• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3429 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۲ دي

تا انتخابات

نامزدان از تخريب و اتهام‌زني پرهيز كنند|‌رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور گفت: بنده مدتي پيش به آيت‌الله جنتي پيشنهاد دادم، كانديداهايي كه وعده‌هاي بي‌اساس را مطرح مي‌كنند، رد‌صلاحيت شوند. به گزارش مهر، سيد‌رضا تقوي، رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم اخلاق‌محوري در رقابت‌هاي انتخاباتي اظهار داشت: به كانديداهاي انتخاباتي توصيه مي‌كنيم در ايام رقابت‌هاي‌انتخاباتي، اخلاق را محور فعاليت‌هاي خود قرار دهند و از تخريب و اتهام‌زني به رقبا پرهيز كنند. وي افزود: جوسازي و شخصيت‌شكني، برخلاف قانون و اخلاق است و هواداران و اعضاي ستاد كانديداها تنها به توانايي‌ها و نقاط مثبت نامزد مورد علاقه خود بپردازند. تقوي با بيان لزوم عمل به تعهدات و پرهيز از وعده‌هاي بي‌جا و بي‌اساس عنوان كرد: در دوره‌هاي پيشين گاهي مشاهده مي‌شد برخي كانديداها وعده‌هايي را در افكار عمومي مطرح مي‌كردند كه تحقق آنها امكان‌پذير نبود زيرا در حيطه اختيارات نمايندگان مجلس نمي‌گنجيد. رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور گفت: بنده مدتي پيش به آيت‌الله جنتي پيشنهاد دادم، كانديداهايي كه وعده‌هاي بي‌اساس را مطرح مي‌كنند، رد صلاحيت شوند زيرا عدم اجابت آن باعث بدبيني مردم به نظام مي‌شود. وي افزود: گاهي اگر تمامي نمايندگان مجلس نيز نسبت به تحقق امري اشتراك نظر داشته باشند، امكان حصول آن وجود ندارد، زيرا كشور امكاناتي دارد كه بايد متناسب با آن وعده‌هاي نمايندگان و كانديداها مطرح شود.

برخي به دنبال كادرسازي در مجلس خبرگان هستند |عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: برخي شايد به دنبال كادرسازي و مسائل حزبي در مجلس خبرگان و تفرقه در ميان آحاد ملت باشند كه به جايي نخواهند رسيد. به گزارش «رسا»، آيت‌الله عباس كعبي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، تاكيد كرد: مجلس خبرگان، نهادي فقهي، حقوقي، علمايي و متشكل از كارشناسان برتر نظام اسلامي است كه ريشه در سيره متشرعه و روش متدينان در رجوع به اهل خبره براي تعيين مرجع تقليد و امثال اينها دارد. وي يادآور شد: مجلس خبرگان، كاركرد پارلماني، يعني اجرايي و قانونگذاري ندارد و شبه پارلمان هم نيست زيرا پارلمان، نماينده ملت در قانونگذاري و نظارت بر قوه مجريه و تحقيق و تفحص در امور كشور است. آيت‌الله كعبي افزود: مجلس خبرگان نبايد با بقيه قوا مقايسه شود زيرا اين مجلس، نماينده ملت در تشخيص، تعيين، اعلام رهبري واجد صفات (حدوثاً و بقاءً) و مراقبت براي تداوم صفات رهبري و صيانت از جايگاه ولايت فقيه در نظام اسلامي است. وي با اشاره به پروژه نفوذ دشمنان براي تضعيف رهبري تصريح كرد: برخي شايد به دنبال كادرسازي و مسائل حزبي در مجلس خبرگان و تفرقه در ميان آحاد ملت باشند كه به جايي نخواهند رسيد.

توجه به معيارهاي نماينده اصلح مورد توجه راي‌دهندگان قرار گيرد| معاون اول قوه قضاييه گفت: حضور حداكثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي مساله مهمي است. به گزارش ايسنا، غلامحسين محسني‌اژه‌اي اظهار داشت: نخستين وظيفه كارگزاران نظام در برابر انتخابات مهم پيش رو شناخت اهميت اين انتخابات براي آينده، امنيت و رشد و تعالي كشور است. وي افزود: آراي مردم امانت و به فرموده مقام معظم رهبري حق‌الناس است لذا دستگاه قضايي بايد در چارچوب قانون به تكاليف خود در برگزاري يك انتخابات اخلاقي، قانوني و پرشور عمل كند. معاون اول قوه قضاييه ادامه داد: حضور حداكثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي مساله مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و مسوولان تمام تلاش خود را براي برگزاري انتخاباتي پرشور و حضور حداكثري مردم در انتخابات به‌كار ببندند. وي گفت: توجه به معيارهاي يك نماينده اصلح از مهم‌ترين شاخصه‌هايي است كه بايد به صورت ويژه مورد توجه راي‌دهندگان قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون