• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3459 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري:

يك سوم ايرلاين‌هاي كشور از مدار خارج هستند

تسنيم- معاون رييس‌جمهور با اشاره به اينكه تحريم‌ها خسارتي معادل روزانه ۱۹۰ ميليون دلار به صنعت كشور وارد كرده‌اند، گفت: ايرلاين‌هاي كشور ۲۵۰ هواپيما دارند كه ۸۰ هواپيماي مسافربري زمين‌گير هستند.
مسعود سلطاني‌فر در آيين افتتاح هتل پنج ستاره سمنان با اشاره به اينكه به تازگي پنج هزار و 800 ميليارد ريال اعتبار از محل صندوق توسعه ملي به طرح‌هاي حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري اختصاص يافته است، اظهار داشت: با تخصيص اين اعتبار 31 هتل ناتمام در كشور تكميل مي‌شود و به بهره‌برداري مي‌رسد.
سلطاني‌فر يادآور شد: در مجموع در زمان حاضر 900 طرح گردشگري در كشور با اعتباري بالغ بر 300 هزار ميليارد ريال توسط سرمايه‌گذاران بخش خصوصي در حال ساخت است كه هتل‌هاي سه و پنج ستاره هستند، در حال حاضر در كشور هزار و 100 هتل و 600 هتل آپارتمان فعال وجود دارد.
رييس سازمان ميراث فرهنگي كشور با اشاره به اينكه عده‌اي دوره تحريم‌ها را كاغذپاره مي‌دانستند، گفت: همين تحريم‌ها خسارتي معادل روزانه 190 ميليون دلار به صنعت كشور وارد كردند.
سلطاني‌فر با بيان اينكه اكنون ايرلاين‌هاي كشور 250 هواپيما دارند، افزود: از اين تعداد 80 هواپيما زمينگيرند و يك سوم ايرلاين‌ها از مدار خارج و بقيه هواپيماها قديمي هستند و ميانگين عمرشان 27 سال است. وي تاكيد كرد: آنها كه تحريم‌ها را كاغذپاره مي‌دانستند، گويي هيچ اطلاعي از اين‌گونه موضوعات نداشتند.
سلطاني‌فر به اجراي برجام اشاره و عنوان كرد: برجام دستاورد و پيروزي بزرگ نظام و انقلاب است كه پس از دوران شكوهمند دفاع مقدس، دومين دستاورد كشور است. وي با اشاره به اينكه در دوران دفاع مقدس برخلاف تمام جنگ‌هاي 200 سال گذشته كه بخشي از خاك كشور از دست مي‌رفت، ايران با سربلندي پيروز شد، ادامه داد: در مذاكرات هسته‌اي نيز با حمايت رهبري، تلاش رييس‌جمهوري و تيم مذاكره‌كننده، در مقابل شش قدرت دنيا به نتيجه رسيديم.
سلطاني‌فر حفظ دستاوردهاي هسته‌اي و لغو كامل تحريم‌ها را دو دستاورد مذاكرات هسته‌اي دانست و تاكيد كرد: تاكنون چنين فرازي در تاريخ سياسي ايران وجود نداشته است.
معاون رييس‌جمهوري به سفر اخير دكتر روحاني به اروپا اشاره و اضافه كرد: در اين سفرها از دكتر روحاني در حد يك رييس‌جمهور درجه يك استقبال شد. به گزارش ميراث فرهنگي، رييس سازمان ميراث فرهنگي كشور همچنين به جاذبه‌هاي مختلف گردشگري در استان سمنان اشاره كرد و گفت: اين استان بايد از حالت معبر خارج و به مقصد گردشگري تبديل شود كه با وجود بناها، اقليم متفاوت، كوير، كوهستان و مناطق تاريخي قابل توجه، ظرفيت مناسبي براي گردشگري فرهنگي و طبيعت‌گردي باشد.  سلطاني‌فر راه‌اندازي تورهاي ويژه سمنان‌گردي با توجه به بخش‌هاي فرهنگي و طبيعي اين استان را خواستار شد و با اشاره به افتتاح هتل پنج‌ستاره در سمنان، افزود: رويكرد دولت در حوزه گردشگري، حمايت از سرمايه‌گذاران است و سرمايه‌گذار اين هتل نيز با انرژي زيادي به كار پرداخته است. رييس سازمان ميراث فرهنگي با بيان اينكه ايران يك كشور موزه است، تصريح كرد: در گذشته از ظرفيت گردشگري و بهره‌گيري از ميراث فرهنگي كشور بهره‌برداري خوبي نشده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون