• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3436 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ دي

خبر كوتاه

اعضاي بدن جوان كرمانشاهي اهدا شد
ايرنا| خانواده علي حسن‌زاده جوان 34 ساله كرمانشاهي، كبد و دو كليه فرزند خود را به بيماران نيازمند اهدا كردند. به گزارش دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه خانواده اين جوان كه به دنبال بروز حادثه‌اي دچار خونريزي مغزي شده بود، پس از اعلام و تاييد مرگ قطعي مغزي توسط متخصصان با اهداي اعضاي بدن وي به بيماران موافقت و كبد و دو كليه فرزند خود را به بيماران نيازمند اهدا كردند. قرار است پيكر حسن‌زاده در قطعه مخصوص اهداكنندگان عضو در باغ فردوس كرمانشاه به خاك سپرده شود.

آتش‌سوزي در پاساژهاي تعطيل   مشهد
باشگاه خبرنگاران|آتش‌سوزي در طبقه منفي دو پاساژ ملزومات الكتريكي در مشهد هفت مغازه را در مدت چند دقيقه دچار خسارت جدي كرد. در اين حادثه بيش از 20 آتش‌نشان پس از دريافت خبر حادثه، در بازه زماني سه دقيقه به محل آتش‌سوزي رسيدند. سرپرست ايستگاه شماره يك و 33 سازمان آتش‌نشاني مشهد با بيان اينكه طبقه منفي دو اين پاساژ به‌وسيله سقف‌هاي كاذب و نوپان به دو نيم طبقه تقسيم‌بندي شده بود، افزود: يكي از انبار‌هاي اين مجموعه در طبقه منفي يك و نيم دچار حريق شده و آتش درحال سرايت به ديگر انبار‌ها بود كه آتش‌نشانان آن را خاموش كردند. نجمي همچنين از سوختگي سطحي يك تن در اين حادثه خبر داد و افزود: فرد حادثه‌ديده در هنگام عمليات جوشكاري بود، كه با شروع آتش‌سوزي دچار سوختگي شد. بر اساس بررسي‌هاي اوليه احتمال مي‌رود علت وقوع اين آتش‌سوزي جوشكاري غيراصولي و ريختن مواد مذاب حاصل از آن روي اقلام قابل اشتعال نظير كارتن‌هاي لوستر و
غيره باشد.

نجات كوهنورد جوان از دره فراخ لا
ايسنا| در ساعت 18:57 روز جمعه حوالي ساعت 20 گروه امداد و نجات مرد 29 ساله‌اي را كه از ارتفاعات به عمق دره عميق «فراخ لا» سقوط كرده بود نجات دادند. به گزارش سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران فرد حادثه ديده در تماس با آتش‌نشاني اعلام كرده بود كه به دره‌اي سقوط كرده و از آنجا مي‌تواند تهران را رويت كند كه پس از آن آتش‌نشانان نقاطي را كه در حد فاصل ايستگاه پنج و قله قرار داشته و از آن امكان رويت تهران نيز وجود داشت، شناسايي كرده و جست‌وجو در اين مناطق را آغاز كردند. سيدجلال ملكي افزود: اين فرد به خاطر سقوط از ارتفاع دچار مصدوميت از ناحيه دست و خونريزي نيز شده بود كه گروه نجات بلافاصله اين فرد را روي برانكارد فيكس كرده و پس از طي مسافتي به شكل پياده، او را به وسيله تله‌كابين به پايين كوه منتقل كرده و در اختيار عوامل اورژانس قرار دادند. اگر اين فرد تا ساعاتي ديگر پيدا نمي‌شد، امكان زنده‌ماندنش نزديك به صفر بود. سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران افزود: آتش‌نشانان در ساعت    21:08 به عمليات خود خاتمه دادند.

چشم تو چشم شدن
ميزان| پسر 18 ساله‌اي كه شهريور سال گذشته در استان گلستان مرتكب قتل شده بود، سه روز قبل در تهران شناسايي و پس از دستگيري به قتل اعتراف كرد. شانزدهم شهريورماه سال گذشته درگيري مرگباري در روستاي قلعه محمود استان گلستان رخ داد. با حضور ماموران پليس در اين مكان مشخص شد دقايقي قبل دو پسر جوان به خاطر چشم در چشم شدن با هم درگير شده و در جريان اين درگيري، ميلاد پسر 18ساله با ضربه چاقو پسر 27 ساله‌اي را به نام عزيز به قتل رسانده است. به اين ترتيب مشخص شد عزيز به علت اصابت چاقو به قلبش جانش را از دست داده و ميلاد نيز پس از قتل متواري شده است. ميلاد به تهران آمده و در يك شركت ساختماني مشغول به كار است. با به دست آمدن اين سرنخ، تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي گلستان با دريافت نيابت به تهران آمده و موفق شدند 16 دي، ميلاد را در مخفيگاهش در حوالي شهرك وليعصر، شناسايي و دستگير كنند. با انتقال متهم به اداره آگاهي، او در بازجويي‌هاي اوليه به قتل عزيز گفت: روز حادثه با موتور در حال رفتن به خانه در روستا بودم كه عزيز كه حالت طبيعي نداشت به سمتم آمد و با چاقو مرا را تهديد كرد. من هم از ترس چاقويي را كه زير موتورم مخفي كرده بودم، درآوردم تا او را بترسانم اما عزيز وقتي به سمت من برگشت، چاقو به درون قلبش فرو رفت. با اعتراف پسر 18 ساله به قتل، او براي انجام تحقيقات بيشتر به استان گلستان منتقل شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون