• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3459 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن

زير ذره بين اقتصاد

بانك اتريشي در ايران دفتر نمايندگي تاسيس مي‌كند |يك مقام بانك بين‌المللي رايفيسن اتريش گفت، اين بانك قصد دارد همكاري خود با ايران را از سر بگيرد و يك دفتر نمايندگي در ايران تاسيس كند. به گزارش پايگاه خبري ترند، يك مقام بانك بين‌المللي رايفيسن اتريش گفت، اين بانك قصد دارد بعد از لغو تحريم‌ها، به يك بانك برجسته در ايران تبديل شود. اينگريد كرن ديتز، سخنگوي بانك رايفيسن گفت: هدف بانك بين‌المللي رايفيسن اين است كه وقتي مجددا فعاليت در ايران را از سر مي‌گيرد به يك بانك برجسته تبديل شود. ما به دنبال حمايت از مشتريان خودمان از طريق ارايه خدمات بانكي در زمينه داد و ستدهاي غيرتحريمي هستيم.

كشتي توتال براي بارگيري نفت ايران به راه افتاد |يك تانكر كه توسط شركت توتال فرانسه رزرو شده، در مسير بنادر ايران است تا نفت خام اين كشور را بارگيري كند. به گزارش رويترز، شركت‌هاي نفتي اروپا براي منتفع شدن از لغو تحريم ايران با همتايان خود وارد رقابت شده‌اند . طي روزهاي گذشته برخي پالايشگاه‌هاي اروپايي تلاش كرده‌اند قراردادهايي را براي خريد نخستين محموله‌ها از ايران منعقد كنند. يك تانكر نفتكش كه توسط شركت توتال فرانسه رزرو شده، در مسير بنادر ايران است تا نفت خام اين كشور را بارگيري كند. بر اساس آمارهاي مربوط به رديابي تانكرها، نفتكش آتلانتيس، قرار است روز 12 فوريه به ايران برسد. تجارت خانه‌هاي خارجي هم به دنبال انعقاد قراردادهايي با ايران هستند.

بازنشسته‌ها با شرايطي سر كار مي‌روند |دبيركل كانون عالي شوراهاي اسلامي كار كشور با بيان اينكه بيش از 80 درصد بازنشستگان مجددا مشغول كار مي‌شوند، واقعي شدن حقوق و دستمزد بازنشستگان را مانع اشتغال دوباره آنها دانست. رحمت‌الله پورموسي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به مصوبه مجلس شوراي اسلامي در جذب و به كارگيري بازنشستگان اظهاركرد: استفاده از كارشناسان و بازنشستگان متخصص قبلا هم به شكل مشاور يا پاره وقت مطرح شد منتها سازمان تامين اجتماعي با اين استدلال كه از فضاي سازمان سوءاستفاده مي‌شود و از اشتغال افراد جوياي كار جلوگيري مي‌كند مخالفت‌هايي با اين موضوع داشت.

توسعه صادرات برق در پساتحريم|وزير نيرو در بندرعباس گفت: در شرايط پساتحريم با اتكا به توانمندي داخلي تصميم داريم كه صادرات برق را توسعه دهيم. به‌گزارش ايلنا، حميد چيت‌چيان در آيين افتتاح 4 واحد گازي نيروگاه بندرعباس در سخناني اظهار داشت: هم‌اكنون ظرفيت نيروگاه‌هاي هرمزگان 3 هزار مگاوات است كه در آينده نه‌چندان دور به 6 هزار و 430 مگاوات افزايش مي‌يابد. وي ادامه داد: در برنامه‌هاي سه ساله وزارت نيرو، احداث نيروگاه 1400 مگاواتي بخار با كمك روسيه، نيروگاه 500 مگاواتي در قشم و نيروگاه 730 مگاواتي كه توسط بخش خصوصي لحاظ شده است كه در مجموع ظرفيت نيروگاهي استان هرمزگان را 3 هزار و 430 مگاوات افزايش مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون