• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3463 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ بهمن

ليست اصلاح‌طلبان در راه است

در اين جلسه كه بيش از پنج ساعت به طول انجاميد تدوين بخشي از ليست نهايي تهران انجام شد. بر اساس اخباري كه در اختيار «اعتماد» قرار گرفته است، ليست نهايي تهران به صورت مرحله به مرحله تدوين مي‌شود و در نخستين گام از بين كانديداهايي كه بيشترين امتياز را كسب كرده‌اند تعدادي انتخاب مي‌شوند تا در پالايش‌هاي بعدي ليست 30 نفره تهران طي روزهاي آتي تدوين و به اطلاع مردم برسد.
اما اين پايان كار نيست. در بسياري از حوزه‌هاي انتخابيه هيچ اصلاح‌طلبي با تاييد صلاحيت شوراي نگهبان مواجه نشده و امكان رقابت در اين حوزه‌ها كه عمدتا تك نماينده هستند به هيچ عنوان وجود ندارد. با اين حال قانون انتخابات اجازه مي‌دهد كانديداها پس از احراز صلاحيت نهايي حوزه انتخابيه خود را تغيير دهند. آن طور كه احمد حكيمي‌پور، عضو شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان اعلام كرد آنها مي‌خواهند با استفاده از اين فرصت قانوني كانديداهايي كه در ليست نهايي قرار نمي‌گيرند را به حوزه‌هاي فاقد كانديدا بفرستند تا امكان رقابت در همه حوزه‌ها فراهم شود.
اتخاذ تاكتيك‌هاي مختلف قانوني از سوي اصلاح‌طلبان نشان مي‌دهد آنها نمي‌خواهند در حفظ جمهوريت نظام كوتاهي كنند و راهي جز صندوق راي براي تحميل تغيير نمي‌شناسند. چهره‌هاي شاخص و بزرگان اصلاحات اين‌بار از ماه‌ها قبل اعلام كردند تحت هيچ شرايطي ميدان را خالي نمي‌كنند و رقيب هرچقدر هم كه از مواهب پيدا و پنهان سياسي برخوردار باشد باز هم نخواهد توانست بي‌رقيب راهي مجلس شود. به همين دليل هم اصلاح‌طلبان با وجود تمام بي‌مهري‌ها ضمن استفاده از حق قانوني اعتراض راه حضور در انتخابات را پيش گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون