• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3463 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ بهمن

معاون اول رييس‌جمهور در ديدار با آيت‌الله وحيدخراساني:

فضا براي گسترش مناسبات بين‌المللي فراهم شده است

گروه سياسي|در دوران مذاكرات، قم بارها نشان داد كه از حاميان مذاكرات و توافق هسته‌اي است و بارها صداي حمايت مراجع از سياست خارجي حسن روحاني بلند شد و از همين رو قم هميشه مقصد سفر بسياري از مردان كابينه بوده است. اين روزها هم دولتمردان از هر فرصتي براي ديدار با مراجع استفاده مي‌كنند. اسحاق جهانگيري هم به رسم مردان ديگر كابينه در سفري كه به قم براي كلنگ‌زني يك پروژه داشت با برخي از مراجع از جمله آيت‌الله وحيدخراساني ديدار داشت. معاون اول رييس‌جمهور در اين ديدار حامل سلام و تهنيت حسن روحاني به اين مرجع تقليد بود و از گسترش مناسبات بين‌المللي جمهوري اسلامي در فضاي پسابرجام سخن گفت. آيت‌الله وحيدخراساني هم از زحمات محمدجواد ظريف و تاكيد بر قدرداني از او سخن به ميان آورد. به گزارش ايسنا صبح ديروز اسحاق جهانگيري، در جريان سفر يك‌روزه خود به استان قم با ابلاغ سلام رييس‌جمهور به آيت‌الله وحيدخراساني، اظهار كرد: مردم پس از اجراي برجام انتظار دارند كه برنامه‌هاي دولت در اجراي طرح‌ها و خدمت‌رساني سرعت بيشتري پيدا كند و دولت نيز اقدامات ارزشمندي در دست انجام دارد تا بتواند از دغدغه‌هاي مردم بكاهد. آيت‌الله وحيدخراساني نيز در اين ديدار با تاكيد بر قدر دانستن فرصت خدمت به مردم و ذكر آياتي از قرآن مجيد، خواستار توجه بيش از پيش دولت به موضوع دين و معاش مردم شد. وي با آرزوي توفيق براي دولت، اين مملكت را مملكت امام زمان(عج) دانست و همه دولتمردان را به توجه به خداوند و حضرت ولي‌عصر(عج) در همه امور توصيه كرد. اين مرجع تقليد گفت: دولت براي اشتغال مردم و به ويژه جوانان برنامه‌ريزي كند و اگر در مسير خدمت به مردم حركت شود ان‌شاءالله امام زمان(عج) نيز كمك خواهد كرد. وحيدخراساني با بيان اينكه وزير امور خارجه در ماجراي برجام همت زيادي انجام داد، بر قدرداني از كساني كه زحمت مي‌كشند و كار مي‌كنند، تاكيد كرد و گفت: همه مسوولان بايد از سه ويژگي دانايي، امانتداري و درد خدمت برخوردار باشند.
روزهاي خوبي در انتظار اقتصاد كشور است
معاون اول رييس‌جمهور نويد روزهاي خوب را مي‌دهد. وقتي حسن روحاني در سال 92 به پاستور نقل مكان كرد يك چهره اقتصادي را به عنوان معاون اول خود برگزيد و همين موضوع نشان از اين داشت كه اين دولت توجه ويژه‌اي به اقتصاد كشور كه بعد از تحريم‌ها از توان افتاده بود خواهد داشت. در طول مدتي كه دولت جديد روي كار آمد بر دو موضوع به عنوان مسائلي كه اقتصاد كشور را زمينگير كرده تاكيد داشت، تحريم‌ها و سوءمديريت در دولت قبل. با اجرايي شدن برجام و شكستن زنجير تحريم‌ها مانع بزرگ برداشته شد و حالا معاون اول رييس‌جمهور نويد روزهاي خوب را مي‌دهد و اطمينان مي‌دهد سال آينده وضعيت اقتصادي بهتري در انتظار مردم است. از سرمايه‌گذاران خارجي سخن مي‌گويد و به توليدكنندگان داخلي اطمينان مي‌دهد در فضاي پساتحريم توليد داخلي آسيب نخواهد ديد. به گزارش ايرنا، اسحاق جهانگيري ديروز در حاشيه كلنگ‌زني بيمارستان هزار تختخوابي قم در منطقه پرديسان در جمع خبرنگاران بيان داشت: كارهاي برجام نتيجه مي‌دهد و خيلي از منابع كشور آزاد مي‌شود، لذا روزهاي خوبي از نظر اقتصادي پيش روي كشور از نظر سرمايه‌گذاري، توليد و اشتغال است و سال آينده سال خوبي براي كشور خواهد بود. وي ابراز داشت: سرمايه‌گذاري در زمينه‌هاي مختلف در كشور افزايش مي‌يابد و شاهد افزايش گسيل منابع خارجي به كشور خواهيم بود و به دليل موقعيت استثنايي ايران است كه خيلي‌ها مي‌خواهند با ما كار كنند. وي تاكيد كرد: به مردم و علاقه‌مندان به توليد در داخل كشور كه گاهي نگران مي‌شوند اطمينان مي‌دهيم در اين شرايط ممكن نخواهد بود كه توليد داخلي كشور فراموش شود و به سمت كالاهاي مصرفي خارجي برويم و اجازه نخواهيم داد توليد داخلي در اين شرايط آسيب ببيند. معاون اول رييس‌جمهوري اظهار داشت: هر خارجي كه براي سرمايه‌گذاري به ايران مي‌آيد با اين انگيزه كار مي‌كند كه از ظرفيت‌هاي ايران استفاده شود و اقتصاد مقاومتي به معناي واقعي كلمه در سرلوحه كارهاي دولت است و با اطمينان مي‌گويم سال آينده نسبت به امسال از نظر اقتصادي سال بهتري خواهد شد.
گام‌ها خوب دولت در جهت خدمت به مردم  
همچنين  اسحاق جهانگيري، معاون اول رياست‌جمهوري، با  حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني ديدار و گفت‌وگو كردند. اين مرجع تقليد با ابلاغ سلام به رياست محترم جمهوري و با تشكر از زحمات دولت براي رفاه حال مردم و كمك به محرومين، اظهار داشت: اين دولت بحمدالله تعالي گام‌هاي خوبي در انجام خدمت به مردم و عظمت و عزّت مملكت برداشته كه قابل تقدير است و رضايتمندي مردم را در پي دارد. به گزارش رسا حضرت آيت‌الله صافي در ادامه توصيه‌هاي خود به دولتمردان، با اشاره به اينكه مسووليت دولت در موقعيت كنوني مملكت و جهان بسيار خطير و بزرگ است و وظيفه سنگيني بر دوش آنان است بيان كرد: بحمدالله دولت در حد توان خود خدمات زيادي را انجام داده كه قابل تقدير است و بايد بيشتر از اينها خدمت كند. توقع ما از اين دولت و شخص محترم رياست‌جمهوري زياد است؛ البته اين دولت كه براي عزت نظام و مملكت در سايه تعاليم حيات‌بخش اسلام خدمت مي‌كند مورد علاقه من است و نيز شخص رييس‌جمهوري را دوست داشته و دعا مي‌كنم كه در جلب رضايت امام زمان عجل‌الله تعالي فرجه الشريف و رفع مشكلات مملكت و رفاه و معيشت ضعفا موفق باشند و از فرصت‌ها استفاده نموده و راه صحيح كه همان راه دين و عزت مسلمانان است را ادامه دهند. گفتني است ،جهانگيري در اين سفر با حضرات آيات عظام مكارم شيرازي و موسوي اردبيلي ديدار و گفت‌و‌گو كرد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون