• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3410 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ آذر

از هياهوي كاذب تا ماجراي بدهي دو ميلياردي به توني

پرشورها منتظر اعلام نام سرمربي جديد

گروه ورزش| ديدگاه‌ها نسبت به حضور سرمربي جديد روي نيمكت تراكتورسازي تفاوت زيادي دارد. نكته مشترك نارضايتي از خروج توني است. در بزرگ‌ترين سايت هواداري هم نظرسنجي‌شان در رابطه با كنار گذاشتن توني به نقطه مشتركي رسيد: 70 درصد مخالف، 30 درصد موافق. اما حالا كه او رفته، ترجيح مي‌دهند كه بهترين گزينه را بياورند. مربي‌اي كه بدون هيچ ترديدي هنوز هم محبوبيت بسيار زيادي در بين طرافداران تراكتورسازي دارد و اگر مربي بعدي نتواند انتظارات آنها را بر آورده كند، بدون شك باز هم شاهد فرياد زدن نام اين مربي پرتغالي در سكوهاي ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز خواهيم بود. در حال حاضر نايب قهرمان دوره گذشته كه با حاشيه‌هاي فراواني ليگ پانزدهم را آغاز كرد، شرايط ايده‌آلي ندارد، به گونه‌اي كه حالا مديران اين باشگاه به صورت رسمي فعاليت خود را براي انتخاب جانشين توني اوليويرا آغاز كرده‌اند تا جايي كه گفته مي‌شود، طي چند روز آينده سرمربي جديد اين تيم راهي تبريز خواهد شد تا سكان هدايت اين تيم ليگ برتري را برعهده گيرد. طبيعتا در چنين شرايطي گمانه‌زني و شايعات بسيار زيادي درباره مربي بعدي قرمزپوشان تبريز در رسانه‌ها و محافل ورزشي مطرح شده است. شنيده مي‌شود، فهرستي شش نفره در اختيار هيات‌مديره باشگاه قرار گرفته تا از ميان اين شش نفر يك گزينه به عنوان سرمربي جديد هدايت تراكتورسازي را برعهده گيرد. شايع شده است در بين گزينه‌هاي داخلي طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها امير قلعه‌نويي و حسين فركي بيشترين شانس را براي قبول هدايت اين تيم دارند و رسول خطيبي هم تلاش‌هايي براي رسيدن به نيمكت سرمربيگري تراكتور داشته است. ولي با اين حال برخي از اين گزينه‌ها زياد مورد حمايت هواداران نيستند، به همين دليل هيات‌مديره و مديرعامل باشگاه نمي‌توانند بدون در نظر گرفتن نظر هواداران، مذاكرات جدي خود را با اين نفرات دنبال كنند.

 

روز گذشته هم برخي منابع خبري از مذاكرات تراكتورسازي با يك مربي پرتغالي ديگر خبر دادند؛ «كيم ماچادو»، سرمربي ويتورياستوبال! خبر رسيده كه «پائولو رودريگز»، مديربرنامه پرتغالي سابق «توني اولويرا» در حال رايزني براي فرستادن يك مربي پرتغالي ديگر براي هدايت اين تيم است. گزينه اصلي او هم «كيم ماچادو»، سرمربي فعلي ويتوريا ستوبال است. تيم هفتم جدول رده‌بندي ليگ برتر پرتغال در پايان هفته يازدهم. ماچادوي ۴۹ ساله از ابتداي اين فصل هدايت ستوبال را برعهده گرفته و با اين تيم متوسط اما قديمي، نتايج نسبتا خوبي هم گرفته است. او فصل قبل هدايت تيم توندلا كه در حال حاضر در قعر جدول رده‌بندي ليگ ۱۸ تيمي پرتغال قرار گرفته را برعهده داشت و در حال مذاكره با مسوولان باشگاه تراكتورسازي براي حضور در ليگ برتر ايران است.
    

هواداران باشگاه تراكتورسازي تبريز كه به‌شدت اخبار مرتبط با تغييرات كادر فني را دنبال مي‌كنند، پس از اطلاع از مذاكره پنهاني مديرعامل باشگاه با امير قلعه‌نويي به‌شدت ابراز ناراحتي و به نوعي تهديد كردند چنانچه قلعه نويي به عنوان سرمربي تيم معرفي شود حمايت از اين تيم تبريزي را تحريم خواهند كرد. همين عامل سبب شد، مديرعامل باشگاه به‌صراحت ماجراي مذاكره با قلعه‌نويي را رد كند تا شايد فضا تغيير يابد. با اين حال در شبكه‌هاي اجتماعي، جنجالي بابت ورود دوباره قلعه نويي به تبريز به راه افتاد تا اين واقعيت براي هيات‌مديره و مديرعامل مشخص شود كه قلعه نويي هيچ پايگاه مطلوبي نزد هواداران ندارد. به هر صورت از مدت‌ها قبل صحبت از بازگشت قلعه‌نويي به تبريز مطرح شده بود. قلعه‌نويي در زمان خودش بهترين مقام تاريخ اين تيم در ليگ برتر را كسب كرد. هر چند نايب قهرماني او هم باعث ادامه محبوبيتش نشد. در روزهاي پاياني ژنرال در تبريز ديگر خبري از لقب پاشا نبود. 20هزار نفري هم كه براي استقبالش به فرودگاه رفته بودند، دل و دماغي براي بدرقه‌اش نداشتند. حالا با جدي‌تر شدن مذاكرات با او، مخالفانش هم خيلي مصمم‌تر از بنرهايي عليه قلعه‌نويي رونمايي مي‌كنند. باشگاه تراكتورسازي اگر بخواهد با اين مربي قرارداد ببندد بدون هيچ ترديدي با توجه به فضاي موجود رو در‌روي هواداران قرار خواهد گرفت.
    
رسول خطيبي نيز در اين مدت همه كار كرد تا بازگشت پرشكوهي به تبريز داشته باشد. خطيبي از زمان جدايي‌اش تا به حال هيچ‌وقت مصاحبه تندي عليه باشگاه نداشت. رسول در چند هفته قبل هم در روزهايي كه اوليويرا بي‌محابا سراغ طلبش از باشگاه رفته بود و حتي تهديد به كسر امتياز كرد، دو ميليارد از بدهي تراكتورسازي به خودش را بخشيد؛ اتفاقي كه اتمسفر را براي بازگشت تنها گزينه بومي روي ميز مذاكره آماده‌تر كرد. خطيبي تا به حال با تيم‌هاي تبريزي نتايج به نسبت خوبي گرفته، هر چند در تنها سرمربي‌گري‌اش خارج از تبريز، فقط چهار هفته دوام آورد. تنها نكته‌اي كه شرايط همكاري را براي خطيبي تنگ‌ مي‌كند، ساز مخالفت هواداراني است كه معتقدند رسول در زمان جدايي از تراكتورسازي، خيلي هم از كنار اين تيم كنار نرفته بود. به خصوص در پشت پرده. خطيبي بين مسوولان استان آذربايجان و شهر تبريز هم حاميان زيادي دارد و خيلي‌ها معتقدند شانس زيادي براي بازگشت به نيمكت تراكتور دارد.
    
گزينه آرام و بي‌سر و صداتر نسبت به ساير نام‌ها هم كسي نيست جز حسين فركي. چهره‌اي كه جز محرم نويدكيا و هواداران خودجوش سپاهان، مخالف ديگري در هيچ جاي كره خاكي ندارد. البته اگر بلايي كه در تبريز بر سر مجيد جلالي آمد، اين‌بار فركي را از كار كردن در فوتبال زده نكند. شرايط تراكتورسازي و ميزان تاثيرپذيري اين تيم از هوادارانش به هر حال به خوبي مشخص مي‌كند كه ممكن است حسين فركي با بعضي‌ از هواداران هم وارد چالش بشود و مخالفان احتمالي كار را براي او سخت كنند. سابقه نشان داده در تبريز مربيان هم بايد به اندازه بازيكنان كيلومترها بدوند و غلت بخورند تا محبوب شوند؛ كارهايي كه نبايد از فركي انتظار داشت. نكته اميدواركننده فركي، دو قهرماني متوالي است كه كسب كرده. با بازيكنان سرباز زيادي كه اين فصل در تبريز حضور دارند، حسين آقا مي‌تواند هتريك هم كند، چرا كه از نظر مهره تراكتورسازي يكي از بهترين تيم‌هاي ليگ برتر است.
    
در اين هياهوي كاذب، هيات‌مديره باشگاه يك دغدغه بزرگ ديگر نيز دارد كه پيش از انتخاب سرمربي جديد بايد آن را حل و فصل كند، منابع آگاه خبري اعلام كردند مديران تراكتورسازي براي قطع همكاري با توني اوليويرا و همكارانش بايد رقمي نزديك به دو ميليارد تومان پرداخت كنند، از اين رو آنها در حال حاضر سخت مشغول رايزني هستند تا با فراهم كردن اين بودجه، بستر لازم را براي ايجاد تغييرات اساسي روي نيمكت تيم فراهم آورند تا بدون چالش سرمربي جديد فعاليت خود را آغاز كند. با توجه به ابهامات مالي در قرارداد توني شايعاتي هم در رسانه‌ها مطرح شد مبني بر اينكه شايد اتفاقاتي رخ داد كه توني را در تبريز ماندگار كند. حتي با وجود خداحافظي رسمي او از بازيكنان پيش از شنبه گذشته! بايد صبر كرد و ديد بالاخره مديران چه تصميمي براي يكي از محبوب‌ترين تيم‌هاي فوتبال ايران اتخاذ خواهند كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون