• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3434 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۷ دي

هاشمي رفسنجاني:

به احراز صلاحيت‌ها اميدوار هستيم

گروه سياسي| آيت‌الله از روزهاي انتخاباتي پيش رو مي‌گويد. روزهايي كه او از همه مي‌خواهد شرايطي براي آن مهيا شود تا پرشورترين انتخابات تاريخ انقلاب رقم بخورد. از اين روزهاي كشور مي‌گويد و اميد به رعايت شدن مكارم اخلاقي در انتخابات دارد تا اين‌بار شاهد گناه و تهمت در اين رقابت نباشيم. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني از تاكيدات مقام معظم رهبري هم ياد مي‌كند. مي‌گويد كه اين جمله رهبري كه مي‌گويند: : «حق نداريد كساني را كه صلاحيت دارند، رد كنيد و يا كساني كه صلاحيت ندارند، بر مردم حاكم كنيد» بسيار معنادار است و به همين دليل بايد توجه ويژه به آن شود. او اما از اين روزهاي رييس‌جمهور هم ياد مي‌كند. رييس‌جمهوري كه مي‌گويد او را خوب مي‌شناسد و در طول سال‌هاي جنگ، با او سفرهاي بسياري داشته است. مي‌گويد «از ابتداي انقلاب او را مي‌شناسم و در زمان جنگ سفرهاي فراواني با هم به خطوط مختلف جبهه داشتيم و مي‌دانم همان تفكرات را دارد و مي‌خواهد به آن تفكرات عمل كند، البته ملاحظاتي هم هست كه هر انساني بايد با توجه به شرايط زمان و مكان به آنان توجه كند.» رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: نام‌نويسي بسياري از خانم‌ها براي انتخابات، حتي انتخابات مجلس خبرگان، نشان از عزم آنها براي دخالت در مسائل اساسي كشور است. به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي مركزي جمعيت جوانان انقلاب اسلامي، با ابراز خوش‌بيني به آينده ايران، گفت: تحريم‌هاي ظالمانه چند سال اخير، در كنار مشكلات، اين دستاوردها را داشت كه مردم متوجه شدند مي‌توانند براساس معارف اسلامي و قوانين بالادستي نظام و فرهنگ ملي، ملتي سرفراز و سالم و پيشرو باشيم.   
مكارم اخلاقي رعايت شود، اين همه تهمت در انتخابات نمي‌بينيم
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، آگاهي مردم ايران از همه زواياي لازم براي زندگي آبرومندانه و استفاده درست از تعاملات بين‌المللي را، سرمايه خوش‌بيني خويش نسبت به آينده كشور خواند و گفت: تنها نگراني دلسوزان در اين فرآيند، كمرنگ شدن فضايل اخلاقي و فراگيري رذيلت‌ها در رفتار و گفتار بعضي از آدم‌هاست كه متاسفانه بلندگو و رسانه دارند. وي سوابق اخلاقي مردم ايران را ستود و گفت: مكارم اخلاق حدود صد عنوان دارد كه اگر رعايت شوند، در انتخابات اين همه معصيت و گناه و تهمت نمي‌بينيم. آيت‌الله هاشمي با اشاره به كتاب‌هاي قديم اخلاق مانند معراج‌السعاده از شيعيان و احياي علوم‌‌الدين از اهل سنت، گفت: متاسفانه امروز كساني كه ظاهر خود را موجه جلوه مي‌دهند، با رياكاري‌ها به اعتقادات جوانان و جامعه ضربه مي‌زنند. وي ريا را بخشي از شرك دانست و با تقبيح اثراتي كه در مردم‌فريبي دارد، به حساسيت‌هاي بزرگان دين اسلام اشاره كرد و گفت: ريا مانند خوره‌اي صداقت را از بدنه جامعه مي‌خورد. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تجسس در زندگي مردم را يكي ديگر از مظاهر و مصاديق رذيلت‌هاي اخلاقي در دين اسلام دانست و با اشاره به صراحت قرآني در «ولا تجسسوا»، حساسيت‌هاي امام راحل را يادآوري شد و گفت: امام(ره) به صراحت از تجسس در زندگي مردم، افشاي اسرار خانوادگي آنها و ايجاد نا امني در جامعه، تبري مي‌جست و مسوولان را از انجام چنين اقداماتي برحذر مي‌داشت. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره‌اي تلويحي به برخي از اقداماتي كه بعضي از افراد در جامعه انجام مي‌دادند، گفت: همه ما بايد مراقب گفتار و رفتار خويش باشيم تا خداي نخواسته باعث اذيت و آزار مردم در جامعه نشويم. وي با تاكيد بر اين جمله كه همه انسان‌ها در كارگاه آفرينش مساوي هستند، گفت: هيچ‌كس از مادر رييس متولد نشده است و اگر مردم در مقطعي راي دادند و توافق كردند كه كساني اداره امور كشور را به دست بگيرند، بايد هوشيار باشيم كه عمر مسووليت‌ها نيز مانند عمر انسان‌ها كوتاه است. رييس مجمع تشخيص نظام، با يادآوري تاكيدات اخير مقام معظم رهبري كه راي مردم را حق‌الناس خواند، گفت: اين جمله ايشان خيلي معنا‌دار است كه حق نداريد كساني را كه صلاحيت دارند، رد كنيد و يا كساني كه صلاحيت ندارند، بر مردم حاكم كنيد. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، با تشريح تفاوت و تاثيرات رفتارهاي فردي و خانوادگي با آنچه كه به جامعه مربوط مي‌شود، گفت: مسائلي بين انسان و خداست و گفت‌وگوهايي در خانواده‌ها انجام مي‌شود كه به ديگران مربوط نمي‌شود و رفتار و گفتار انسان اگر جامعه را فاسد كند، گناه است كه البته تشخيص اين امور، خيلي ظرافت و دقت مي‌خواهد.
زمينه‌ پرشورترين انتخابات تاريخ انقلاب را فراهم كنيم
وي در بخش ديگري از سخنان خويش، مردم ايران را، يكي از ملت‌هاي با فرهنگ در تاريخ دانست و با اشاره به مقاطعي از تاريخ كه اقدامات فرهنگي ايرانيان بروز كرد، به مقطع هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: مردم در جنگ ثابت كردند كه در فرهنگ صداقت دارند و دفاع مقدس بهترين سند فرهنگي و اخلاقي مردم ايران است كه فداكاري و گذشت را سرلوحه آن قرار دادند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تاكيد مجدد بر اهميت انتخابات اسفند به شرايط داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي ايران اشاره كرد و گفت: بايد زمينه‌اي فراهم كنيم تا پرشورترين انتخابات تاريخ انقلاب رقم بخورد. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش، آگاهي نسل جوان و زنان ايران اسلامي را سرمايه ارزشمند براي امروز و آينده كشور دانست و گفت: خانم‌هاي مسلمان كه در تمام تاريخ اسلام مظلوم بودند و حتي در ارث هم به خاطر بعضي از سوءبرداشت‌ها محروم بودند، در سايه رشد و آگاهي خويش و ميدان دادن انقلاب اسلامي به آنان، وارد عرصه‌هاي مختلف شدند و نام‌نويسي بسياري از خانم‌ها براي انتخابات، حتي انتخابات مجلس خبرگان، نشان از عزم آنها براي دخالت در مسائل اساسي كشور است. وي جوانان ايران اسلامي را گل‌هاي سرسبد جامعه خواند و گفت: خدا را شكر كه در همه زمينه‌ها دانشمندان جواني داريم كه خيلي از آنها به دلايلي در خارج از كشور هستند.
روحاني ملاحظاتي دارد
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين جمله كه «وقتي شنيدم درصد زيادي از نيروهاي ناساي امريكا، ايراني هستند، احساس دوگانه‌اي از خوشحالي و ناراحتي كردم»، افزود: احساس غرور و افتخار مي‌كنيم كه جوانان ايراني در مراكز مهم علمي، فضايي، پزشكي، مهندسي، مديريت كارخانه‌هاي مهم جهان حضور دارند و ناراحتيم كه چرا زمينه‌اي براي ماندن اين جوانان در كشور فراهم نشده كه بمانند و در ايران خدمت كنند. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، در بخش ديگري از سخنان خويش به اقدامات دولت و برخي از سياست‌هاي روحاني اشاره كرد و گفت: از ابتداي انقلاب او را مي‌شناسم و در زمان جنگ سفرهاي فراواني با هم به خطوط مختلف جبهه داشتيم و مي‌دانم همان تفكرات را دارد و مي‌خواهد به آن تفكرات عمل كند، البته ملاحظاتي هم هست كه هر انساني بايد با توجه به شرايط زمان و مكان به آنان توجه كند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، بستن پرونده هسته‌اي و 13 سال توهين، تهمت، تهديد و تحريم را مجاهده دولت در اين بخش توصيف كرد و با اظهار اميدواري به ايجاد تحولات اقتصادي، در پسابرجام گفت: البته همچنان تيرهاي سه شعبه‌اي از سوي جمهوريخواهان امريكا، لابي صهيونيست‌ها و دلواپسان داخلي در راه است و مردم و دولت بايد هوشيار باشند.  وي با تاكيد مجدد بر اهميت انتخابات، از انجام مسائل مرحله اول آنكه مربوط به دولت در ثبت‌نام از نامزدها و بررسي صلاحيت‌ نامزدها در هيات‌هاي اجرايي بود، ابراز رضايت كرد و گفت: اميدواريم در مراحل بعدي بررسي صلاحيت‌ها نيز مسائل به خوبي انجام شود تا ملت در اسفندماه حماسه‌اي ديگر خلق كند كه مكمل حماسه سياسي پرشور آنان در انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون