• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3459 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن

خيز و فرود طلاي جهاني

روز پنجشنبه و جمعه در بازارهاي جهاني، نرخ اونس طلا، باز هم افزايشي چشمگير داشت و درنهايت در عصر جمعه قيمت آن هزار و 159 دلار شد. اين نرخ به نوعي ركوردشكني محسوب مي‌شود و در سه ماهه اخير قيمت اونس در بازارهاي جهاني به بالاترين حد خود رسيد. همچنين در بازار داخلي، در روز پنجشنبه، قيمت سكه تمام بهار آزادي طرح جديد و قديم افزايش پيدا كردند.
روز پنجشنبه گذشته، در بازار تهران، قيمت هر سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، به 966 هزار و 500 تومان رسيد. اين در حالي است كه سكه تمام بهار طرح جديد، نخستين روز هفته گذشته خود را با قيمت 944 هزار و 500 تومان آغاز كرده بود ولي در طول هفته و به شكل تدريجي قيمت آن 22 هزار تومان افزايش پيدا كرد. هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز، درحالي كار خود را در هفته گذشته با قيمت 964 هزار تومان پايان داد كه اول هفته خود را با نرخ 946 هزار توماني آغاز كرده بود. نيم سكه در هفته گذشته، مجموعا چهار هزار تومان گران‌تر شد و با نرخ 983 هزار تومان به تعطيلات روز جمعه رفت. همچنين ربع سكه بهار آزادي، با قيمتي هفته خود را پايان داد كه هفته را آغاز كرده بود. بر اين اساس هر قطعه ربع سكه بهار آزادي 259 هزار تومان قيمت‌گذاري شد. سكه يك گرمي نيز كماكان با نرخ 172 هزار تومان خريد و فروش شد.
در بازارهاي جهاني، نرخ اونس طلا باز هم ركوردشكني كرد و در روز جمعه قيمت آن به هزار و 160 دلار رسيد. طلا از عدم اطمينان در زمان افزايش نرخ بهره بعدي امريكا سود برده و از ابتداي سال تاكنون به عنوان دارايي امن به حساب مي‌آيد. اونس طلا در روز پنجشنبه، رشدي 2/1 درصدي را تجربه كرد كه بيشترين رشد يك‌روزه از 20 ژانويه بوده است. لازم به ذكر است كه افزايش قيمت اين فلز زرد در سال جاري ميلادي نزديك به 8 درصد به ثبت رسيده است. همچنين قيمت مظنه مثقال طلا نيز افزايش پيدا كرد و با نرخ 924 هزار و 800 تومان مبادله شد. همچنين هر گرم طلاي 18 عيار نيز، 97 هزار و 970 تومان به دست مشتريان رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون