدان» نوشته كوبابه، نويسنده ژاپني ترجمه و اقتباس كرده بود، در نظر دارد اين نمايش را هم همراه با متن خودش به صحنه بياورد و اينچنين است كه دو نمايش با نام «چمدان» از دو نويسنده مختلف همزمان با هم به صحنه مي‌رود. قرار است اين دو نمايش بعد از جشنواره تئاتر فجر، بهمن و اسفند امسال در تالار اصلي مجموعه تئاترشهر اجرا بشوند.

نمايش «چمدان» نوشته كوبابه كه با حضور سه بازيگر اجرا مي‌شود، متني ابزورد است و داستان آن درباره ملاقات دو زن است كه دوستان قديمي هستند و يكي از آنها درباره چمداني پر راز و رمز سخن مي‌گويد.

در حال حاضر براي اجراي آن با مجموعه تئاترشهر توافقات لازم انجام شده است و به زودي گروه اجرايي اين نمايش مشخص مي‌شوند.

اين زوج هنري پيش از اين قصد داشتند، نمايش «مكبث» اثر مشهور شكسپير را در تالار اصلي تئاتر شهر اجرا كنند اما از آنجاكه شرايط اين تالار با شيوه طراحي مورد نظرشان همخواني نداشت، بهتر ديدند دو نمايش «چمدان» را جايگزين كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون