• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3403 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ آذر

«پرويز نوري» عضو بنياد ملي نخبگان و انجمن مخترعين، از موفقيت‌هايش مي‌گويد

به جرم دار بودن « نوترينو‌ها» دست يافته‌ام

مي‌گويد به تمامي علوم از جمله علم فيزيك از همان سنين نوجواني توجه و علاقه ويژه داشته است كه در همان سن و سال اتفاقاتي در هستي و پيرامونش رخ مي‌داده كه برايش عجيب و جالب بوده. 40 ساله است. معتقد كه به جرم‌دار بودن نوترينو‌ها دست يافته است. پرويز نوري خودش مي‌گويد تا به حال در محافل علمي بين‌المللي مقام‌ها و جوايزي را كسب كرده است، 25 اختراع در زمينه‌هاي مختلف از مهندسي و پزشكي تا فيزيك و زمين‌شناسي ثبت كرده، 25 جايزه بين‌المللي براي اختراعاتي كه ثبت كرده دريافت كرده، 12 دكتراي علمي بين‌المللي، 18 دكتراي افتخاري بين‌المللي، 12 مدال طلاي جهاني، چهار تنديس طلايي و همچنين نشان شواليه علمي را به عنوان برترين دانشمند دنيا از اتحاديه اروپا دريافت كرده است. «سايها» متخصص رشته هماتولوژي و فارغ‌التحصيل دانشگاه علوم پزشكي تهران است و همچنين عضو بنياد ملي نخبگان، عضو انجمن مخترعين هم هست. با او گفت‌وگويي انجام داده‌ايم كه در پي مي‌آيد.

  چگونه متوجه جرم‌دار بودن نوترينوها   شديد؟
من كتاب «فيزيك نظري» درباره كيهان‌زايي، تشكيل كهكشان‌ها، سيارات و ستارگان و ديگر اجرام را در سن 12 تا 18سالگي نوشتم. نظرياتي كه به ذهنم مي‌رسيد را در اين كتاب جمع‌آوري كرده‌ام. از كودكي نسبت به يك‌سري موارد حساس بودم و به دنبال جواب آنها بودم. به پاسخ برخي از آنها طي تحقيقات متعددي، عملا دست يافته بودم و همچنين ما چندين سال پيش در انستيتو پاستور تحقيقاتي انجام مي‌داديم. من در اين تحقيقات نيز متوجه حضور ذراتي شدم كه هم شعاع اتمي و هم شعاع مولكولي‌اش با هيچ‌كدام از ذرات شناخته‌شده در طبيعت شباهتي نداشت و اين ذرات از منافذي مي‌توانستند عبور كنند كه عبور ساير ذرات از آن منافذ ناممكن بود. مثلا عبور فوتون همان ذرات نور از ديوار ناممكن است چون شعاع اتمي، مولكولي آن قدرت عبور از آن منافذ را ندارند بنابراين ذراتي با سرعت بسيار زياد حركت مي‌كردند و ديدم اين ذرات جرم دارند و متوجه جرم‌دار بودن‌شان شدم و گفتم كه اين ذرات مي‌توانند در كيهانزايي و علم فيزيك تاثير بسزايي داشته باشند. نوترينو در هنگام عبور از مدارهاي مختلف تغيير ماهيت مي‌دهد در نظر بگيريد وقتي يك آهن‌ربا از كنار براده‌‌هاي آهن عبور مي‌كند آنها را در خود جذب مي‌كند و در نتيجه تغيير ماهيت مي‌دهد و قابل تشخيص نيست. ذرات نوترينو چون جرم دارند وقتي از يك مدارهايي عبور مي‌كنند، تغيير ماهيت مي‌دهند و همين تغيير ماهيت باعث مي‌شود كه افراد ناشي آنها را تشخيص ندهند و از آنجايي كه ساير دانشمندان معتقد هستند و ادعا مي‌كردند كه ذرات نوترينو خنثي هستند و جرم ندارند، ذرات تغيير ماهيت‌داده را به عنوان نوترينو تشخيص نمي‌دهند. اين دو فيزيكدان كه نوبل گرفته‌اند متوجه اين موضوع شدند كه نوترينو داراي جرم است و احتمال دادند كه تغيير ماهيت مي‌دهند ولي هنوز چگونگي تغيير ماهيت آن را نتوانستند درك كنند و اعلام كردند كه هنوز در دست بررسي است درصورتي كه طبق آزمايشات اينجانب چگونه تغيير ماهيت مي‌دهند را نيز توصيف و فرمول علمي آن را ارايه دادم كه چندين قدم از آنها جلوتر هستيم. ما با كمك نوترينوها اين امكان را پيدا مي‌كنيم كه كيهان‌ها و كهكشان‌هاي جديد ايجاد كنيم و همچنين با اين علم مي‌توان تغييرات و يافته‌هاي زيادي را در علوم مختلف به ثمر رساند و محقق كرد. كهكشان‌ها نيز داراي موادي از قبيل ذرات باردار هستند كه در اثر واكنش‌هاي هسته‌اي و نيروهاي الكترومغناطيسي و با ايفاي نقش پروتون‌ها، نوترون‌ها، الكترون‌ها و ديگر ذرات نافذ مانند نوترينوها، مي‌توانند تمام انرژي‌هاي پيراموني، چه از نظر تابشي و چه از نظر ربايشي را به خود جذب كرده و واكنش‌هايي هسته‌اي را منجر ‌شوند. مانند جذب نور از طريق زمين كه با متمركز كردن و جذب نور به‌طور شديد در يك سوي شيشه ذره‌بين حرارت شديد ايجاد شده كه سوزاندن و آتش را منجر مي‌شود و با تجميع همه عوامل مذكور و ديگر موارد، ايجاد مواد ديگري را موجب مي‌شوند كه در اين حالت با تجمع ذرات با انرژي‌گيري خاص، موادي از قبيل كهكشان‌ها را شكل مي‌دهند.
   اين كنجكاوي‌تان هدايت هم شد؟ استاد يا معلمي بود كه بخواهد شما را كمك كند؟
هيچ كس حرف‌هاي من را متوجه نمي‌شد. به قول خودشان اگر كسي متوجه حرف‌هاي من مي‌شد خودش آن نظريات و اختراعاتي را كه من انجام ‌دادم را انجام مي‌داد. در دوران ابتدايي و راهنمايي انقلاب عجيبي در ذهنم ايجاد شد كه طي همين موضوع به مطالعات و دنياي پيرامون خود و آنچه در جهان هستي وجود دارد، ذهن خود را متمركز و كنكاش كردم كه هم توانستم دستيافته‌هاي علمي خود را به زبان علمي و هم به صورت شعر در كتب اشعارم به ثبت برسانم كه در‌اين‌راستا پا را فراتر گذاشتم و در خصوص تمام آفرينش و موجودات زنده از جمله پلانارين‌ها و... تحقيقاتي انجام دادم كه ذهن من را بيشتر به خود مشغول كرد. سپس با تكيه بر مطالعات و تحقيقات علمي كه طي آن تحقيقات به نتايج مهم علمي اشراف پيدا كرده بودم كل جهان هستي را مورد مطالعه قرار داده و مثل يك گوي شيشه‌اي پيش چشمم قرار دادم تا اينكه شروع كردم اين گوي را مورد مطالعه قرار داده و هر موضوعي كه براي دانشمندان مجهول بود را مورد مطالعه قرار دادم و به ساده‌ترين شكل اين نتايج را در دو كتابي كه در اين مورد بود و از من چاپ شده، ارايه كردم.
   كتاب‌تان در چه سالي چاپ شده؟
سال 1386، البته در زمان چاپ هم با مشكلاتي مواجه بودم كه خوشبختانه به چاپ رسيد.
   چه اختراعاتي را تا به حال ثبت كرده‌ايد؟
اختراعات مختلف دارم، واكسن ضدپيري و سرطان، با تكيه بر جرم‌دار بودن نوترينوها، همين طور در سال 1387 اختراعي با عنوان « نانو سيستم هوشمند پيش‌بيني زلزله با ذرات نوترينو قبل از وقوع» ثبت كرده‌ام. آن سال‌ها مي‌گفتند اين حرف‌ها تخيلي است، اگر نوترينو جرم نداشت و خنثي بود، نمي‌شد با آن زلزله را پيش‌بيني كرد. ما مي‌توانيم با شكار نوترينوها تغييرات اعماق زمين را به آساني پيش‌بيني هواشناسي، پيش‌بيني كنيم ‌و زلزله را سه تا 10 سال قبل از وقوع پيش‌بيني كنيم. ميادين الكترومغناطيسي و جاذبه، روي نوترينوها به دليل سرعت بالاي‌شان تاثير نمي‌گذارد، به اين دليل كه با توجه به جرم‌دار بودن‌شان توام با سرعت بسيار بالايي كه دارند مي‌توانند به سرعت از لايه‌هاي مختلف زمين عبور كنند.
    نظريه‌هاي‌تان را به مراكز علمي ارايه داده‌ايد؟
چرا، به مراكز مختلف علمي نيز بردم اتفاقا مورد استقبال هم قرار گرفتم و هم تشويق به ارايه‌ تحقيقاتم كردند اما قانع كردن نتايج حاصل از تحقيقاتم در آن زمان بسيار دشوار بود. بحث من ذره‌اي است كه قابل ديد نيست، نوترينو و نانونوترينوها را نمي‌شود ديد، خيلي اتفاقات در اطراف ما مي‌افتند كه نمي‌شود آنها را ديد، قابل توضيح نيستند. در همين اتاقي كه ما نشسته‌ايم، يك زنجيره‌اي وجود دارد، وقتي من اين را به شما مي‌گويم، شما متوجه نمي‌شويد من چه مي‌گويم، چون نمي‌بينيد، اما من اينها را ديده‌ام. با راهنمايي دكتر ايرج ملك پور نظرياتم را در كتاب فيزيك، نوشتم. جرم‌دار بودن نوترينوها به ما اين امكان را مي‌دهد كه اين ذرات را شكار كنيم و با كمك آنها كه مي‌توانند از قشرهاي مختلف عبور كنند حتي تا ماگماي زمين هم پيش برويم. ذراتي از كهكشان‌هاي دور حتي از خود منظومه‌هاي شمسي به سوي زمين ساطع مي‌شوند، از جمله آنها نوترينو و نانو نوترينو، كه ذراتي نافذ هستند، به راحتي مي‌توانند تا هسته مركزي زمين عبور كنند، اين عبور و برخوردي كه در قسمت‌هاي داخلي روي مي‌دهد باعث جريان الكترومغناطيسي به صورت رعد در زمين مي‌شود كه موجب حركت گازها با دريافت انرژي و با غني شدن بارهاي الكتريكي شده و منجر به تحريك گازها و در نتيجه نياز آنها با جاگيري بيشتر، از حالت پتانسيل به حالت جنبشي بر افزايشي تبديل مي‌شود كه اين مورد بيشتر در جاهايي كه گسل وجود دارد، مي‌تواند مصداق داشته باشد. با ارايه طرح لايه حفاظتي براي جلوگيري از غني شدن گازها و مواد دروني طرحي را نيز مي‌توان پياده كرد كه از اين تشعشع ذرات جلوگيري كرده و با پياده كردن طرح محافظ (آشكارساز ذرات نوترينو)، اين موضوع را محقق كرد. هرچند اين ذرات خيلي قوي و نافذ هستند؛ اما مي‌توان با اين عمل چند درصدي از قدرت آن را كاست. براي شناسايي و متوجه شدن زلزله قبل از وقوع آن، با سيستم‌هاي حساس فركانسي و با كار گذاشتن آن در گسلگاه‌ها و جاهايي مانند آن مي‌توان از وقوع آن مطلع شد. چرا كه جريان رعد و تكانه‌هاي الكترومغناطيسي نامحسوس، دقايقي بايد طول بكشد تا جايگزيني پروتون و الكترون در داخل زمين انجام شده و سپس گازها براي داشتن فضاي بيشتر حركت مي‌كنند. از آنجايي كه زلزله نتيجه فعل و انفعالاتي چندين ساله در لايه‌هاي مختلف زمين است، ما با عبور از لايه‌هاي زمين به همراه ذرات نوترينو امكان مطالعه اين فعل‌و‌انفعالات را پيدا مي‌كنيم و امكان پيش‌بيني زلزله را سال‌ها قبل از وقوع آن خواهيم داشت. اين فرضيه تا زماني كه ما اعتراف به جرم‌دار بودن نوترينوها نكنيم، معنا ندارد، چرا كه اگر نوترينو جرم نداشته باشد امكان عبور از لايه‌هايي با بافت‌هاي مختلف را ندارند. اما از آنجايي كه نوترينوها داراي جرم هستند در لايه‌هاي مختلف تغيير ماهيت مي‌دهند و امكان عبور از بافت‌ها و لايه‌هاي مختلف را دارند؛ همين موضوع است كه امكان پيش‌بيني زلزله را به ما مي‌دهد. مثل پيش‌بيني وضع هوا كه اينقدر راحت امكان‌پذير است، پيش‌بيني زلزله هم امكان‌پذير خواهد بود. چندين بار با دكتر ايرج ملك‌پور در مورد نظرياتم صحبت كردم ايشان گفتند كه اينها را در قالب اختراعاتي ثبت كن تا به نام خودت باشند. من دانشمندان دنيا را نمي‌توانستم قانع كنم، در ايران هم دانشمندان زيادي داريم، اما بعضا هم كم لطفي و هم
 بي‌توجهي  مي‌كردند.
 تمام آزمايشات و تحقيقات‌تان را در ايران انجام داده‌ايد؟
هم در ايران و هم در خارج از كشور تحقيقاتي انجام داده‌ام، چندين مدال طلاي علمي دارم، گواهينامه GRAND OFFICER  را هم گرفته‌ام.
 جوامع علمي از اين كشفيات شما استقبال كردند؟
خوب براي اينكه حمايت كنند اول بايد متوجه شوند من چه مي‌گويم، يك فرمولي را من در كتابم ارايه داده‌ام با اين مضمون:
JAT  INGRADIENT      Ingredient     J  + Ingredient  a    a4     a2 * a2   ...... = a
اين فرمول ثابت مي‌كند كه ذرات نوترينو جرم دارد و تغيير ماهيت مي‌دهد، با به اجتماع گذاشتن و اشتراك ذرات ديگر، ماهيت جديد پيدا مي‌كند.
    جوايز ديگرتان براي چه موضوعاتي بوده؟
از طرف WIPO سازمان مالكيت فكري جهاني و با حضور داوران و كارشناسان مستقر در سازمان ملل متحد، مركز سنجش پژوهش‌هاي مخترعين و دانشمندان جهاني، چندين جايزه گرفته‌ام از جمله مدال طلاي كنگره جهاني نانوتكنولوژي و سلول‌هاي بنيادي و دريافت تنديس طلايي CPE براي ارايه يك ژنراتور (ماسك) اكسيژن كه با استفاده از فناوري نانو فني قادر به توليد اكسيژن است. ماسك اكسيژن جذب دي‌اكسيد كربن از جريان هواي بازدم و توليد اكسيژن با استفاده از نانو لوله كربني و از نانوكريستال با ساختار سلنيوم كه كاربرد آن در فضانوردي، پزشكي، غواصي، اكتشافات و سنتز بازدم و تنفسي انسان‌ها و ساير موجودات زنده اعم از گياهان و جانوران و شايان ذكر است كه با اين سيستم مي‌توان فرآيند گلخانه‌اي بودن كره مريخ را مثل چرخه آب و هواي كره زمين تغيير داد كه قابل زيست براي موجودات باشد و كاربردهاي غيره. . . و تنديس طلا براي ارايه واكسن حاصل از نانو موتور ذرات سلول‌هاي بنيادي - ضدپيري، سرطان، ايدز و جهت ترميم سلولي تمامي اعضاي ناقص اندام‌ها و بافت‌هاي انساني و همين طور تنديس طلاي جهاني و مدرك علمي فوق دكترا از دانشگاه وزارت علوم و اختراعات مسكو و مدرك علمي دكتراي بين‌المللي از كي‌يف اوكراين در مورد اختراع نانو سيستم هوشمند نوتروني براي ضد موشك هسته‌اي و هيدروژني را دريافت كرده‌ام.
  چرا نتايج تحقيقات‌تان را به مراكز علمي جهان ارايه نداديد؟
البته شايان ذكر است كه اين علوم در جوامع جهاني مطرح شده ولي نياز به حامي علمي و آگاه به اين امورات بايد در سفارتخانه‌هاي كشورمان در خارج از كشور وجود داشته باشد تا از حيثيت علمي، ملي دفاع و پيگيري قانوني كنند. تلاش بسيار زيادي به كار گرفتم كه اين موضوعات را به جوامع علمي اثبات كنم اما قابل درك نشد و در نهايت نتايج به دست آمده بسياري از تحقيقاتم، از جمله اثبات جرم‌دار بودن و چگونگي تغيير ماهيت ذرات نوترينو و نانو نوترينوها را نتوانم در زمان حياتم به جوامع علمي جهاني تشريح كنم و به همين خاطر به اطمينان و يقين صد در صد رسيده بودم كه كل نتايج به دست آمده از تحقيقاتم داراي هيچ‌گونه ايراد و اشكالي نيست و تمامي آن نوشته‌ها را از طرق مختلف كه آثاري مستند در اين موارد از اينجانب به‌نام كشورمان ايران ثبت و استناد و سنديت آنها به‌صورت محرز و شفاف باقي بماند در كتب، اختراعات و نوشته‌هاي خود كه همه آنها را رسما به چاپ و همچنين طبق مجوزات قانوني به ثبت رسانيدم تا به اين طريق حقانيت خود و علمي كشورم را به دنيا و جوامع جهاني اثبات كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون