• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3460 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ بهمن

خبر كوتاه

قتل پدر با جسم سخت
تسنيم| پسر جواني كه متهم است پدرش را با ۱۴ ضربه جسم سخت به قتل رسانده است دستگير شد. دوم بهمن امسال خبر مرگ مشكوك مردي ميانسال در بيمارستان سجاد تهران به ماموران كلانتري 125 يوسف‌آباد اعلام شد. با حضور ماموران مشخص شد مرد ميانسال به دليل جراحت ناشي از اصابت جسم سخت جان خود را از دست داده است. با دستور سجاد منافي‌‌آذر، بازپرس شعبه سوم دادسراي جنايي تهران جسد مرد ميانسال به پزشكي قانوني منتقل و علت مرگ اصابت 14 ضربه جسم سخت به متوفي اعلام شد تا پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» پيش روي كارآگاهان قرار گيرد. با آغاز تحقيقات، همسر مقتول درباره جزييات ماجراي قتل شوهرش به ماموران گفت: بهرام پسر 28 ساله‌ام روز وقوع قتل با پدرش در خانه تنها بود. او پس از انتقال ناصر به بيمارستان به من و برادرش گفت كه با پدرش به دليل اختلافات مالي كتك‌كاري كرده است. او ازما خواست اگر كسي دليل انتقال ناصر به بيمارستان را جويا شد بگوييم او در دستشويي حالش به هم خورد و با از دست دادن تعادلش نقش زمين شد. به اين ترتيب تلاش‌ها براي دستگيري متهم اصلي پرونده آغاز و او 15 بهمن در يوسف‌آباد شناسايي و دستگير شد. او با انتقال به دادسراي جنايي تهران، منكر قتل پدرش شد تا منافي‌آذر، بازپرس شعبه سوم دادسراي جنايي تهران دستور بازداشت موقت او را صادر كرده و پرونده را براي تحقيقات بيشتر در اختيار پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهد.

زلزله مرگبار در تايوان
ايرنا| زلزله 4/6 ريشتري بامداد شنبه در شهر تاينان كشور تايوان، دست‌كم دو كشته و 115 مجروح برجاي گذاشت. به گزارش خبرگزاري رسمي تايوان، بر اثر اين زمين لرزه، يك دختر نوزاد 10 روزه و يك مرد 40 ساله در اين زلزله جان خود را از دست دادند. مقامات تايوان اعلام كردند، دست كم 221 نفر از مردم شهر تاينان از زير آوار و ساختمان‌هاي ويران شده نجات داده شدند و بيشتر نجات‌يافتگان ساكن ساختمان مسكوني 17 طبقه‌اي هستند كه در اين زمين‌لرزه فروريخت. در مجموع 115 نفر از مردم تاينان زخمي و به بيمارستان منتقل شدند. در اين حادثه ساختماني 17 طبقه به طور كامل ويران شد كه به گفته مسوولان آتش‌نشاني تاينان، هنوز مشخص نيست چند نفر زير آوار آن گرفتار شده باشند. تاينان با 9/1 ميليون نفر جمعيت، قديمي‌ترين شهر تايوان است.

محكوميت دو جاعل
به حبس و جزاي نقدي
ايسنا| دادگاه كيفري دو تهران، دو جاعل سند را به حبس و جزاي نقدي محكوم كرد. متهمان يك زن و مرد هستند كه چند فقره شناسنامه، سند ملك و سند ازدواج جعلي را پس از ترجمه به اداره كل اسناد و امور مترجمان رسمي قوه قضاييه ارسال كردند كه با فاش شدن جعلي بودن آنها، در دام پليس گرفتار شدند. متهمان پس از طي مراحل رسيدگي قضايي در شعبه 1050 دادگاه كيفري دو مجتمع قضايي شهيد قدوسي تهران، محاكمه و هر كدام به تحمل 37 ماه حبس تعزيري و پرداخت 19 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شدند.

افزايش 30 درصدي كشفيات مرزباني
باشگاه خبرنگاران| فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به افزايش 30 درصدي كشفيات مرزباني نسبت به سال گذشته گفت: در دو ماه گذشته بيش از 60 تن مواد مخدر در مرزهاي كشور كشف و در خصوص جلوگيري از قاچاق مواد و به ويژه دارو و جلوگيري از قاچاق سوخت نيز اقدامات خوبي انجام شده است. سردار قاسم رضايي، حراست از مرزهاي كشور را «جدي» توصيف كرد و افزود: تمام مرزهاي كشور با جديت حراست مي‌شود و هيچ مشكلي در خصوص امنيت مرزها نداريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون