• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3460 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ بهمن

توصیه های انتخاباتی وزیر اطلاعات:

انتخابات را در فضای رقابتی و اسلامی برگزار کنیم

گروه سياسي | در روزي كه همه منتظر شنيدن تصميم شوراي نگهبان درباره نامزدهاي رد صلاحيت‌ شده انتخابات هفتم اسفند بودند، وزير اطلاعات از لزوم برقراري فضاي «رقابتي و اسلامي» در انتخابات سخن گفت. وزيري كه خود نيز از نامزدهاي انتخابات همين روز براي مجلس خبرگان رهبري است. او در تعريف خود از فضاي انتخاباتي مدنظرش گفت كه «اينكه افراد از كانديداهاي مورد علاقه خودشان تعريف كنند و توانمندي‌ها و كارايي‌هاي خودشان را بگويد مشكلي ندارد، اما سراغ اين نرويم كه براي اينكه كانديداي ما راي بياورد، كانديداهاي ديگر را له كنيم و با آبروي آنان بازي كنيم. اين را اسلام نمي‌پسندد.» اين حرفي است كه سيد محمود علوي آن را ديروز در دو سخنراني متفاوت به نحوي تكرار كرد. او معتقد است كه دو چيز مي‌تواند وحدت عمومي در جمهوري اسلامي را نشان دهد و دشمن را مايوس كند؛ يكي راهپيمايي‌هاي ملي و ديگري حضور پرشور مردم پاي صندوق‌هاي راي. البته او اين حضور را هم در راستاي دو معناي موازي تعبير كرده است؛ اول تاييد مجدد جمهوري اسلامي و دوم تاكيد بر انتخاب مردم در نظام. سخنان وزير اطلاعات اما جنبه‌هاي ديگري هم داشت. مهم‌ترين آن شايد روايت او از وضعيت اقتدار اطلاعاتي ايران در منطقه و اشراف بر تحرك گروه‌هاي تروريستي است. اشرافي كه تاكنون اجازه نداده با وجود وضعيت نامناسب منطقه، گزندي به امنيت پايدار جمهوري اسلامي ايران وارد شود. جمله‌هاي كليدي سخنراني‌هاي وزير اطلاعات به شرح زير است.
    انقلاب اسلامي ايران به واسطه نگاه و نگرش متفاوت رهبر و بنيانگذار آن‌كه يك فقيه و مجتهد جامع‌الشرايط بود و از دريچه فقه و فقاهت به بيرون مي‌نگريست با تمام انقلاب‌هاي دنيا متفاوت است.
    به ثمر نشستن انقلاب اسلامي و اقتدار روز افزون آن ثمره و نتيجه هوشياري بنيانگذار جمهوري اسلامي و رهبري معظم انقلاب و وحدت و يكپارچگي و تبعيت از فرامين رهبري است و بي ترديد اگر غير از اين بود دشمن خيلي زود انقلاب‌مان را درهم مي‌شكست.
    دشمن بارها خواسته توطئه كند و صدها توطئه هم داشته‌اند؛ اما با حضور مقتدرانه نيروهاي مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسيج، ناجا و سربازان گمنام امام زمان(ع) و تمامي نيروهاي مسلح، توطئه‌ها خنثي و در نطفه خفه شده است. در اين راستا تاكنون ده‌ها گروه تروريستي كه قصد ورود به خاك كشورمان را داشته‌اند، منهدم و عناصرشان دستگير شده‌اند و به زندان افتاده‌اند و بقيه گرو‌هك‌هاي تروريستي هم تحت اشراف اطلاعاتي و عملياتي قرار دارند.
    سازمان اطلاعات ما امروز 80 ميليوني است و با حضور همه‌جانبه و وحدت و يكپارچگي شما ملت و با اقتدار و هوشياري رهبر گرانقدرمان امروز ايران مقتدر به پيش مي‌رود.
    در روزهاي آينده دو عرصه خطير مشاركت مردمي را در پيش داريم. راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات 7 اسفند دو عرصه سرنوشت‌ساز براي ايران اسلامي است، مطمئنا دشمن بيشتر از آنكه از موشك‌هاي ما بترسد از پيروي مردم از ولايت و حضور يكپارچه و گسترده آحاد مردم در انتخابات و راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن مي‌ترسد.

    در شرايط حساس فعلي بايد همه مردم به خاطر كشور و حفظ اقتدار مملكت در عرصه مهم انتخابات مشاركت كنند. بايد همه دست برادري باهم بدهيم و كانديداهايي هم كه صلاحيت‌شان براي حضور در انتخابات در شوراي نگهبان تاييد شده در چارچوب احكام واخلاق اسلامي حركت كنند تا انتخاباتي پرشور و سرنوشت‌ساز براي كشورمان رقم بخورد.
    ما بايد در فضاي رقابتي اسلامي انتخابات را برگزار كنيم. يعني اخلاق اسلامي را رعايت كنيم. احكام شرع را رعايت كنيم؛ چون انتخابات در كشوري اسلامي و در نظامي اسلامي پياده مي‌شود. ائمه ما اجازه نمي‌دهند براي رسيدن به هدف از طريق معصيت وارد شويم. حضرت سيد الشهدا (ع) مي‌فرمايد كسي كه از طريق معصيت بخواهد دنبال كاري برود از رسيدن به نتيجه باز مي‌ماند و در معرض آسيب بيشتري قرار مي‌گيرد.
    فرصت دهه فجر فرصت ارزشمندي است كه بايد در آن به ابعاد مختلف انقلاب‌مان پرداخته و آن را مرور كنيم. با يادآوري دستاوردها اگر متوجه نشويم كه اين دستاوردها با چه هزينه و بهايي به دست آمده است، ممكن است در حفظ آن نعمت دقت لازم را نداشته باشيم.
    آقاي روحاني عنوان كردند كه «ما در اين كشور يك پرچم در اهتزاز داريم و آن در دست مقام معظم رهبري است و ما در زير اين پرچم حركت مي‌كنيم.» دهه فجر موقعيتي است كه بايد در آن با مقام معظم رهبري تجديدبيعت كنيم و با روح بلند امام راحل تجديد ميثاق كنيم. با خون شهدايي تجديد ميثاق كنيم كه با خون خودشان خواستند در اين كشور اخلاق اسلامي حكمفرما باشد و مردم اين كشور دل‌هاي‌شان باهم باشد.
    گاهي ماجراهايي باعث شده است بين مردم، نخبگان جامعه و فعال‌هاي سياسي اختلافاتي به وجود بيايد. اختلاف نظر چيز خوبي است، اما نبايد به دعوا كشيده شود. بايد زير پرچم مقام معظم رهبري هركس حرفش را با منطق بزند و اگر كسي حرف او را قبول ندارد با منطق جواب دهد. اگر اين را تمرين كنيم شرايط بهتري خواهيم داشت.
    كشور ما، كشوري است كه در آن نظام مان را بر پايه انتخابات تنظيم كرده‌ايم. انتخابات رياست جمهوري، شوراي اسلامي شهر، مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان و ساير انتخابات‌هاي صنفي، انتخابات‌هايي است كه در كشور ما كارها بر اساس آن تنظيم مي‌شود و طبيعي است كه دسته بندي سياسي در آن وجود داشته باشد. دسته‌بندي‌ها كه در برابر نظام نيست، در برابر دسته ديگر ممكن است باشد. مثل دو تيم فوتبال كه مقابل همديگر مسابقه مي‌دهند.
    از عرصه‌هايي كه وحدت ملت ما را به نمايش مي‌گذارد، يكي راهپيمايي‌هاست كه الحمد‌الله مردم ما همواره حماسه‌هاي حضور عجيبي را به نمايش گذاشته‌اند. از طرف ديگر صندوق‌هاي راي و انتخابات است كه حضور مردم همواره پيام داده. صندوق راي داراي دو معنا است؛ يكي اينكه من جمهوري اسلامي ايران را قبول دارم كه در انتخابات شركت مي‌كنم. مقام معظم رهبري هم به اين مشاركت حداكثري تاكيد دارند. يك معناي ديگر اين است كه انتخابي است كه مردم مي‌كنند.
    وي افزود: اينكه افراد از كانديداهاي مورد علاقه خودشان تعريف كنند و توانمندي‌ها و كارايي‌هاي خودشان را بگويند مشكلي ندارد، اما سراغ اين نرويم كه براي اينكه كانديداي ما راي بياورد، كانديداهاي ديگر را له كنيم و با آبروي آنان بازي كنيم. اين را اسلام نمي‌پسندد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون