• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3444 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۹ دي

خبر كوتاه

آمار شهداي انتفاضه در غزه
وزارت بهداشت فلسطين اعلام كرد كه از آغاز انتفاضه قدس تاكنون 25 فلسطيني تنها در نوار غزه به شهادت رسيده و 1400 نفر ديگر نيز مجروح شده‌اند. سخنگوي وزارت بهداشت فلسطين در اين گزارش تاكيد كرد برخي جوانان به شهادت رسيده در زمين‌هاي كشاورزي خود در مناطق مرزي مشغول به كار بودند و هيچ خطري براي نظاميان تا بن دندان مسلح رژيم صهيونيستي نداشتند و هيچ لزومي نداشته است به سوي آنها تيراندازي صورت گيرد.

ديدار پوتين با امير قطر
تميم بن حمد آل ثاني، اميرقطر كه روز گذشته براي يك سفر
سه روزه بنا به دعوت دولت روسيه راهي اين كشور شد با ولاديمير پوتين رييس‌جمهوري ديدار و گفت‌وگو كرد. پوتين در اين ديدار اعلام كرد كه كشورش تصميم دارد با قطر براي ايجاد راه‌حل‌هايي براي بحران‌هاي خاورميانه همكاري كند و تاكيد كرد كه مسكو براي حل بيشتر مسائل در منطقه تلاش مي‌كند. وي در اين ديدار تاكيد كرد كه نيازجدي براي هماهنگي مواضع ميان روسيه و قطر در زمينه انرژي به ويژه گاز وجود دارد. پوتين تصريح كرد: قطر كشوري مهم در منطقه است و ما با آن براي دستيابي به راه‌حل‌ها تعامل خواهيم كرد. تميم بن حمد آل ثاني نيز كه پيش از ديدار با پوتين با رييس مجلس روسيه ملاقات كرد طي سخناني بر نقش روسيه براي حل بحران‌هاي منطقه‌اي تاكيد كرد. وي افزود روابط قطر و روسيه بسيار مستحكم  است.

عمليات نجات در سوريه
به دنبال حمله تروريست‌هاي داعش به روستاي البغيليه در ديرالزور، منابع سوري خبر دادند ارتش سوريه در پي درگيري‌هاي شديد و پوشش هوايي توانست نقاطي در روستاي البغيليه را از داعش پس بگيرد. همچنين ارتش توانست انبار تسليحاتي داعش را تحت كنترل بگيرد. درگيري‌هاي پراكنده‌اي در حال حاضر بين ارتش سوريه و اعضاي داعش در شمال غرب شهر ديرالزور در جريان است و نيروهاي نظامي سوريه تجهيزات نظامي و نيرو به البغيليه فرستاده‌اند. گفته مي‌شود داعش حدود 400 تن را در اين روستا گروگان گرفته است.

تاكيد انگليس بر رابطه با عربستان
ديويد كامرون، نخست وزير انگليس در اظهاراتي با تاييد مشاركت نيروهاي اين كشور در حملات عربستان سعودي به يمن تاكيد كرد، روابط اين كشور با عربستان سعودي براي مساله امنيت اهميت زيادي دارد اما در عين حال گفت: ما بايد به دقت برنامه‌هاي آموزش ديني صورت گرفته از سوي عربستان را مورد بررسي قرار دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون