• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3434 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۷ دي

جزييات 8 پرونده در يك قاب

پنج اعدام، يك بخشش، دو فرصت

فارس| پنج نفر از هشت محكوم به اعدامي كه نام‌شان در فهرست اعدامي‌ها بود به‌دار مجازات آويخته شدند. از سه نفر باقيمانده دو نفرتوانستند از اولياي دم مهلت بگيرند و نفر سوم توانست با پرداخت 200 ميليون تومان گذشت اولياي دم را جلب كند.
قتل براي رابطه نامشروع با همسر
اعدامي اول، مردي 36 ساله را در جريان رابطه‌اي نامشروع با همسر وي به قتل رسانده بود. در يازدهمين روز آبان‌ماه سال ۸۹ پيكر مرد 36 ساله در منطقه امامزاده هاشم جاده هراز يافت شد. وي در يك دفتر مشاور املاك كار مي‌كرده است و صاحب مغازه عنوان كرده است كه وي عصر همان روز به علت حال نامناسب، محل كار را ترك و به سمت منزل حركت كرده است. همسر اين مرد با مرد ديگري در ارتباط بوده و روز قتل محكوم به قصاص را داخل كمد مخفي كرده است و هنگامي كه زن مجبور به ترك خانه مي‌شود وي همسرش را به قتل مي‌رساند و با همدستي هم وي را در كنار جاده هراز رها مي‌كنند.
قتل ميوه فروش براي ارتباط با همسر
اعدامي دوم مردي 42 ساله بود كه ميوه‌فروش دوره‌گرد 27 ساله‌اي را به خاطر ارتباط وي با همسرش به قتل رسانده بود. بيست و سومين روز آذرماه سال 1390 مردي 42 ساله ميوه فروش دوره‌گرد 27 ساله‌اي را به قتل رسانده و پس از آتش زدن وي در بيابان پيكر اين جوان را در چاهي مي‌اندازد. براساس اطلاعات دريافتي، اين ميوه‌فروش 27 ساله در هنگام فروش ميوه به زني در يك منطقه مسكوني به قصد منتقل كردن ميوه به منزل وارد خانه زن شده و به وي تعرض مي‌كند و زن نيز با خوردن دو ورق قرص ديازپام و با چاقو خودزني مي‌كند و سپس به بيمارستان مي‌رود. زماني كه همسر وي از سفر باز مي‌گردد متوجه اصل موضوع شده و به زن مي‌گويد كه مرد جوان را به خانه بياورد، پس از آمدن مرد جوان به منزلش دستمال آغشته به سم باغباني را در دهان وي فرو‌كرده و وي را به قتل مي‌رساند و با همدستي يكي از بستگانش وي را به بيابان برده، مي‌سوزاند و به داخل چاهي مي‌اندازد كه در تحقيقات توسط پليس شناسايي و دستگير مي‌شود.
قتل در يك نزاع دسته جمعي
اعدامي سوم؛ مردي 30 ساله بود كه در تاريخ 30/4/89 جوان 20 ساله را در يك نزاع دسته‌جمعي خانوادگي به قتل رسانده بود. در ميانه نزاع مرد 30ساله چاقويي را از خودروي خود برداشته و در سينه جوان 20 ساله فرو مي‌كند و باعث قتل وي به علت خونريزي زياد مي‌شود.
قتل براي سرقت از راننده تاكسي
اعدامي چهارم؛ مردي 30‌ ساله متاهل و تهي دست بود كه 3/2/86 با نقشه‌اي از پيش تعيين شده سوار تاكسي مردي ميانسال مي‌شود و آن را به شكل دربست تا منزل كرايه مي‌كند و در مقابل منزل وي را براي صرف چاي به خانه دعوت مي‌كند و براي گرفتن پول‌هايش وي را با كمربند خفه مي‌كند.
قتل به دليل دخالت والدين در زندگي
اعدامي پنجم؛ مردي 32 ساله بود كه در چهاردهمين روز فروردين ماه 1389 پدر زن و مادرزن خود را با ضربات چاقو به قتل مي‌رساند و علت آن را دخالت والدين همسرش در زندگي و تشويق همسرش به طلاق عنوان كرد.
آنها كه مهلت گرفتند
اما دو محكوم به اعدام موفق به گرفتن مهلت از اولياي دم شدند.
قتل براي طلب وصول نشده
پنجمين روز تيرماه سال 1385 دو كلاهبردار و سارق خشن كه با يكديگر رفيق بودند در رابطه طلبي كه با هم داشتند درگير مي‌شوند، مقتول چاقويي دست‌ساز درست كرده و نزد قاتل مي‌رود اما قاتل چاقو را از دست وي گرفته و او را از سلول بيرون مي‌اندازد اما در ادامه كار مقتول چاقويي پيدا كرده و اين‌بار صورت و دست قاتل را زخمي مي‌كند كه اين‌بار قاتل با چاقوي دست ساز خود مقتول ضرباتي به سينه و پهلوي وي وارد مي‌كند و باعث مرگ وي مي‌شود.
قتل براي دفاع از خود
اعدامي ديگري كه توانست از دادستان مهلت بگيرد مردي 23 ساله بود كه از سال 75 در زندان بوده است چرا كه مردي 33 ساله را با كوبيدن پتك بر سرش به قتل رسانده بود چرا كه مرد 33 ساله قصد تجاوز به وي را داشته است.
قتل براي نزاع در محل كسب
و اما فردي كه توانست گذشت اولياي دم را جلب كند و از طناب اعدام بگريزد قاتلي
23 ساله بوده است كه دوست 23 ساله خود را در سومين روز دي‌ماه سال 90 به قتل رسانده بود چرا كه دوستش همواره در محل كسب وي نزاع برپا مي‌كرد بنابراين خانواده مقتول با اخذ 200 ميليون تومان ديه وي را بخشيدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون