• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3443 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۸ دي

بيانيه دفتر سياسي حزب اعتماد ملي

شوراي نگهبان به مردم اعتماد كند

دفتر سياسي حزب اعتماد ملي با صدور بيانيه‌اي از رييس‌جمهوري خواست، در عرصه سياست داخلي نيز از حقوق شهروندي نامزدهاي انتخاباتي و مردم عزيز ايران براي به دست آوردن فرصت انتخاب كانديداهاي مناسب براي مجالس خبرگان و شوراي اسلامي دفاع كند.
به گزارش اعتماد ملي متن كامل اين بيانيه به اين شرح است:
«بسمه تعالي
خبرها حاكي از به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته‌اي ايران با غرب و آغاز اجراي برجام است. ما ضمن تبريك به ملت عزيزمان، بر اين باوريم كه اين امر نشان‌دهنده اثربخشي عقلانيت، تدبير و مهارت در ديپلماسي در روابط ميان ملل و نيز دولت‌ها در دنياي مدرن است.
در برهه‌هاي ديگري از تاريخ معاصر ايران نيز شاهديم كه هرگاه سياستمداراني عاقل و مدبّر و اخلاق‌مدار و برخوردار از هويت ملي و مدافع منافع ملي بر سكان مديريت سياسي كشور نشستند، توانستند كشور را از توفان‌هاي سياسي و نظامي به سلامت بيرون برند. اين امر نشانگر معناي ديگري نيز هست و آن اينكه هرگاه ملت ايران امكان تصميم‌گيري آزادانه و كم‌هزينه را مي‌يابد، افرادي را براي مديريت سياسي كشور برمي‌گزيند كه شايسته شخصيت و تمدن ايراني- اسلامي است، گزينش ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ شاهد همين معنا‌ست.
ملت ايران در آن تاريخ با وجود نبود امكان حضور برخي از شخصيت‌هاي داراي مقبوليت سياسي – اجتماعي كم‌‌نظير، از ميان نامزدهاي موجود فردي را برگزيد كه با نماد كليد حل مسائل و با شعار تدبير و اميد به صحنه آمد و با عبارت تاريخي خود در مناظره‌هاي تلويزيوني كه «من حقوقدانم و سرهنگ نيستم» به جامعه قول اميد به حل مشكلات در چارچوب عقلانيت و قانون را داد، و ملت امروز شاهد نخستين ثمره اين انتخاب- در حوزه سياست خارجي- است.
اميد است در اين ايام بسيار حساس بين‌المللي و منطقه‌اي كه ملت ايران با دو انتخاب ديگر روبه‌رو است به شناخت، عقلانيت و نظر او احترام گذارده شود و به او امكان دستيابي به حقوقش كه همانا فرصت گزينش ناظران و قانون‌گذاران عاقل، ماهر، اخلاق‌مدار و داراي هويت ملي- اسلامي داده شود.
بديهي است كه ملت ايران از رييس‌جمهور منادي تدبير و اميد انتظار داشته باشد كه در عرصه سياست داخلي نيز از حقوق شهروندي نامزدهاي انتخاباتي و مردم عزيز ايران براي به دست آوردن فرصت انتخاب كانديداهاي مناسب براي مجالس خبرگان و شوراي اسلامي دفاع كند، و از هيات‌هاي نظارت و شوراي محترم نگهبان نيز انتظار داشته باشند كه به ملت ايران اعتماد كنند تا مردم نيز، آنها را شايسته اعتماد و حمايت بدانند.
دفتر سياسي حزب اعتماد ملي. بيست‌و‌هفتم دي‌ماه ۹۴»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون