• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3468 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ بهمن

تشكل‌ها

شرايط واردات خوراك دام از افغانستان | سازمان توسعه و تجارت ايران طي بخشنامه‌اي شرايط و ضوابط مربوط به واردات كنجاله تخم‌پنبه از افغانستان را اعلام كرد. مديركل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت پس از درخواست صورت گرفته براي واردات كنجاله تخم پنبه، با استناد به نامه رييس سازمان سازمان حفظ نباتات كشور در همين خصوص، شرايط مربوط به واردات اين محصول را به 31 استان كشور ابلاغ كرد.

ليست ميوه‌هاي قاچاق |نايب رييس اتحاديه باغداران از قيمت‌هاي نجومي انواع ميوه‌هاي قاچاق شده به بازار از كيلويي 20 تا 90 هزار تومان خبر داد و گفت: اين ميوه‌ها كه از پاكستان و مصر گرفته تا اكوادور و نيوزلند و شيلي وارد شده‌اند كه قيمت‌شان براي بازار ميوه فاجعه است و مشخص نيست مسوولان چگونه مي‌خواهند با اين پديده برخورد كنند. مجتبي شادلو گفت: بازار ميوه و ميادين مركزي ميوه و تر‌بار كه انواع ميوه را به صورت عمده‌فروشي به سراسر كشور عرضه مي‌كنند مملو از ميوه‌هاي تابستانه‌ مانند هلو، شليل، آلو، زردآلو، انگور، گيلاس‌، آلبالو، انبه، آووكادو و... شده‌ كه از طريق مبادي رسمي و با امكانات مجهز به كشور قاچاق شده‌اند. به گفته وي، پرتقال‌هاي وارداتي توليد كشور مصر، نارنگي توليد پاكستان، انگور توليد شيلي، پيتايا (ميوه اژدها) آلو زرد و قرمز، انگور، گيلاس، آلبالو، انبه، آووكادو، هلو و شليل مربوط به كشورهاي امريكاي جنوبي همچون شيلي و اكوادور و همچنين نيوزلند و استرالياست.

كاهش نرخ خريد شيرخام در برخي نقاط|مديرعامل اتحاديه سراسري دامداران گفت: كارخانجات لبني نه تنها افزايش قيمتي در نرخ شيرخام اعمال نكرده‌اند بلكه در برخي مناطق قيمت را كاهش داده و طول دوره بازپرداخت بدهي دامداران را بالا بردند. عليرضا عزيزالهي درباره آخرين وضعيت تعيين‌تكليف قيمت خريد شيرخام از دامداران گفت: تن ندادن كارخانجات به اجراي مصوبه دولت مبني بر خريد شيرخام به نرخ ۱۴۴۰ تومان از دامداران در نهايت منجر به تشكيل جلسه‌اي در سازمان حمايت شد كه در اين جلسه ما اعتراض كرديم سازمان مربوطه اقدامي در راستاي اجراي قانون مذكور نمي‌كند.

افزايش قراردادهاي مسكن دربهمن|رييس اتحاديه صنف مشاوران املاك استان تهران با اشاره به آمار معاملات خريد و فروش و اجاره در آذر، دي و نيمه نخست بهمن ماه، گفت: افزايش معاملات تاثير مثبتي بر بازار مسكن نداشته است. حسام عقبايي به آخرين وضعيت معاملات مسكن در بهمن ماه اشاره كرد و گفت: در ۲۰ روز نخست بهمن ماه، تعداد قراردادهاي خريد و فروش در شهر تهران به ۱۲ هزار و ۸۴۴ قرارداد و قراردادهاي اجاره به ۱۱ هزار و ۳۴۲ قرارداد رسيده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش نشان مي‌دهد. وي با بيان اينكه آمارهاي كشوري عكس اين موضوع را نشان مي‌دهد و با افزايش روبه‌رو شده است، افزود: در ۲۰ روز نخست بهمن ماه ۱۲۵ هزار و ۴۶۱ معامله خريد و فروش و ۷۷ هزار و ۶۵۲ قرارداد اجاره انجام شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش نشان مي‌دهد.

بسته جديد سياستي اشتغال در دست تدوين|معاون اشتغال وزير كار از تدوين بسته جديد سياستي اشتغال خبر داد كه بر اساس آن بخش‌هايي كه ۸۰ درصد اشتغال كشور را ايجاد مي‌كنند شناسايي مي‌شوند. عيسي منصوري رشد و توسعه اقتصادي اشتغال محور را حايز اهميت دانست و گفت: رشد اقتصادي كفايت نمي‌كند و صرفا با افزايش رشد اقتصادي، كاهش فقر و بيكاري رخ نمي‌دهد. بسته سياستي جديد اشتغال كه در حال آماده سازي است، مشتمل بر لايه‌هاي اصلاح سياست‌هاي كلان، هماهنگي و تقسيم كار بين دستگاهي بوده و در لايه استاني بر مبناي مطالعات صورت گرفته ۲۰ درصد از بخش‌هايي كه ۸۰ درصد اشتغال ايجاد مي‌كنند شناسايي شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها