• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3399 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ آذر

خبر كوتاه

ممنوعيت تجمع در پاريس تمديد شد
مقامات فرانسوي روز گذشته اعلام كردند ممنوعيت تجمعات در پاريس تا پايان ماه جاري ميلادي تمديد شده است. روز جمعه نيز مجلس سناي فرانسه وضعيت اضطراري در اين كشور را براي سه ماه ديگر تمديد كرد. بر اساس قوانين وضعيت اضطراري، نيروهاي پليس اختيارات بيشتري مي‌يابند؛ از جمله اينكه مي‌توانند افراد را بدون طي كردن فرآيند قانوني بازداشت كنند. در پي حملات اخير در پاريس جوي به‌شدت امنيتي بر كل اروپا حاكم شده است. داعش تهديد كرده است كه حملات بيشتري در اين كشورها انجام دهد و همين امر موجب شده تا سطح هشدار امنيتي در بسياري از كشورهاي  قاره  سبز افزايش  يابد.

آغاز مرحله دوم انتخابات مصر
 مصري‌هاي مقيم خارج روز گذشته به پاي صندوق‌هاي راي رفتند و مرحله دوم و آخر انتخابات پارلماني اين كشور را كليد زدند. اين انتخابات سرنوشت نخستين پارلمان مصر را بعد از وقايع 30 ژوئن مشخص خواهد كرد. كميته‌هاي انتخاباتي در سفارتخانه‌ها و كنسولگري‌هاي مصر در 139 كشور به مدت دو روز يعني شنبه و يكشنبه پذيراي اتباع مصري براي شركت در انتخابات خواهند بود.

سه روز عزاي عمومي در مالي
پس از پايان گروگانگيري در مالي، ابراهيم بوباكار كيتا، رييس‌جمهوري كشور مالي در بيانيه‌اي تلويزيوني، با اعلام يك وضعيت فوق‌العاده 10‌روزه در كشور و سه روز عزاي عمومي در پي اين حمله‌ گفت: تلفات اين حمله و گروگان‌گيري از سوي تروريست‌ها بالاست و دست‌كم 19 تن در اين حمله جان خود را از دست دادند. گفتني است در جريان گروگانگيري روز جمعه به هتلي در باماكو، پايتخت مالي 170 نفر گروگان گرفته شده بودند.

كشته شدن نظاميان عربستاني
ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن در ادامه حملات خود عليه پايگاه‌هاي نظامي عربستان در مرز با يمن، پايگاه الموثم در استان جيزان را هدف قرار دادند كه به كشته شدن تعدادي از سربازان عربستاني انجاميد. به گفته منابع يمني، ارتش و كميته‌هاي مردمي با خمپاره و موشك تعداد از پايگاه‌هاي نظامي عربستان در نجران را نيز هدف قرار دادند. جنگنده‌هاي عربستان نيز در ادامه حملات خود عليه مردم بيگناه يمن منطقه مغسل در استان صعده را هدف قرار دادند كه به كشته شدن بيش از 10 تن از جمله چندين كودك انجاميد.

خنثي‌سازي عمليات داعش عليه زايران
نيروهاي امنيتي عراق با كشف و خنثي‌سازي 18 عروسك بمبگذاري شده در شمال بغداد مانع از يك حمله بزرگ داعش به زايران كربلا در اربعين شدند. قرار بود اين عروسك‌ها در جاده بغداد تا كربلا و در ميان زايران اربعين كه اكثرا از شيعيان اين كشور هستند، توزيع شود. آژانس خبري كويت اعلام كرد: اين عروسك‌ها در منطقه حسينيه منطقه شيعه‌نشين شمال شرق بغداد كشف شده است. دولتمردان عراقي از مردم خواستند كه هرگونه مورد مشكوك را گزارش دهند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون