• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3433 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ دي

تشكل‌ها

هندوانه گران ماند|قيمت برخي اقلام ميوه و تر‌بار از جمله انار، خرمالو، موز، ازگيل و گوجه‌فرنگي كه طي يكي دو هفته اخير سير صعودي پيدا كرده بود، اكنون تا حدودي كاهشي يافته است اما قيمت هندوانه كه براي شب يلدا با بيشترين افزايش قيمت مواجه شده بود، كاهش چنداني نيافته و كيلويي 4000 تومان عرضه مي‌شود. بر اساس گزارش ايسنا، اواخر آذر ماه و در نزديكي شب يلدا قيمت تعدادي از اقلام ميوه و تره‌بار از جمله هندوانه، انار، خرمالو، موز و ازگيل روند افزايشي داشتند؛ اقلامي كه با گذشت دو هفته از زمستان تا حدودي روند كاهشي نسبت به آن روزهاي پاياني آذر پيدا كرده‌اند اما در اين ميان هندوانه همچنان بالاتر از قيمت معمول عرضه مي‌شود. قيمت هر كيلوگرم خرمالو از 7000 تومان به 5500 تومان، موز از 4000 تومان به 3500 تومان، انار از 6000 تومان به 5000 تومان، ازگيل از 10 هزار تومان به 8000 تومان كاهش يافته است اما هر كيلوگرم هندوانه كه در شب يلدا بين 4000 تا 6000 تومان عرضه مي‌شد اكنون نيز به طور متوسط كيلويي 4000 تومان فروخته مي‌شود.

منفعت بازار لبنيات از قطع روابط با عربستان|دبير انجمن صنايع لبني گفت: عمده‌ترين مشتري محصولات لبني ايران، كشور عراق و پس از آن افغانستان است كه مسلما قطع روابط ديپلماتيك ايران با برخي كشورهاي عربي نمي‌تواند در روند صادراتي محصولات لبني خللي ايجاد كند، بلكه به نفع ايران تمام خواهد شد. رضا باكري به ايسنا گفت: در چنين شرايطي ممكن است عراق به عنوان بزرگ‌ترين مشتري، واردات لبنيات و حتي ديگر محصولات كشاورزي‌اش را از كشورهايي مانند عربستان و تركيه محدود يا قطع كند و تقاضاي بيشتري براي محصولات ايراني داشته باشد. دبير انجمن صنايع لبني گفت: يكي از نگراني‌هايي كه هم‌اكنون در زمينه صادرات لبنيات و ديگر محصولات كشاورزي به عراق وجود دارد كاهش درآمدهاي نفتي اين كشور در پي سقوط قيمت نفت است كه بيم آن مي‌رود قدرت خريد عراق براي محصولات كشاورزي ايراني نيز كاهش پيدا كند.

صادرات تخم مرغ موقتا متوقف شد|رييس هيات مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران از افزايش قيمت تخم‌مرغ خبر داد و گفت: براي كنترل بازار داخل صادرات اين محصول فعلا متوقف شده است. ناصر نبي‌پور در گفت‌وگو با مهر از افزايش جزئي قيمت تخم‌مرغ در چند روز اخير خبر داد و اظهارداشت: قيمت كالا نسبت به يك ماه گذشته حدود ۱۰ درصد گران شده است. وي با بيان اينكه در حال حاضر قيمت اين كالا در مرغداري بين ۳۹۵۰ تا ۴۵۵۰ تومان است، گفت: ميانگين قيمت هر كيلوگرم تخم‌مرغ در مرغداري ۴۲۰۰ تومان است.

امكان افزايش ظرفيت ترانزيت از ايران تا ۵۵ ميليون تن| معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه بر اساس برآورد كارشناسان امكان افزايش ظرفيت ترانزيت از مسير ايران تا ۵۵ ميليون تن در سال وجود دارد، گفت: براي تسهيل ترانزيت از كشور بايد موانع فيزيكي و غير فيزيكي برداشته شود و با حفظ مراقبت‌هاي امنيتي تعداد مداخله‌گران در ورود و خروج كالا را كاهش داد. به گزارش ايسنا، امير اميني با بيان اينكه علاوه بر توسعه زيرساخت‌هاي حمل‌و‌نقلي، وزارت راه و شهرسازي به دنبال توسعه نرم‌افزاري، هوشمند‌سازي حمل‌و‌نقل، كاهش تعرفه‌هاي جابه‌جايي بار، كاهش زمان توقف بار در مرزها و جلوگيري از اعمال اخذ رواديد مضاعف براي رانندگان حمل‌و‌نقل جاده‌اي است، اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان هاب منطقه به لحاظ جغرافيايي بهترين نقطه براي عبور كالاها از طريق دريا و جاده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون