• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3462 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن

شناسايي گروه جلادان داعش معروف به بيتل‌ها

دو تن از همراهان اصلي محمد اموازي معروف به جان جهادي كه توسط جنگنده‌هاي ائتلاف كشته شدند به تازگي شناسايي شده‌اند. گفته مي‌شود اين افراد گروه جلادان داعش را تشكيل مي‌دادند كه معروف به بيتل‌ها بودند. اين افراد به تنهايي بخشي از جنايت‌هاي هولناك داعش را در برابر دوربين‌ها انجام داده‌اند. اين دو نفر به نام‌هاي الكس كتي32ساله و آين ديويس31ساله هستند كه توسط واشنگتن پست شناسايي شده‌اند. در اين گزارش از آنها به دليل لهجه‌هاي بريتانيايي‌شان به نام بيتل‌ها ياد مي‌شود و گفته مي‌شود اين دو نفر به همراه اموازي گروه جلادهاي داعش را تشكيل مي‌دادند اما اموازي به دليل اعدام‌هاي تصويري كه انجام داده بود به عنوان چهره رسانه‌اي اين گروه مشهور شد. او افرادي همچون استيون ساتلوف، جيمز فولي، ديويد هينز و آلن هنينگ را جلوي دوربين كشت تا جهانيان نگاه متفاوتي از جنايات داعش پيدا كنند.
بر اساس گزارش‌ها اين سه نفر در لندن با يكديگر آشنا شدند. الكس كتي كه اصالتا غنايي است در دوران نوجواني به اسلام گراييد. اكنون وضعيت زنده بودن يا مردن او مشخص نيست. هر چند گفته مي‌شود در حمله هوايي نيروهاي ائتلاف به اموازي دو نفر كشته شدند اما هنوز مشخص نيست به جز اموازي، آيا اين بيتل‌ها هم كشته شده‌اند يا نه. برخي گمانه‌زني‌ها حاكي از كشته شدن كتي دارد كه هنوز منبع موثقي براي تاييد يا رد آن وجود ندارد.
بر اساس اين گزارش‌ها اما روشن شده ديويس به عنوان عضو شناخته شده داعش پيشتر در دادگاه‌هاي بريتانيا مورد محاكمه قرار گرفته بود. ديويس به دليل ديدگاه‌هاي افراطي از برگزاري سخنراني در مساجد منع شده بود و ديدگاه‌هاي خود را به صورت خصوصي قبل از سفر به سوريه ابراز مي‌داشت. گروگان‌هايي كه توانسته‌اند از دست بيتل‌ها جان سالم به در ببرند به خبرنگاران عنوان كرده‌اند كه آنها خشونت فراواني را اعمال مي‌كردند و در برخي موارد از جنايت‌ها و صحنه‌هاي اعدام فيلمبرداري مي‌كردند.
دوستان سابق كتي به واشنگتن‌پست گفته‌اند كه او پيش از سفر به سوريه از فضاي خارج مسجد استفاده مي‌كرد و به طور علني به موعظه و استدلال در مورد آنچه ايدئولوژي خود بوده مي‌پرداخته است. او در نهايت در قالب يك گروه كمك‌رسان به غزه از بريتانيا خارج شد و به داعش در سوريه پيوست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون