• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3429 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۲ دي

رييس دفتر رييس‌جمهور به ديدار علما و مراجع تقليد رفت

تقدير علما از اقدامات دولت يازدهم

 محمد نهاونديان در آخرين روزهاي هفته گذشته راهي قم شد تا در ديدار با آيات عظام و مراجع تقليد گزارشي از اقدامات و فعاليت‌هاي دولت يازدهم به آنان ارايه كند.  به گزارش «اعتماد»، علما در اين ديدار مهر تاييدي بر فعاليت‌هاي دولت يازدهم زده و تلاش‌هاي دولت در دو سال گذشته را قابل تقدير دانستند.  نهاونديان، رييس دفتر رييس‌جمهور در حالي گزارشي در خصوص اقدامات دو سال گذشته دولت را به آيات عظام ارايه داد كه دولت آخرين مراحل بررسي بودجه سال آينده را در دستور كار دارد و پيش‌بيني مي‌شود به زودي لايحه بودجه سال 1395 به همراه لايحه برنامه ششم توسعه به مجلس ارايه شود.  كاهش قابل توجه قيمت نفت، مساله تحريم‌ها و احتمال لغو آن در روزهاي آتي، سياست‌هاي اقتصادي دولت براي كاهش وابستگي به نفت و ماليات مهم‌ترين محورهاي گزارش رييس دفتر رييس‌جمهور به علما و آيات عظام را به خود اختصاص داد. او با اشاره به وضعيت كنوني اقتصاد، در اين ديدارها توضيح داد: ما در گذشته دچار ركود تورمي بوديم و در حال حاضر نيز با توجه به كاهش چشمگير قيمت نفت، درآمد دولت بسيار كاهش يافته است و با اين حال دولت در تلاش براي حل مشكلات اقتصادي است. بر اساس گزارش‌هاي ارايه شده از سوي پايگاه اطلاع‌رساني دولت، نهاونديان گزارشي از اقدامات دولت در عرصه‌هاي مختلف ارايه كرد.  
تقدير از تلاش‌هاي دولت
آيت‌الله العظمي وحيد خراساني در ديدار رييس دفتر رييس‌جمهوري با ابلاغ سلام گرم و خاص به رييس‌جمهوري و تقدير از تلاش‌هاي دولت تدبير و اميد در مسير خدمت به مردم، گفت: اگر رضاي خداوند متعال و امام زمان(عج) در همه امور ملاك عمل باشد همه تلاش‌ها و اقدامات به ثمر خواهد نشست همان‌گونه كه در مذاكرات اخير به ثمر نشست. وي افزود: اين جمله اميرالمومنان حضرت علي(ع) خطاب به مالك‌اشتر كه مي‌فرمايند «مردم دو دسته‌اند يا برادر ديني تو هستند يا همنوع تو هستند در خلقت؛ با مردم آن‌گونه رفتار كن كه دوست داري خداوند آن‌گونه با تو رفتار كند» بايد همواره مد نظر مسوولان كشور باشد. آيت‌الله وحيد خراساني همچنين از درگاه خداوند به انجام رسيدن موفق برجام و رفع موانع و مشكلات از مسير اقتصاد و آباداني كشور را خواستار شدند.
اقتصاد باعث رنجش مردم شده است
آيت‌الله صافي‌گلپايگاني در اين ديدار رفع مشكلات اقتصادي را از اولويت‌هاي برنامه‌هاي دولت دانست و گفت: آنچه الان بر مردم فشار مي‌آورد و باعث رنجش خاطر و عسر و حرج مردم شريف و عزيز ما شده است، مسائل اقتصادي است. وي تاكيد كرد: بايد با تدبير و مديريت صحيح، مشكلات اقتصادي را رفع و حل كنند مخصوصا بايد در برنامه‌ريزي‌ها، ضعفا و اقشار محروم را در اولويت قرار دهيد و طوري عمل كنيد كه مردم اثر خدمات و تلاش‌هاي شما در اقتصاد را احساس كنند. وي در بخش ديگري از سخنانش با ابراز تاسف از برخي لجبازي‌ها و توجه به منافع شخصي بيان كرد: در همه نهادها بايد اخلاق اسلامي كاملاً رعايت شود و همگان بايد از فحاشي و لجبازي اجتناب كنند. بايد همه، منيت‌ها و منافع شخصي و باندي را كنار بگذارند و خدمت به مردم را تنها فكر و دغدغه خود قرار دهند.
مهر تاييد بر فعاليت‌هاي دولت يازدهم
آيت‌الله العظمي موسوي ‌اردبيلي نيز در ديدار با نهاونديان، با تمجيد از تلاش‌هاي دولت در بخش‌هاي مختلف سياسي و اقتصادي گفت: لازم است دولت به مشكلات اقتصادي مردم به ويژه اقشار ضعيف جامعه توجه ويژه داشته باشد و در رفع مشكلات اقتصادي مردم بكوشد. بر اساس اعلام سايت شخصي اين مرجع تقليد، وي افزود: مطالبي كه شما در مورد موفقيت‌هاي سياسي دولت بيان كرديد اميدوار‌كننده است و جاي تقدير دارد ولي بايد دولت كاري كند كه نتايج اين تلاش‌ها براي مردم ملموس باشد و احساس كنند كه مشكلات‌شان نسبت به قبل كمتر شده است. حضرت آيت‌الله موسوي‌اردبيلي در اين ديدار با تقدير از تلاش‌هاي دولت در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، سياسي و بين‌المللي، بر ضرورت ملموس شدن تلاش‌هاي دولت براي مردم در جامعه تاكيد كرد. ديدار آيت‌الله العظمي موسوي‌اردبيلي با نهاونديان روايت مبسوط‌تري در پايگاه اطلاع‌رساني دولت داشت. بر اساس گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت اين مرجع تقليد با اشاره به مشكلات و شرايط سخت اقتصادي در كشور خاطرنشان كرد: اينكه دولت در اين شرايط اولويت اقدامات و برنامه‌هاي خود را در راستاي رفع مشكلات معيشتي و تنگناهاي اقتصادي مردم قرار داده، بسيار ستودني است. حضرت آيت‌الله موسوي‌اردبيلي همچنين با اشاره به دستاوردهاي دولت و تيم مذاكره كننده هسته‌اي بر لزوم تبيين و تشريح دستاوردهاي مذاكرات براي مردم و مراقبت از توطئه دشمنان تاكيد كرد.
دولت با قدرت با واسطه‌گري
و دلال‌بازي مقابله كند
آيت‌الله حسين نوري‌همداني نيز در ديدار با رييس دفتر رييس‌جمهور گفت: دولت بايد با اشراف و نظارت كامل با واسطه‌گري و دلال بازي مقابله كرده و در جهت رفع مشكلات كشور و مردم بيش از پيش تلاش كند. اين مرجع تقليد هرگونه اختلاف ميان مسوولان را موجب خوشحالي و سوءاستفاده دشمنان برشمرد و افزود: امروز خوشبختانه وحدت و همدلي در كشور وجود دارد كه بايد در جهت تداوم آن تلاش كنيم.
تلاش براي وحدت مسلمانان
همچنين آيت‌الله العظمي مكارم‌شيرازي با تقدير از تلاش‌هاي دولت در مسير رشد و شكوفايي كشور گفت: ايجاد امنيت اقتصادي و سياسي در كشور باعث مي‌شود كه بخش خصوصي و مردم در عرصه اقتصاد فعال شده و رونق اقتصادي را رقم بزنند. وي تاكيد كرد: بايد براي تقويت وحدت و انسجام مسلمانان تلاش كنيم.
توصيه به تلاش براي انسجام ملي
آيت‌الله العظمي شبيري ‌زنجاني نيز با تقدير از تلاش‌ها و خدمات دولت و مسوولان كشور براي رسيدن به دستاوردهاي بزرگ، به توافق هسته‌اي ايران و قدرت‌هاي جهاني اشاره كرد و گفت: كوشش در مسير خشنودي خداوند و خدمت به مردم نتيجه و نصرت قطعي به دنبال دارد. آيت‌الله شبيري‌زنجاني توجه به مصالح و منافع ملي را حائز اهميت برشمرد و ابراز اميدواري كرد تا انتخابات آينده موجب تقويت وحدت و انسجام داخلي شود.
موفقيت به دست آمده در مذاكرات يك نعمت الهي است
آيت‌الله العظمي جوادي‌آملي در ديدار رييس دفتر رييس‌جمهوري رسيدن به پيشرفت و عبور از مسيرهاي پرچالش در كشور را با همكاري و مشاركت مردم قابل تحقق دانست و افزود: تقويت ايران‌دوستي، همگرايي و وحدت ميان آحاد جامعه مي‌تواند منجر به پيشرفت و توسعه كشور شود. ايشان با تقدير از تلاش‌هاي ديپلماتيك مسوولان، موفقيت به دست آمده در مذاكرات را نعمت الهي برشمرد و اضافه كرد: ما توانستيم در مذاكره با قدرت‌هاي بزرگ دنيا كه همواره به دنبال قدرت‌طلبي هستند، در شرايطي سخت از حقوق و منافع ملت ايران دفاع كنيم و به اهداف خود برسيم و از اين جهت، موفقيت به دست آمده در مذاكرات يك نعمت الهي است و بايد شكرگزار خداي متعال باشيم. آيت‌الله جوادي آملي گفت: با تقويت ايران‌دوستي و عشق و علاقه به كشور در ميان مردم مي‌توانيم اقتصاد، توليد و كالاي ايراني را تقويت كرده و بازار ايراني را از اين وضعيت نابهنجار و در تسخير كالاهاي خارجي بدون كيفيت خارج كنيم. وي با تاكيد بر اينكه مردم قدردان زحمات دولت هستند، افزود: بنده به دولتمردان توصيه مي‌كنم كه در برابر هجمه‌ها و خرده‌گيري‌ها صبور باشند كه صبر برطرف كننده بسياري از مشكلات بوده و در سايه صبر عنايات الهي هم شامل حال ما خواهد شد.
برجام مايه عزت و آبروي كشور شد
آيت‌الله العظمي علوي‌گرگاني در ديدار با محمد نهاونديان، رييس دفتر رييس‌جمهوري، با قدرداني از خدمات و تلاش‌هاي رييس‌جمهوري و تيم مذاكره كننده هسته‌اي در مسير دستيابي به توافق با قدرت‌هاي جهاني، گفتند: برجام مايه عزت و آبروي كشور شد. ايشان با اشاره به پيش رو بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري و شرايط حساس كشور در منطقه، بر رعايت اصول اخلاقي در رقابت‌هاي انتخاباتي از سوي كانديداها و تلاش در جهت افزايش مشاركت حداكثري مردم در انتخابات تاكيد و خاطرنشان كردند: در شرايط حساس كنوني بايد بسيار هوشمندانه عمل كنيم چرا كه دشمنان جمهوري اسلامي ايران درصدد خدشه‌دار كردن استقلال كشور هستند.
لزوم هوشياري در برابر دشمنان
آيت‌الله العظمي جعفر سبحاني با تاكيد بر ضرورت اتحاد، انسجام و هوشياري مسلمانان در برابر دشمنان، گفت: متاسفانه برخي كشورهاي مسلمان در منطقه با سياست‌هاي خصمانه به دنبال اختلاف افكني ميان مسلمانان هستند. وي در اين ديدار از تلاش‌ها و اقدامات رييس‌جمهوري و دولت يازدهم در عرصه‌هاي مختلف قدرداني كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون