• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3408 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ آذر

4 اپيزود از 4 روز رييس‌جمهور

گروه سياسي| تقويم كاري رييس‌جمهور در روزهاي خاصي از سال رنگ و بوي ديگري به خود مي‌گيرد. شهادت‌ها و سوگواري‌ها هم‌ از آن دست ايامي هستند كه فرصت ديدار شخص اول اجرايي كشور را با قهرمانان اين مرز و بوم فراهم مي‌كند. حسن روحاني مناسبت‌هاي مذهبي را غنيمتي براي ديدار با خانواده‌هاي شهدا و جانبازان جنگ تحميلي مي‌شمرد، اربعين را هم فرصتي در تداوم اين رسم دانسته و با حضور در منازل اين قهرمانان با آنان به گفت‌وگو مي‌نشيند تا از جاودانگي و ايثارگري رزمندگان و شهدا در قلب ملت ايران بگويد و عزت و استقلال كشور را مديون ايستادگي اين جانبازان و شهيدان بخواند. رييس‌جمهور اما تعطيلات چند روزه خود را با ديدار نخست وزير مجارستان آغاز كرد؛ ديداري كه در آن حسن روحاني مداخله قدرت‌هاي بزرگ در امور داخلي كشورها را يكي از ريشه‌هاي تروريسم خواند و احترام گذاشتن به حقوق ملت‌ها را به عنوان يكي از مسائل اساسي روابط بين‌الملل يادآور شد.

 

ديداربا  نخست‌وزير مجارستان:
مبارزه با تروريسم به نفع همه كشورهاي جهان است

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز سه‌شنبه در ديدار «ويكتور اوربان» نخست‌وزير مجارستان، گفت: ايران و مجارستان از لحاظ فرهنگي و تاريخي به يكديگر نزديك بوده و روابط خوب دو ملت، زيربناي مناسبي را براي گسترش ارتباطات دو كشور فراهم كرده است. رييس‌جمهور غارت نفت كشوري توسط تروريست‌ها و خريد آن توسط كشوري ديگر يا بازگذاشتن مرزها براي عبور تروريست‌ها را به معناي حمايت از تروريسم برشمرد و خاطرنشان كرد: اگر همه به‌طور هماهنگ در برابر حاميان تروريسم بايستيم در مسير مبارزه با تروريست‌ها موفق خواهيم بود. روحاني همكاري در زمينه مبارزه با تروريسم را به نفع همه كشورهاي جهان دانست و با بيان اينكه يكي از ريشه‌هاي تروريسم، مداخله بي‌جاي قدرت‌هاي بزرگ در امور داخلي كشورهاست، گفت: يكي از مسائل اساسي در روابط بين‌الملل احترام گذاشتن به حقوق ملت‌ها و تساوي حقوق آنها است.


ديدار با محمد گنجي جانباز 70 درصد:
ملت ايران از امام حسين(ع) و عاشورا درس استقامت گرفته‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني شامگاه سه‌شنبه و در آستانه اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) با حضور در منزل محمد گنجي جانباز 70درصد، از تلاش‌ها و جانفشاني‌هاي اين جانباز بزرگوار در هشت سال دفاع مقدس تجليل و قدرداني كرد. رييس‌جمهور حضور اجتماع عظيم عاشقان ابا عبدالله‌الحسين(ع) در روز اربعين را در تاريخ، بي‌نظير و مايه فخر و مباهات براي اسلام و عاشقان اهل بيت(ع) برشمرد و تصريح كرد: امام حسين(ع) و حادثه كربلا به همه ما درس بزرگي آموخت و عشق ايشان در بين دل‌هاي شيعيان
روز به روز بيشتر مي‌شود. روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه عزت و استقلال كشور و همچنين پايداري نظام و انقلاب، به خاطر ايستادگي و اخلاص شهدا، جانبازان و ايثارگران بوده است، خطاب به اين جانباز بزرگوار ‌گفت: امروز هم شما جانبازان با صبر و مقاومت خود همچنان الگو و درس‌آموز هستيد.


ديدار با خانواده شهيدان اميري طائمه:
ايثارگري رزمندگان و شهدا  در قلب ملت ايران جاودان است

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني شامگاه سه‌شنبه در ديدار خانواده شهيدان مجتبي، احمد و مرتضي اميري طائمه اظهارداشت: خداوند به شما توفيق بزرگي داده كه توانسته‌ايد چنين فرزنداني را در راه دين و اسلام به شكل صحيح تربيت كنيد و اگر چه شهادت اين سه فرزند براي هر پدر و مادري سخت است، اما براي شما پدران و مادران شهدا حركت در مسير هدف‌تان كه اطاعت از خداوند و دفاع از حق است، تقديم فرزند كار غيرممكني نيست. چه آنكه امام حسين(ع) نيز حضرت علي‌اكبر را كه در راه اطاعت از فرمان خداوند بود، تقديم كردند. رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه «ايثارگري‌هاي رزمندگان، شهدا و خانواده‌هاي آنان در دوران دفاع هشت ساله براي هميشه در قلب ملت وفادار ايران زنده و جاودان خواهد ماند»، گفت: خانواده معظم شهدا، در ايام غربت انقلاب و در سال‌هاي آغازين پيروزي انقلاب اسلامي از نظام، عزت، مرزها و استقلال كشور دفاع كردند و از همين‌ رو براي هميشه مورد احترام اين مردم و ملت هستند.


در جمع كارگران كارخانه شيشه مينا :
عاشورا روز شور بزرگ حسيني و اربعين روز سوز حسيني است

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني صبح چهارشنبه و همزمان با اربعين حسيني با حضور در كارخانه شيشه‌سازي مينا ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف اين مجتمع صنعتي، در جمع عزاداران حسيني به عزاداري اربعين سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) پرداخت. روحاني در بازديد از بخش‌هاي مختلف خط توليد كارخانه شيشه مينا، با توضيح مسوولان و متخصصان در جريان روند امور و چگونگي توليدات اين مجموعه توليدي و صنعتي قرار گرفت و پس از آن در گفت‌وگويي با خبرنگاران ‌اظهارداشت: كسب روزي حلال، تلاش براي رفع نيازمندي‌هاي جامعه و مردم و كار و كوشش براي توسعه و آباداني و رساندن كشور به قله‌هاي علم و پيشرفت، از اولويت‌هاي ايران اسلامي است. امروز مبارزه با استكبار و دشمنان با كار، جهاد اقتصادي و تلاش و نه با شعار ممكن است و هرچه در مسير پيشرفت، توسعه و آباداني ايران اسلامي بيشتر تلاش كنيم دشمنان مايوس‌تر خواهند شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون