• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3465 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ بهمن

زير ذره بين اقتصاد

اخذ ماليات براي رفع مشكلات صادرات طلا و جواهرات |مديركل دفتر مبارزه باقاچاق كالاهاي هدف ستادمركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: تازماني كه موضوع اخذ ماليات برارزش افزوده از محل واردات شمش طلا حل نشود مشكلات صادرات مصنوعات طلا و جواهر حل نخواهد شد. عباس نخعي با اشاره به كاهش صادرات مصنوعات طلا و جواهر و خروج غير قانوني و قاچاق اين اقلام گفت: اخذ ماليات بر ارزش افزوده از محل واردات شمش طلا موجب شده صادركنندگان مصنوعات طلا و جواهر براي ايفاي تعهد خود و تامين مواد اوليه براي توليد و صادرات اين مصنوعات با مشكل مواجه شوند.

واردات واگن از روسيه دروغ است| بابك احمدي، معاون امور ناوگان شركت راه‌آهن اعلام كرد: بحث مذاكره و توافق با شركت روسي براي خريد پنج هزار واگن از اين كشور از اصل و اساس دروغ است. ايران و شركت راه‌آهن تاكنون هيچ مذاكره‌اي با اين شركت روسي نداشته است و بحث خريد پنج هزار واگن باري از سوي ايران قطعا صحت ندارد. وي با بيان اينكه بحث مطرح شده در خبر اعلامي سايت خارجي مبني بر دريافت فاينانس از سوي ايران براي واردات واگن‌هاست، بيان كرد: در اين خبر بحث از شركت‌هاي ريلي آمده كه قطعا در راستاي فاينانس بايد با محوريت دولت پيگيري شود، زيرا فاينانس نياز به تضامين خاصي دارد كه تنها دولت يا بخش‌هاي دولتي توان تامين آن را دارند.

انتقال تكنولوژي چرمي به ايران|عباس تركمان، نايب‌رييس انجمن صنايع چرم، جزييات تفاهمنامه چرمي ايران و ايتاليا را عنوان كردو با بيان اينكه پيش از تحريم‌ها پروتكلي با ايتاليايي‌ها براي گسترش همكاري دو كشور در صنعت چرم امضا شده بود، گفت: با پيش آمدن بحث تحريم‌ها تمامي اين تفاهمات به مشكل خورد و متوقف شد. وي ادامه داد: در سفر نخست هيات ايتاليايي به ايران بار ديگر تفاهمنامه‌اي با بخش خصوصي ايتاليا توسط بخش خصوصي ايران امضا شد كه براساس آن قرار است همكاري‌هايي در اين حوزه ميان دو كشور انجام شود. وي با اشاره به جزييات اين تفاهمنامه اظهاركرد: بر اساس اين تفاهمنامه قرار است انتقال تكنولوژي و دانش فني به ايران توسط ايتاليا انجام شده و ماشين‌آلات جديد به كشور وارد شود. تركمان با بيان اينكه اين كار نيازمند حمايت دولت است، گفت: ايتاليا قرار است مراكز آموزشي را براي افزايش سطح حرفه‌اي در صنعت چرم در ايران ايجاد كند.

از ايران نرفتيم كه قرارداد جديد امضا كنيم |مدير عامل رنو در جريان نشست با سرمايه‌گذاران اين شركت خودروسازي، رقيب فرانسوي خود پژو را كه در ژانويه براي بازگشت به ايران و توليد 200 هزار خودرو در سال با شركت ايران خودرو قرارداد امضا كرد به چالش كشيد و اظهار كرد ما مجبور نيستيم براي بازگشت توافقنامه امضا كنيم زيرا هرگز از ايران خارج نشده بوديم. كارلوس گون گفت: شما شاهد افزايش توليد رنو خواهيد بود كه بسيار سريع‌تر از هر خودروساز ديگري خواهد بود. وي پيش از اين در حاشيه نمايشگاه خودروي ديترويت به خبرنگاران گفته بود اين شركت به محض برداشته شدن تحريم‌ها، آماده گسترش توليد در ايران است. ايران بازار بسيار نويدبخشي است كه پتانسيل افزايش توليد از بيش از يك ميليون خودروي در حال حاضر به 5/1 يا دو ميليون خودرو را دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون