• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3132 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر

در آيين«طفلان مسلم» جمعيت امام علي(ع)

تلالو بخشش در نگاه مادران قاتل و مقتول

 

«وقتي اعضاي جمعيت امام علي (ع) به سراغ ما آمدند، انگار يوسفم زنده شد و من كه يك يوسف از دست دادم، حالا اين همه يوسف دارم». وقتي اين سخن بر زبان مادري كه سال‌ها پيش، يوسفش را از دست داده بود جاري شد، بخشش بود كه بيش از هر چيز ديگري خودنمايي مي‌كرد.
به گزارش ايسنا، به همت جمعيت امداد دانشجويي- مردمي امام علي (ع) آيين «طفلان مسلم» با موضوع نجات و حمايت از نوجوانان معارض قانون عصر روز شنبه در تالار ايوان شمس برگزار شد.
در اين همايش «صفر» نوجواني كه هفت سال قبل در سن 16 سالگي در يك نزاع كودكانه مرتكب قتل شد، مادر «وحيد»، كه مرتكب قتل مرحوم يوسف رضايي شده بود و مادر مرحوم يوسف رضايي حضور داشتند. در اين همايش صحبت‌هاي صميمانه دو مادر كه يكي مادر مقتول و ديگري مادر قاتل بود مورد توجه قرار گرفت. وحيد در 16 سالگي طي يك نزاع، سبب به مرگ يوسف رضايي شد. در آذرماه سال جاري پس از هفت سال، همزمان با سالروز درگذشت يوسف، بخششي زيبا رخ داد؛ بخششي كه با تلاش اعضاي فعال در آيين«طفلان مسلم» جمعيت امام علي (ع) و كمك هزاران فرد نيكوكار در تامين مبلغ وجه الرضايه حاصل شد. مادر يوسف رضايي در مورد دلايل بخشش خود اظهار كرد: « كار وحيد را به پاي كودكي و جهالتش گذاشتم و او را به خاطر مادرش بخشيدم». او ادامه داد: هر وقت مادر وحيد با ويلچر به درب منزل‌مان مي‌‌آمد و گريه و التماس مي‌كرد، خود را لحظه‌يي به جاي او مي‌‌گذاشتم و از خودم مي‌پرسيدم اگر يوسف من وحيد را كشته بود و جاي‌مان عوض مي‌شد، من چه مي‌كردم. عذاب وجدان مي‌گرفتم از ديدن رنجي كه مادر وحيد مي‌برد. وي گفت: با كشتن وحيد، يوسف زنده نمي‌شد و خوشحالم كه اكنون هيچ عذاب وجداني ندارم و شب‌ها راحت مي‌‌خوابم. همان شب هم بعد از اعلام رضايت، دخترم خواب يوسف را ديد كه بسيار راضي و خوشحال بود و اين براي من با ارزش‌ترين اتفاق ممكن بود. من حالا درك مي‌كنم كه بخشش واقعا حيات‌بخش است. وي افزود: وقتي اعضاي جمعيت امام علي (ع) به سراغ ما آمدند، انگار يوسفم زنده شد و من كه يك يوسف از دست دادم، حالا اين همه يوسف دارم. مادر وحيد نيز با قدرداني از «رفتار بزرگ‌‌منشانه» خانواده يوسف رضايي گفت: خانواده يوسف هرگز توهيني به من نكردند و هر زمان به خانه‌شان مراجعه كردم، با روي گشاده از من پذيرايي كردند. من جز وحيد كسي را ندارم. تنها زندگي مي‌كنم. در چنين وضعيتي به خاطر شرايط بد روحي، به سرطان مبتلا شدم و هر دو پايم قطع شد و هرگز فكر نمي‌كردم و اميدي نداشتم كه وحيد بخشيده شود. هميشه هم به خانواده يوسف حق مي‌دادم و انتظار نداشتم داغ فرزند، كه كمر آدم را مي‌شكند، به زودي از خاطرشان برود، اما مادر يوسف از همان چلهم فرزندش به من گفته بود پسرت را مي‌بخشم و بالاخره خواست اين مادر بزرگوار مورد قبول تمام خانواده‌اش هم قرار گرفت. در اين همايش از سوي جمعيت امام علي (ع) به خانواده رضايي سفر به عتبات عاليات هديه داده شد. در ابتداي اين همايش، زهرا رحيمي، مديرعامل جمعيت امام علي (ع) توضيحاتي پيرامون اهداف و نيز فعاليت‌هاي اخير اين سازمان مردم‌نهاد ارايه داد. وي گفت: فعاليتي كه مدتي است با تمركز بيشتري دنبال مي‌كنيم، حمايت از زنان آسيب‌ديده، كارتن خواب، باردار و فاقد حمايت است؛ زناني كه بي‌توجهي به زندگي‌شان باعث معضلاتي چون فرزندفروشي و فرزند‌كشي و البته سوق داده شدن فرزندان‌شان به سوي بزه مي‌شود. رحيمي افزود: ما كودكان را چون ثروت مي‌بينيم و بروز معضلات را در جوامع طبيعي نمي‌دانيم و معضلات كودكان‌مان تنها با يك عزم ملي حل شدني است. سخنراني شارمين ميمندي‌نژاد، موسس جمعيت امام علي (ع)، آخرين بخش همايش آيين «طفلان مسلم» بود. وي پيش از آغاز صحبت با دعوت از صفر به روي سن، او را در آغوش گرفت و اعلام كرد: « كسي كه با حمايت 20 هزار نفر از مردم از سراسر دنيا به زندگي بازگشت، امروز پيش ما است و با رفتار سالمي كه طي اين مدت در پيش گرفته، نشان داد كه راه و رسم زندگي را آموخته و براي جبران اشتباهش مردانه ايستاده است».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون