• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3463 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ بهمن

الياس حضرتي تاييد صلاحيت شد

بازگشت به رقابت

 

گروه سياسي| حالا تكليف در اردوگاه اصلاح‌طلبان بيشتر از سابق در حال مشخص شدن است. طي دو شب گذشته نزديك به 40 نفر از 56 نفري كه در تهران هنوز وضعيت نامعلومي داشتند، شرايط مشخص‌تري پيدا كردند. دوشنبه شب خبر آمد كه صلاحيت الياس حضرتي نيز مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفته است. برخي ديگر از چهره‌هاي اصلاح‌طلب نيز حالا از رد يا تاييد قطعي صلاحيت خود باخبر هستند و به نظر مي‌رسد كه از اين به بعد استراتژي اصلاح‌طلبان براي انتخابات روشن‌تر خواهد شد. با بررسي اخير شوراي نگهبان، چهره‌هايي همچون الياس حضرتي و پروانه مافي تاييد صلاحيت شدند. به گزارش ايلنا، با بررسي شوراي نگهبان نام چهره‌هايي همچون الياس حضرتي و پروانه مافي به ميان تاييد صلاحيت‌شدگان اضافه شد. محمود صادقي، محسن دلاويز و حسن مهدوي از ديگر چهره‌هايي هستند كه صلاحيت آنها براي انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تاييد شده است. همچنين عبدالرحيم نوربخش، اسدالله عابدي و سيدولي علم‌الهدي از چهره‌هايي هستند كه نام آنها در ميان ردصلاحيت‌شدگان ديده مي‌شود. خبر روشن شدن شرايط چهره‌هاي بلاتكليف انتخابات اما روز گذشته از سوي خبرگزاري دولت هم مورد تاييد قرار گرفت. يك منبع آگاه در ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اينكه وضعيت بررسي صلاحيت ۵۶ داوطلب انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه تهران نامشخص بود، گفت: نتايج بررسي صلاحيت ۴۰ نفر از اين داوطلبان شب گذشته از سوي شوراي نگهبان اعلام شد. به گزارش ايرنا، اين منبع آگاه افزود: صلاحيت شماري از اين داوطلبان تاييد شده و برخي نيز از سوي شوراي نگهبان احراز صلاحيت نشده‌اند. وي تصريح كرد: هنوز نتيجه بررسي صلاحيت ۱۶ داوطلب انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه تهران كه در بين آنها تعدادي از افراد مشهور سياسي نيز وجود دارد، اعلام نشده است. اين منبع آگاه ابراز اميدواري كرد‌صلاحيت شماري از اين ۱۶ داوطلب انتخابات مجلس شوراي اسلامي احراز شود.
الياس حضرتي كيست؟
الياس حضرتي، فعال سياسي و مطبوعاتي هم كه صلاحيتش مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفته است نماينده مردم رشت در دوره‌هاي سوم، چهارم و پنجم بوده است و در دوره ششم مجلس شوراي اسلامي نيز نماينده مردم تهران بوده است. حضرتي در زمان مجلس پنجم و ششم رييس گروه دوستي ايران و فرانسه نيز بوده است. اين نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي كه متولد 1340 در هشترود آذربايجان است، از موسسان سپاه پاسداران استان گيلان بوده است. حضرتي در سال‌هاي جنگ تحميلي نيز حضور داشته و در آن سال‌ها جانباز مي‌شود اما دست از كار و فعاليت نمي‌كشد و زماني كه به او مسووليت فرماندهي در جنگ داده مي‌شود، از آن با كمال ميل استقبال مي‌كند. الياس حضرتي فرماندهي لشكر قدس گيلان را در عمليات نصر 4 و فتح شهر مائوت عراق به عهده مي‌گيرد و از اين مسووليت سربلند بيرون مي‌آيد. حضرتي سال 1366 تصميم مي‌گيرد كه سپاه را ترك كند تا كانديداي مجلس شود و موفق هم مي‌شود كه چهار دوره در بهارستان حضور داشته باشد. اما او فقط در عرصه سياست و جنگ فعال نبوده، بلكه در عرصه ورزش نيز فعال بوده و از سال 1374 تا 1382 رياست فدراسيون ورزش‌هاي رزمي را بر عهده داشته است. حضرتي كه از موسسان حزب همبستگي است، در حزب اعتمادملي نيز نقش و سهمي داشته است. او در تاسيس اين حزب مشاركت موثري داشته و به عضويت شوراي مركزي اين حزب نيز در مي‌آيد. او كه رويه اصلاح‌طلبانه داشته و دارد، در هشتمين دوره از انتخابات رياست‌جمهوري يعني در سال 1380، رياست ستاد سيد محمد خاتمي در گيلان را بر عهده مي‌گيرد و هشت سال بعد را يعني سال‌هاي 1384 و 1388 را مسووليت ستادهاي شيخ مهدي كروبي را در گيلان و تهران برعهده مي‌گيرد. الياس حضرتي كه اين روزها مسوول كميته رسانه و تبليغات شوراي ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران است، صاحب امتيار دو روزنامه اعتماد و تعادل و سايت اعتماد آنلاين است. كه در اين دوره از انتخابات از حوزه انتخابيه تهران داوطلب نمايندگي مجلس شده است.
بيانيه الياس حضرتي پس از تاييد صلاحيت
گفتني است الياس حضرتي پس از تاييد صلاحيت بيانيه‌اي صادر كرد كه متن اين بيانيه به شرح زير است: سرانجام هر چه بود، تمام شد و پس از گذشت روزهاي نفس‌گير و پر از حرارت روند ثبت‌نام و بررسي صلاحيت‌ها، اندكي مانديم از قافله‌ ياران كه بايد از اين به بعد دست همت بالا بزنيم و با كاروان باقي‌مانده وارد گود انتخابات شويم. اين وظيفه‌ همه ما است كه به خاطر كشور و روي كار آمدن مجلسي خردورز، اصلاح‌طلب و اعتدال گونه حضوري حداكثري و پرشور در هفتم اسفند داشته باشيم. امروز در شرايطي ما ماموريم به انجام وظيفه‌اي خطير براي انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كه بسياري از نيروهاي خدوم و تاثيرگذار با نظر شوراي محترم نگهبان از خدمت‌رساني به ملت در كرسي نمايندگي باز مانده‌اند اما آنچه مهم‌تر از راي آوردن و راي نياوردن من و دوستان باقي‌مانده در صحنه است حضور مردم با حداكثر توان در فرآيند راي‌گيري و تعيين سرنوشت سياسي كشور است. اتفاقا همزماني اين ايام با ايام دهه فجر خود تداعي‌كننده شور و حال و وحدت كلمه مردمي است كه همواره راي اراده خود را با متانت و هوشياري پيش برده‌اند و آنجا كه شرايط را مساعد تشخيص داده‌اند، با اجتناب از خشونت و بي‌اخلاقي‌ها، خواسته و حرف منطقي خود را به كرسي نشانده‌اند. قدرت مردم را نبايد دست‌كم گرفت. با همين صندوق‌هاي راي هم مردم مي‌توانند صلح و امنيت كشور را در اين اوضاع و احوال بحراني جهان و منطقه پرآشوب و ملتهب خاورميانه تامين كنند. مهم‌تر از هر چيزي حضور حداكثري مردم است. بعد از آن بايد براي موفقيت و راي آوري كانديداهايي تلاش كنيم كه جز به عزت و سربلندي كشور و تامين رفاه و امنيت و آسايش مردم و ترويج موسسات و همدلي به چيز ديگري فكر نمي‌كنند. ما كار زمين مانده بسيار داريم. كشور فرصت‌هاي زيادي را در ساليان اخير از دست داده است. در اين فصل تازه‌اي كه از 24 خرداد 92 با شكل‌گيري حماسه سياسي مردم در سياست آغاز شده نياز به مجلسي داريم كه «آرامش، اميد و رونق اقتصادي» را به مردم برگرداند و به دولت و ملت انگيزه مضاعف بدهد كه كار كنند و توسعه و پيشرفت كشور را سرعت ببخشند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون