• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3403 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ آذر

خبر كوتاه

وام 100 ميليون دلاري عربستان به مصر
احمد عبدالعزيز قطان، سفير عربستان در مصر و نماينده دايمي اين كشور در اتحاديه عرب اعلام كرده كه صندوق توسعه عربستان مي‌خواهد وامي به ارزش 100 ميليون دلار به مصر اعطا كند. گزارش‌ها حاكي از آن است كه اين وام براي تاسيس يك نيروگاه توليد برق با توان 650 مگاوات در غرب قاهره اختصاص پيدا كرده است. قطان افزود كه عربستان به حمايت‌هاي خود از مصر در همه زمينه‌ها بر اساس دستورات سلمان بن عبدالعزيز پادشاه اين كشور ادامه خواهد داد و اميدوار است كه اين مساله به تقويت روابط دو كشور و بهبود آن منجر شود. مصر كه با بحران كمبود انرژي به ويژه برق دست و پنجه نرم مي‌كند؛ به گفته ماهر عزيز عضو شوراي جهاني انرژي به 140 ميليارد پوند بودجه براي حل بنيادي اين معضل نياز دارد.

پذيرش پناهجو
در كانادا به تعويق افتاد
دولت كانادا به دليل دشواري فراهم‌سازي زيرساخت‌هاي لازم اعلام كرد كه برنامه استقبال و اسكان ۲۵ هزار پناهجوي سوري در خاك خود را به تعويق مي‌اندازد. دولت كانادا درصدد است تا وعده خود را به جاي پايان ماه دسامبر و سال جاري ميلادي تا پايان ماه فوريه سال آينده عملي كند. اوتاوا با وجود تصميمات جديد اعلام كرده است كه تا پايان سال جاري ميلادي ۱۰ هزار پناهجوي سوري را پذيرفته و اولويت را به خانواده‌ها و زنان در معرض خطر خواهد داد.

درخواست فرانسه
از اتحاديه اروپا
در حالي كه فرانسه كماكان عواقب واقعه تروريستي سيزده نوامبر را پشت سر مي‌گذارد، مانوئل والس نخست‌وزير فرانسه در مصاحبه‌اي با روزنامه زوددويچه گفت: ما ديگر قادر به پذيرش پناهجويان بيشتري در اروپا نيستيم و ادامه اين كار ممكن نيست. همچنين وي از اتحاديه اروپا خواست كه مرزهاي خود را به روي پناهجوياني كه از خاورميانه به اروپا مي‌آيند، ببندد. وي تصريح كرد كه كنترل مرزهاي اروپايي سرنوشت اتحاديه اروپا را رقم مي‌زند. ارزيابي والس متكي به اطلاعاتي است كه مسوولان امنيتي اين كشور پس از حملات تروريستي پاريس كسب كرده‌اند. به گفته پليس فرانسه دست‌كم سه تن از تروريست‌ها به عنوان پناهجو به اتحاديه اروپا وارد شده بودند.

آغاز به كار متروي بروكسل
اپراتور حمل و نقل عمومي بروكسل، روز گذشته اعلام كرد، سيستم متروي اين شهر از اوايل صبح چهارشنبه فعاليت خود را آغاز كرده، مدارس نيز مجددا باز گشايي شده و سرويس خط آهن زيرزميني بروكسل در ساعت 6 صبح روز گذشته به وقت محلي فعاليت خود را آغاز كرده است. اما بر اساس آخرين گزارش‌ها بلژيك همچنان در پي حملات تروريستي در پاريس كه 130 كشته برجاي گذاشت، در وضعيت هشدار است و پليس و نيروهاي امنيتي در معابر و خيابان‌هاي پايتخت اين كشور به گشت زني مي‌پردازند. دادستاني بلژيك روز سه‌شنبه حكم دستگيري بين‌المللي مردي را كه خطرناك خوانده صادر كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون