• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3460 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ بهمن

هشدار دوباره لندن به بروكسل


ديويد كامرون نخست‌وزير بريتانيا كه در ادامه تور اروپايي خود براي متقاعد كردن اعضاي اتحاديه اروپا درباره اصلاحات پيشنهادي به بروكسل به دانمارك سفر كرده، در اظهاراتي هشدار داد هر نوع توافقي كه با اعضاي اتحاديه اروپا درباره اصلاح روابط انگليس با اين بلوك حاصل شود، برگشت‌ناپذير خواهد بود.
به گزارش رويترز، ديويد كامرون، نخست‌وزير بريتانيا در كنفرانس خبري با لارس راسموسن، همتاي دانماركي‌اش گفت: اگر در نشست فوريه توافقي حاصل شود و تمام كشورهاي اتحاديه اروپا بر روي تغيير آن موافقت كنند، ديگر آن توافق برگشت‌پذير نخواهد بود و تنها در شرايطي مي‌توان آن را ملغي كرد كه تمام 28 كشور عضو از جمله بريتانيا با آن موافقت كنند.
نخست‌وزير دانمارك هم از طرح دونالد تاسك، رييس شوراي اروپا براي نگه‌داشتن لندن در اين بلوك سياسي – اقتصادي به عنوان پاسخي قاطع ياد كرد. اما در همين حال مارتين شولتس، رييس پارلمان اروپا گفت: بريتانيا با مخالفت‌هايي از سوي شركاي اروپايي بر سر برنامه جنجالي اصلاح در اتحاديه اروپا پيش از رفراندوم ماندن يا خروج از اين اتحاديه روبه‌روست و نبايد انتظار داشته باشد كه اروپا تكه‌تكه شود.
اين در حالي است كه ديويد كامرون، نخست‌وزير بريتانيا در راستاي جلب حمايت كشورهاي اروپايي در مذاكرات كشورش با اتحاديه اروپا در روزهاي گذشته به لهستان و دانمارك سفر داشت. از تغيير شرايط پرداخت مزاياي كارگران اهل كشورهاي اروپايي در بريتانيا به عنوان يكي از خواسته‌هاي اين كشور در مذاكره با اتحاديه اروپا نام برده مي‌شود.
انتظار مي‌رود همه‌پرسي در مورد تداوم عضويت بريتانيا در اتحاديه اروپا ماه ژوئن امسال برگزار شود. اين همه پرسي در هر حال بايد پيش از پايان سال ۲۰۱۷ در بريتانيا برگزار شود. به گزارش يورو نيوز بر اساس آخرين نظرسنجي انجام شده در بريتانيا، كارزار راي به ترك اتحاديه اروپا ۹ درصد از جبهه هواداران باقي ماندن در اين اتحاديه پيشي گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون