• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3463 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ بهمن

خبر كوتاه

دعوت حزب اعتماد ملي از مردم براي شركت در راهپيمايي ٢٢بهمن
حزب اعتماد ملي با انتشار بيانيه‌اي از مردم ايران خواست تا در راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن شركت كنند. متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:  سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران در پيش روست. انقلابي كه با نداي حق‌طلبي و آزاديخواهي ملت ايران و رهبري بي همتاي امام (قدس سره شريف) به سرمنزل مقصود رسيد. شعار انقلاب: استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي بود و اراده ملت و امام در دو واژه خلاصه شد «جمهوري اسلامي» نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد. انقلاب پيروز شد. نظام جمهوري اسلامي به بار نشست. 36 سال از آن پيروزي گذشت. اشك‌ها و لبخندهاي بسياري بر گونه‌هاي‌مان آمد و رفت. خون دل‌ها خورده شد. سختي‌ها و مصيبت‌ها و پيروزي‌هاي بسياري بر سرمان گذشت. مكر و نيرنگ‌هاي خارجي و داخلي بسياري بر سر ملت باريد و ملت رشادت‌ها و جانفشاني‌ها كرد. خون‌ها و شهيدها داده شد. اما نهضت همچنان باقي است، انقلاب زنده است، ملت از پاي ننشسته است، پيروزي از آن ملت است.   آفت‌ها و نيرنگ‌ها، خودخواهي‌ها و خودسري‌ها و خودزني‌ها، تفرقه‌ها و تندروي‌ها بلاي جان اين ملت است و حضور ملت آگاه در صحنه درمان بي‌همتاي همه مشكلات و مصيبت‌هاست. اين انقلاب مال ملت است. اين انقلاب دستاورد عظيم ملت چند هزارساله ايران به رهبري امام امت است. اين انقلاب صاحبي جز ملت ايران ندارد. درمان درد ملت خود ملت و حضور ملت در همه صحنه‌هاست. بدون حضور ملت اين انقلاب و اين نظام جز به دامان نااهلان و نامحرمان راه به جايي نخواهد داشت.   اكنون پس از سال‌ها تحريم اقتصادي و به همت دولت تدبير و اميد پيروزي ارزشمند ديگري نصيب مردم شده است. از يك سو حق ملت ايران براي برخورداري از انرژي هسته‌اي توسط قدرت‌هاي جهاني به رسميت شناخته شده و از سوي ديگر تحرم‌هاي سنگين اقتصادي عليه ايران اسلامي برداشته شده است. اگرچه دشمنان داخلي و خارجي از هيچ تلاشي براي كوچك‌شماري اين پيروزي و تبديل آن به شكست براي ملت فروگذار نمي‌كنند. اما اين پيروزي از آن ملت است و ملت ايران با همه وجود از آن حراست و پاسداري خواهد كرد.   ملت ايران اين انقلاب و اين پيروزي‌ها از آن شماست و بر شماست كه با حضور خود در صحنه 22 بهمن و نيز انتخابات از دستاورد عظيم ملت پاسداري كنيد.  حزب اعتماد ملي ضمن تبريك پيروزي‌هاي ملت شريف ايران به پيشگاه مردم و مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه‌اي و همه مسوولان نظام خواستار حضور عموم ملت در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات پيش روست تا يك بار ديگر ميثاق آزاديخواهي و استقلال طلبي انقلاب اسلامي ايران در جهان طنين‌افكن شود.

باهنر: حضور اصلاح‌طلبان را در مجلس تهديدي براي نظام نمي‌دانيم
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فعاليت اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس دهم گفت: اگرچه اصلاح‌طلبان به عنوان حزب رقيب تهديدي براي اصولگرايان محسوب مي‌شوند اما اصلاح‌طلباني را كه به مجلس مي‌آيند و راي مي‌آورند، به هيچ‌وجه تهديدي براي نظام نمي‌دانيم. محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: ما در بين اصلاح‌طلبان، طرفدار نظام، مومن و وفادار به اسلام و نظام زياد داريم ولي بالاخره از درون‌شان يك فتنه در آمده است و اگر كسي الان مي‌خواهد وارد ميدان شود بايد تكليفش را با فتنه روشن كند، همان‌طور كه از درون اصولگراها هم جرياني به نام جريان انحراف بيرون آمد. وي درباره احتمال ائتلاف معتدلين دو جريان نيز اظهار كرد: جريان اعتدال هم هنوز ظرف مشخص تعريف شده‌اي ندارد لذا ممكن است ليستي به نام ليست اعتداليون وجود داشته باشد، يا ليست اصولگرايان اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبان اصولگرا اما اينكه بتواند جريان‌ساز باشد بعيد است.

مصلحت و ملاحظات جامعه روحانيت براي حضور هاشمي در ليست
دبيركل جامعه روحانيت مبارز با اشاره به احتمال حضور آيت‌الله هاشمي در ليست جامعه روحانيت مبارز براي انتخابات خبرگان، گفت: عدم حضور هاشمي در ليست جامعه مدرسين قطعي شده است ولي جامعه روحانيت ملاحظات و مصالحي دارد كه البته اين مصالح شخصي نيست و حضور آيت‌الله هاشمي نيز هنوز در ليست جامعه روحانيت قطعي نشده است. طي روزهاي آينده جلسه‌اي در اين رابطه برگزار خواهد شد و در اين زمينه تصميم‌گيري نهايي انجام مي‌شود.  به گزارش ايسنا، آيت‌الله محمدعلي موحدي‌كرماني در جمع دانشجويان بسيجي در مصلاي تهران همچنين با اشاره به مواضع آيت‌الله هاشمي در روزهاي اخير اظهار كرد: من آن بخش از مواضع ايشان كه مورد انتقادم بود را به آقاي هاشمي گفته‌ام و ايشان نيز قبول كردند. البته ايشان سوابق برجسته‌اي در انقلاب دارند و داراي نقاط ضعف و قوت هستند.  وي با اشاره به عدم حضور علي لاريجاني در شوراي ائتلاف اصولگرايان، گفت: آقاي لاريجاني رييس قوه مقننه است و به همين دليل در شوراي ائتلاف حضور ندارند اما شخصا به من در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته‌اند كه من با تو هستم و هر نظري كه تو داشته باشي همان نظر من است.  موحدي‌كرماني همچنين با اشاره به ضرورت راي دادن مردم به ليست جامعتين براي انتخابات خبرگان، گفت: هم ما بايد به ليست جامعتين در خبرگان راي دهيم و هم ديگران را تشويق كنيم كه به اين ليست راي دهند كه اين يك وظيفه است و اگر چنين شود در نزد خدا ماجور خواهيم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون