• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3452 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ بهمن

نماينده ولي فقيه در سپاه

سپاه براي هيچ فردي تعيين تكليف نمي‌كند

 

گروه سياسي| نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران به شايعه دخالت اين نهاد در انتخابات واكنش نشان داد. حجت‌الاسلام سعيدي به خبرگزاري ميزان گفته كه ورود سپاه به مقوله انتخابات تنها در حد تعيين معيارهاست و حتي اعضاي سپاه هم براي دادن راي به نامزدهاي مختلف آزاد هستند. با اين حال او تاكيد دارد كه سپاه يك مجلس «انقلابي» را مي‌خواهد كه توان ايستادگي در برابر دشمنان را داشته باشد. او براي روشن كردن سخنش از مجلس ششم هم يادي كرده و گفته كه دشمنان جمهوري اسلامي به دنبال شكل‌گيري چنين مجلسي هستند. جمله‌هاي كليدي سخنان حجت‌الاسلام سعيدي در گفت‌وگو با خبرگزاري ميان به شرح زير است؛
    معاندان و مخالفان جمهوري اسلامي به دنبال مجلسي شبيه به مجلس ششم هستند يعني در ذهن‌شان يك مجلس منعطف نقش بسته كه بتوانند خواسته‌هاي‌شان را از طريق آن مجلس به كرسي بنشانند. يك انقلابي به گستردگي انقلاب شوروي در اثر حركت‌هاي نرم‌افزاري امريكا به سقوط كشيده شد. ريشه‌يابي‌ها نشان مي‌دهد اين اتفاق به تغيير محاسبات آقاي خروشچف در سال‌هاي 1955 تا 1965 ميلادي برمي‌گردد.
    دو اتفاق مهم زمينه فروپاشي شوروي از درون را فراهم كرد. اولين مورد تغيير محاسبات خروشچف، رييس‌جمهور شوروي بود كه تصميمات و محاسبات وي زمينه نفوذ غرب در شوروي را فراهم آورد. امريكايي‌ها آمدند عناصر غرب‌گرا در شوروي را شناسايي كردند و روي افكار عمومي مردم اين كشور هم كار كردند. دومين مورد مربوط به وضعيت مجلس دوماي شوروي بود كه اگر اين مجلس، يك مجلس انقلابي بود در برابر اقدامات و تصميمات خروشچف مي‌ايستاد. اگر در زمان گورباچف و يلسين، مجلس شوروي مجلسي انقلابي بود، در برابر اقدامات اين دو رييس‌جمهور مقاومت مي‌كرد و نمي‌گذاشت كه انقلاب شوروي به استحاله كشيده شود.
    اين پروژه امريكايي‌ها در خصوص ايران نيز در حال پياده‌سازي است. تفاوت‌هاي عمده‌اي ميان انقلاب اسلامي ايران و انقلاب شوروي وجود دارد. ما دقيقا همان قلمرو شوروي به توان دو را تحت نفوذ معنوي خود داريم يعني در امريكاي لاتين، غرب آسيا، آفريقا و جغرافياي جهان اسلام، نفوذ و سيطره معنوي داريم. اگر شوروي روي جسم دولت‌ها نفوذ داشت، امروز جمهوري اسلامي ايران روي جامعه و بدنه مردم اين مناطق از جهان نفوذ دارد.
    دومين تفاوت انقلاب ايران و انقلاب شوروي در مقوله «رهبري» است. خطري كه امروز متوجه انقلاب اسلامي ايران است شكل‌گيري يك مجلس ضعيف و منعطف است. تفاوت سوم در مدل ايدئولوژي و جهان‌بيني است. جهان‌بيني شوروي ماركسيستي و باطل بود درحالي‌كه جهان‌بيني جمهوري اسلامي يك جهان‌بيني الهي و توحيدي است.
    ما يك مجلس انقلابي مي‌خواهيم كه بتواند در برابر زياده‌خواهي‌هاي اروپا و امريكا بايستد و برجام را در چارچوب سياست‌هاي رهبري پياده كند. ما بايد بدانيم كه امريكايي‌ها فقط دنبال مساله هسته‌اي نيستند همان‌طور كه در رويارويي با شوروي نيز به پيمان سالت1 اكتفا نكردند. امريكايي‌ها يقينا به دنبال آن هستند كه از هسته‌اي به فراهسته‌اي بروند. اينكه رهبري معظم انقلاب متمركز شدند روي هسته‌اي ولاغير به خاطر آن است كه جلوي خطارفتن گرفته شود.
    سپاه هيچ‌گونه دخالتي در عرصه انتخابات نه تاكنون داشته و نه از اين به بعد خواهد داشت و سپاه تحت هيچ شرايطي وارد مصاديق نخواهد شد بلكه فقط معيارها را مي‌گويد؛ معيارهاي يك نماينده انقلابي و يك مجلس در تراز انقلاب را مي‌گويد و شيوه سپاه در بيان اين معيارها همان شيوه رهبر معظم انقلاب اسلامي است.
    سپاه ويژگي‌هاي يك نماينده انقلابي، مومن، متدين و مطيع نسبت به رهبري و امام را توضيح مي‌دهد و به هيچ عنوان وارد مصداق نمي‌شود چرا كه اين كار عوارض خطرناكي دارد. سپاه نهادي است كه بايد براي پاسداري از انقلاب در برابر خطرهاي اصلي، سر به مهر بماند. ما معيارها را مي‌گوييم اما اينكه پاسداران به چه كساني راي دهند در اختيار خود پاسداران است و ما براي هيچ فردي تعيين تكليف نخواهيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون