• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3460 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ بهمن

خبر كوتاه

بمباران كوركورانه عربستان
بان كي‌مون، دبيركل سازمان ملل در سخناني در لندن عربستان را متهم به بمباران كوركورانه در يمن كرده و گفت: كشورهايي مثل انگليس وظيفه دارند كه فروش سلاح به نيروهاي تحت رهبري رياض را متوقف كنند. وي گفت: يمن در آتش مي‌سوزد و به‌طور مشخص ائتلاف تحت رهبري عربستان به مدارس، بيمارستا‌ن‌ها، مساجد و زيرساخت‌هاي غيرنظامي حمله مي‌كند.  

طرح حل اختلاف با كردها
 احمد داووداوغلو، نخست‌وزير تركيه طي سخنراني در شهر ماردين تركيه با اشاره به برنامه عملي دولت براي جبران خسارت‌هاي وارد آمده به مناطق كردنشين طي چند دهه جنگ با پ‌ك‌ك گفت: من يك برنامه عملي 10بخشي را اعلام مي‌كنم كه بر باز‌سازي اقتصاد مناطق جنوب شرقي متمركز است و بخش اول آن عنصر روانشناسانه است. وي توضيح داد: در اين دوره مانند گذشته ما هوش و آگاهي مردم را با منطق دولت هماهنگ مي‌كنيم. تمام اختلافات ميان ملت و دولت از بين خواهد رفت.

فرستاده بشار براي كردها
 هلال الهلال، معاون دبيركل حزب بعث سوريه دوم ماه جاري ميلادي از استان حسكه واقع در شمال شرق سوريه بازديد كرده و در شهر كرد نشين قامشلي با فرماندهان يگان‌هاي مدافع خلق، رهبران احزاب سياسي و نيروهاي امنيتي ديدار و گفت‌وگو كرد. هلال الهلال از مسوولان ارشد حزب بعث سوريه به رهبري بشار اسد، رييس‌جمهور اين كشور است و مذاكره‌كننده ارشد حزب و بالاترين مسوول آن پس از بشار اسد، ‌محسوب مي‌شود. اين نخستين ديدار عالي‌رتبه‌ترين مقام حزب بعث سوريه با كردها پس از روي كار آمدن بشار اسد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون