• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3460 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ بهمن

متهم در نزاعي دسته جمعي مردي را كشته بود

ديه ميلياردي براي قتل به خاطر كبوتر

اعتماد| پسري كه هشت سال پيش مردي را به خاطر تعدادي كبوتر به قتل رسانده بود با پرداخت ديه يك ميليارد و 100 ميليون توماني از اولياي دم رضايت گرفت.
آخرين جلسه رسيدگي به پرونده او روز گذشته در شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي قربانزاده برگزار شد. با آغاز جلسه، نماينده دادستان كيفرخواست را قرائت كرد تا بار ديگر جزييات حادثه مشخص شود. در آن آمده بود: «حميد – متهم – 30 ساله، در 29 دي 85، در اسلامشهر، در نزاعي دسته‌جمعي مردي 45 ساله را با ضربه چاقو به قتل رساند و متواري شد. او پس از دو سال از سوي پليس دستگير شد و با اعتراف به قتل در شرح حادثه به كارآگاهان گفت: «آن روز در خانه عمويم مهمان بودم. با چند پسرعمويم به پشت‌بام خانه رفته بوديم و قليان مي‌كشيديم كه ناگهان چندتا از كبوترهاي پسر همسايه روي پشت بام نشست. ما آنها را پر داديم كه همين كار باعث شد با پسر همسايه درگير شويم. او وقتي به خانه‌اش برگشت، ماجرا را براي خانواده‌اش تعريف كرد و آنها هم با چوب و چماق به خانه عمويم حمله كردند و مي‌خواستند به زور وارد شوند. من به پاركينگ خانه رفتم و چاقويي برداشتم و وارد دعوا شدم و با آن ضربه‌اي به يكي از آنها زدم كه باعث مرگش شد.»
براساس كيفرخواست صادره، پس از اعتراف متهم به قتل، پرونده او براي صدور راي به شعبه 113 وقت دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد. او در اين شعبه با تقاضاي قصاص خانواده مقتول روبه‌رو شد و با ناكام ماندن تلاش‌هايش براي جلب رضايت آنها، در يك قدمي چوبه‌دار قرار گرفت. با صدور حكم اعدام از سوي قضات شعبه 113 و تاييد آن در ديوان عالي كشور، تلاش‌هاي خانواده متهم براي جلب رضايت اولياي دم بيشتر شد تا سرانجام موفق شدند با پرداخت ديه يك ميليارد و 100 ميليون توماني به آنها، رضايت‌شان را جلب كنند.
با بخشش متهم از سوي خانواده مقتول، پرونده او براي صدور حكم به اتهام «اخلال درنظم عمومي با ارتكاب به قتل عمدي» به شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد. روز گذشته، در ابتداي جلسه، متهم پشت جايگاه ايستاد و با قبول اتهام خود گفت: «آن روز اول خانواده مقتول حمله كردند و مي‌خواستند به زور وارد خانه عموي من شوند. ما از خودمان دفاع كرديم. دعوا سر چند كبوتر شروع شده بود كه به پشت بام خانه عمويم آمده بودند. وقتي چند نفري به ما حمله كردند، درگيري شديدي رخ داد كه من در آن با ضربه چاقو يكي از آنها را مجروح كردم. او پس از انتقال به بيمارستان فوت كرد و من هم فرار كردم. در آن دعوا خيلي‌ها بودند مثل پسرعموي خودم كه از روز حادثه فراري است. به غير از من هيچ فرد ديگري مجازات نشد.»
متهم كه با پرداخت مبلغ يك ميليارد و 100 ميليون توماني موفق به جلب رضايت اولياي دم شده است درباره ادعاي وكيل آنها مبني بر رضايت دادن بي‌قيد و شرط به رييس دادگاه گفت: «من چوبه اعدام را هم به چشم خود ديدم. خانواده مقتول در جلسات صلح و سازش در دادسراي امور جنايي تهران، اين مبلغ ميلياردي را درخواست كرده بودند كه پدر و مادر من مجبور شدند براي تهيه آن تمام زندگي‌شان را بفروشند. ما الان 200 – 300 ميليون تومان زير قرض رفتيم.»
با ثبت دفاعيات متهم، قضات شعبه دهم وارد شور شدند و او را به اتهام اخلال در نظم عمومي با ارتكاب به قتل عمدي به حبس محكوم كردند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون