• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3460 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ بهمن

اعتراف متهمان به ده‌ها فقره زورگيري

دستگيري زورگيران پرايد مشكي هاچ‌بك

 

سه متهم به نام‌هاي شهاب، مجتبي و محمد كه در پوشش مسافركش اقدام به ده‌ها فقره زورگيري كرده بودند بازداشت شدند. متهم اصلي اين پرونده كه شهاب نام دارد پس از شناسايي و دستگيري در اعتراف‌هاي خود به پليس گفت: «حدود چند ماه است كه با خودروي پرايد هاچ‌بك مشكي به همراه دو نفر از دوستانم به نام‌هاي مجتبي و محمد اقدام به زورگيري در پوشش مسافركشي مي‌كنيم. ما بارها در مناطق مختلف غرب تهران به مقصد ميدان آزادي اقدام به سوار كردن مسافر مي‌كرديم و مسافران را در مناطق مختلف مخصوصا در جاده قديم و اتوبان آزادگان مورد زورگيري قرار مي‌داديم و پس از سرقت، آنها را در تاريكي شب رها مي‌كرديم.»
اما ماجراي تشكيل پرونده اين سه زورگير با گزارش يك جوان دانشجو مبني بر زورگيري سه جوان پرايدسوار از او در تاريخ هفتم شهريورماه امسال آغاز شد. اين پسر دانشجوي 21 ساله‌ به كلانتري 154 چيتگر مراجعه كرد و گفت كه توسط سه سرنشين يك دستگاه خودروي پرايد مشكي هاچ‌بك مورد زورگيري و سرقت قرار گرفته است. به اين ترتيب پرونده مقدماتي با موضوع «زورگيري به شيوه مسافربرنما» به دستور بازپرس دوم دادسراي ناحيه 34 تهران تشكيل شد و براي انجام تحقيقات در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. همچنين مالباخته ديگري نيز به پايگاه پنجم پليس آگاهي مراجعه كرد و گفت: «در مسير ميدان آزادي به سمت شهريار سوار يك دستگاه پرايد هاچ بك مشكي شدم. در اين پرايد سه سرنشين حدودا 20 تا 22 ساله با چاقو و قمه من را تهديد كردند و گوشي تلفن همراه و مبلغ 100 هزار تومان وجه نقدم را سرقت كردند و پس از آن من را در جاده مخصوص – كيلومتر 9 از ماشين به بيرون پرتاب و فرار كردند.»يكي ديگر از مالباختگان نيز به پليس گفت: « در تاريخ دوم شهريور امسال ساعت دوازده و نيم شب به عنوان مسافر به مقصد ميدان آزادي سوار يك پرايد هاچ بك مشكي شدم. روي صندلي عقب خودرو نشسته بودم كه ناگهان يكي از سرنشينان خودرو با زدن مشت و لگد و گاز اشك‌آور به صورتم حمله كرد. سعي كردم خودم را به بيرون ماشين پرتاب كنم اما يكي ديگر از سرنشينان چاقويي را زير گلويم گذاشت و با چاقويي ديگر ضربه‌اي محكم به سرم زد كه باعث شكستن سرم و خونريزي شديد آن شد. در اين ميان يكي ديگر از سرنشينان دستم را محكم گاز گرفت. سرانجام پس از سرقت تمام پول‌ها و گوشي تلفن همراهم، آنها من را در بيابان‌هاي منطقه عبدل‌آباد رها كردند و رفتند.
 بعد از صحبت‌هاي مالباخته‌ها كارآگاهان موفق به شناسايي مالك حقوقي پرايد هاچ‌بك مشكي رنگ شدند. در تحقيقات تكميلي مشخص شد كه خودرو در چندين نوبت، به صورت قولنامه‌اي فروخته شده است. نهايتا با پيگيري‌هاي به عمل آمده، آخرين مالك خودرو به نام شهاب (23 ساله) در شهرستان اسلامشهر شناسايي شد. با شناسايي تصوير شهاب از سوي مالباخته به عنوان راننده خودروي پرايد سارقان مسافربرنما، كارآگاهان مخفيگاه اين متهم را در شهرستان اسلامشهر يافتند و او را در تاريخ دوازدهم شهريور دستگير كردند. همچنين بعد از اعترافات صريح شهاب، كارآگاهان دو متهم ديگر پرونده را در تاريخ بيستم بهمن امسال
در حالي كه از مخفيگاه‌هاي خود در حال فرار بودند، دستگير كردند.
سرهنگ كارآگاه احمد نجفي، رييس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهمان به ده‌ها فقره زورگيري در مناطق مختلف غرب و جنوب غرب تهران دستور انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است. پس از همه شاكيان و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند، دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري شكايت‌هاي خود به نشاني جديد پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان آزادي – خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون